Avanpremiera verii: fara prea multe semne bune
Primele semne de revenire economica au fost deja anuntate de guvern. Sunt timide si ii impresioneaza prea putin pe oamenii de afaceri care continua sa manifeste prudenta in declaratii. Invitatii Business Clubului din aceasta luna, organizat de BUSINESS Magazin, vorbesc despre cum va arata a doua jumatate a anului pentru mediul de afaceri si ce sanse sunt ca vara sa aduca o crestere a vanzarilor si o reechilibrare a fortelor din companii.
CAMELIA HOINARESCU, RIO BUCOVINA: Este o chestiune de oportunitati.
ANDI DASCAL, PRODVINALCO: Anul trecut absolut toate pietele au scazut. Dar vreau sa precizez ca scaderea in valoare pe total categorie este putin nerelevanta pentru ca in cazul unor segmente, cum ar fi cele influentate de acciza, chiar daca volumele legale au scazut, valoarea vanzarilor a crescut. Din pricina taxelor mai mari. De aceea sunt mai relevante volumele de vanzari in cazul bunurilor de larg consum. Anul trecut a fost unul in care consumul s-a prabusit, iar anul acesta declinul a continuat, chiar daca nu cu acelasi procent. Au fost o serie de lovituri foarte puternice, cum ar fi cresterea de TVA si inflatia. Diminuarea veniturilor bugetarilor inseamna putere scazuta de cumparare si declin al consumului. Eu nu cred ca va fi bine anul acesta. In a doua parte a anului vor fi foarte usoare semne de revenire. Dar cel putin in categoria in care activam noi (bauturi alcoolice) nu va fi bine.
CAMELIA HOINARESCU, RIO BUCOVINA: Consumul de apa nu a urmat aceeasi linie a declinului.
MARCEL BARBUT, ADEPLAST: Pentru ca e vitala...
CAMELIA HOINARESCU, RIO BUCOVINA: Totusi, cand oamenii nu-si pot permite sa ia apa de pe rafturi, beau de la robinet. In categorie se intampla insa un fenomen - se muta consumul de la apa minerala catre apa de masa, care este cea mai ieftina. Si dinspre doze mai mici catre ambalaje de mari dimensiuni.
ANDI DASCAL, PRODVINALCO: In toate categoriile in ultimii ani a avut loc o migrare. Segmentul economic a fost cel mai putin afectat. Lumea nemaiavand bani, a ales produse mai ieftine. In cazul bauturilor alcoolice, din pacate, a aparut un nou segment: cel subeconomic. Pentru ca in acest domeniu acciza inseamna 50% din pret, la care se mai adauga si TVA-ul. Este foarte tentant sa faci evaziune, ceea ce s-a si intamplat; iar pentru producatori este foarte greu sa se lupte cu evazionistii. In acesti ultimi doi ani segmentul subeconomic a explodat, motiv pentru care a trebuit sa vindem produse ieftine, fara margini, doar pentru a mentine rulajele si locurile de munca.
ALBERT DAVIDOGLU, UNILEVER: Si in categoriile - multe - in care activam noi, segmentul economic creste mult, cel mediu a suferit foarte mult. Pietele s-au segmentat foarte mult.
MARCEL BARBUT, ADEPLAST: Practic nimeni nu mai vrea sa cumpere marfa, ci vrea sa cumpere pret.
ALBERT DAVIDOGLU, UNILEVER: Depinde de brand, depinde de categorie. Pentru ca atunci cand folosesti o crema de fata iti pasa ce anume e. Dar in privinta detergentilor, a sapunului sau a produselor de baza, segmentul economic creste, marcile private ale retailerilor cresc. Inca suntem mult sub consumul mediu din Europa, si ma refer la tarile din regiune - Ungaria, Polonia s.a. In urmatoarea perioada cred ca nu vom vedea o revenire spectaculoasa, consumul va ramane destul de slab. Anul trecut, in luna iulie, dupa cresterea TVA-ului, consumul s-a prabusit.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro