Avanpremiera verii: fara prea multe semne bune

Postat la 15 iunie 2011 84 afişări

Primele semne de revenire economica au fost deja anuntate de guvern. Sunt timide si ii impresioneaza prea putin pe oamenii de afaceri care continua sa manifeste prudenta in declaratii. Invitatii Business Clubului din aceasta luna, organizat de BUSINESS Magazin, vorbesc despre cum va arata a doua jumatate a anului pentru mediul de afaceri si ce sanse sunt ca vara sa aduca o crestere a vanzarilor si o reechilibrare a fortelor din companii.

BUSINESS MAGAZIN: Va asteptati ca din zona politica sa vina ceva bun, folositor, dat fiind ca suntem intr-un an preelectoral?

ALBERT DAVIDOGLU, UNILEVER: Probabil ca o sa vina.

BUSINESS MAGAZIN: Pentru pensionari?

LARISA MATASARU, CORA: Depinde ce inseamna bun - pentru consumatori sau pentru companii?

BUSINESS MAGAZIN: Pentru companii.

MARCEL BARBUT, ADEPLAST: Daca noi nu cerem, nimeni nu ne va da nimic.

CATALIN OLTEANU, FM LOGISTIC: In vara aceasta nu se va vedea niciun impact al masurilor care au fost luate. Masurile luate acum la nivel macroeconomic se vor vedea in cativa ani. Ce s-a intamplat in 2008, cand au explodat salariile, a fost o aberatie. Cum au cumparat oamenii atunci?

LARISA MATASARU, CORA: A fost cel mai bun an, de la cap la coada.

CATALIN OLTEANU, FM LOGISTIC: In momentul in care a inceput criza si toata lumea ridica steagul cerand ajutor, in Romania exploda consumul.

COSTIN GHINDEA, BAVAROM: Daca va aduceti aminte, erau si mesaje politice, cum ca noi n-o sa avem niciodata criza.

MARCEL BARBUT, ADEPLAST: Sincer vorbind, in domeniul constructiilor nu era normal sa avem o criza. Totul a fost din pricina banilor.

LARISA MATASARU, CORA: Si a preturilor.

ALBERT DAVIDOGLU, UNILEVER: Sigur, putem sa asteptam multe lucruri, dar intrebarea este ce facem noi acum. Cred ca inovatia este cea care poate sa miste consumul in perioada urmatoare. Iar companiile trebuie sa fie foarte atente la gestionarea costului, pentru ca cu siguranta marcile proprii si preturile mici vor lua grosul pietei. Pana la urma noi suntem o economie intr-o zona europeana si preturile sunt foarte transparente. Acum nu mai exista granite. In 2002 diferentele intre statele europene erau de 40%. Dupa sase ani diferentele din punctul de vedere al pretului erau in jur de 15%. Tendinta este de convergenta. Ceea ce facem aici, in aceasta tara, este similar principiului vaselor comunicante. In momentul in care intr-un alt stat din zona europeana se poate gasi acelasi produs mai ieftin, automat pretul va converge. Pana la urma, pretul corect se va intampla. Pretul este dat de piata si consumator. Iar intrebarea mea este: "Cum il fac eu pe consumatorul de maine sa cumpere mai mult?".

ANDI DASCAL, PRODVINALCO: Mai nou, sunt voci din partea presedintelui Basescu si a guvernatorului BNR Mugur Isarescu care spun ca acea crestere a TVA nu a fost cea mai buna masura. Ce alta varianta ar fi avut Guvernul, fara sa afecteze consumul?

ALBERT DAVIDOGLU, UNILEVER: Asta e greu de spus.

BUSINESS MAGAZIN: Criza europeana a datoriilor ar trebui urmarita cu foarte mare atentie, pentru ca am putea resimti undele de soc mai adanc decat dupa caderea Lehman Brothers. Cum percepeti interactionalitatea dintre Romania si restul Europei?

ALBERT DAVIDOGLU, UNILEVER: Noi vindem 100% intern, nu facem export. Avem trei fabrici la Ploiesti si vindem numai in tara, nu depindem de export. La nivel macro, cea mai mare provocare pe care o companie de dimensiunea Unilever o are este legata de materiile prime. La nivel de piete, Asia creste extrem de bine, Europa este relativ constanta, iar America creste datorita Americii de Sud. Sigur ca, fie ca este razboi sau pace, produsele noastre se cumpara, fie ca este detergent, sapun sau margarina. Ne bazam foarte mult pe ceea ce vrea consumatorul si pe intelegerea lui. Daca vrea produse scumpe, ii dam produse scumpe. Daca vrea ieftine, ii dam ieftine. Ce e mai important pentru noi ca afacere este sa stam aproape de clienti si consumatori.

CATALIN OLTEANU, FM LOGISTIC: Ca sa putem sustine consumul de care companiile au nevoie, ar trebui sa exportam. Pentru ca n-o sa mai putem cumpara acele produse care vin din afara.

CATALIN OLTEANU, FM LOGISTIC: Pretul este direct proportional cu dorinta cuiva de a avea produsul.

ALBERT DAVIDOGLU, UNILEVER: Pe de alta parte, direct proportionala cu cifra de afaceri este valoarea bugetelor de marketing cheltuite. Daca vanzarile scad, la fel si bugetele de marketing. Si tragand linie si adunand, peste 90% dintre romani se uita la televizor.

ZOLTAN SZIGHETI, THE GROUP: Este cea mai ieftina media.

ANDI DASCAL, PRODVINALCO: Revenind la perspectiva evolutiei economiei si consumului, suntem nevolnici la ce se intampla in Europa, nu putem decat sa asistam. Daca Europa va avea o evolutie pozitiva, va estompa aceste socuri, va fi bine. Altfel vom avea probleme.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
club bm,
revenire,
semne,
economie
/special/avanpremiera-verii-fara-prea-multe-semne-bune-8341990
8341990
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.