Avanpremiera verii: fara prea multe semne bune

Postat la 15 iunie 2011 84 afişări

Primele semne de revenire economica au fost deja anuntate de guvern. Sunt timide si ii impresioneaza prea putin pe oamenii de afaceri care continua sa manifeste prudenta in declaratii. Invitatii Business Clubului din aceasta luna, organizat de BUSINESS Magazin, vorbesc despre cum va arata a doua jumatate a anului pentru mediul de afaceri si ce sanse sunt ca vara sa aduca o crestere a vanzarilor si o reechilibrare a fortelor din companii.

CATALIN OLTEANU, FM LOGISTIC: Parerea mea este ca in anumite sezoane cresterea si descresterea vanzarilor sunt influentate de mai multi factori, cum ar fi campaniile. Noi caram marfa si vedem clar acest lucru. Avem clienti care activeaza in FMCG pe acelasi segment. Cand unul vine cu o campanie, cresc vanzarile si scad ale altuia, apoi se intampla invers. Dar consumul in acest an a fost lesinat.

ANDI DASCAL, PRODVINALCO: A fost un aprilie dezastruos.

BUSINESS MAGAZIN: Au fost mai multe promotii ca in alti ani?

LARISA MATASARU, CORA: Da, au fost. Dar angajamentele au fost mai mici.

BUSINESS MAGAZIN: Angajamentele la nivel de stocuri?

LARISA MATASARU, CORA: Da. In alti ani angajam anumite cantitati pentru produsele cu cerere mai mare in perioada sarbatorilor de Pasti - carne, oua. Anul acesta, pentru ca atentia pe cash-flow este mult mai mare, cantitatile angajate au fost mai mici.

ANDI DASCAL, PRODVINALCO: Acesta este practic un efect al crizei. Inainte nu eram atenti la stocuri. Nici noi, nici distribuitorii sau magazinele. Acum insa, toata lumea se uita la stocuri, la cash-flow.

MARCEL BARBUT, ADEPLAST: Fiecare cu profilul lui. Eu am stocuri impresionante. Anul trecut s-a anuntat o crestere a materiilor prime din import si am cumparat marfa pentru urmatoarele 4-5 luni.

ANDI DASCAL, PRODVINALCO: Asta este altceva.

BUSINESS MAGAZIN: Este acum mai mult ca niciodata vorba de strategie? Unde credeti ca ar fi declansatorul care sa deschida iar robinetul consumului?

MARCEL BARBUT, ADEPLAST: Este prea multa informatie negativa din partea media.

ANDI DASCAL, PRODVINALCO: Declansatorul va fi in momentul in care vor creste veniturile populatiei.

ANDA SÎRBU, CORA: Exact.

BUSINESS MAGAZIN: Unde este cheia in acest moment?

CATALIN OLTEANU, FM LOGISTIC: In acest moment cheia este exportul. Noi nu suntem in stare sa consumam produsele romanesti. Adeplast este un caz fericit. Dar cand romanul se duce la pravalie, ce alege prima oara? Eticheta made in Romania sau cea de peste hotare?

LARISA MATASARU, CORA: Depinde de produs.

COSTIN GHINDEA, BAVAROM: Cumparatorii nu citesc eticheta.

LARISA MATASARU, CORA: As vrea sa va povestesc ceva despre exporturi. Am fost saptamana trecuta la cel mai mare targ de marci private din Europa. Si in toamna am fost la SIAL, unul dintre cele mai mari targuri de larg consum din lume, organizat la Paris si care era mult mai mare decat cel de saptamana trecuta de la Amsterdam. La Paris standurile romanesti erau aproape invizibile, in timp ce toate celelalte pavilioane erau organizate pe tari si in cadrul lor companiile aveau standuri. Noi eram intr-un colt al expozitiei respective si erau 2-3 producatori. Era penibil pentru noi ca tara. La Amsterdam insa unul dintre producatori avea un stand central si l-am intrebat de ce a facut acea alegere. Raspunsul lui este lamuritor: "Experienta mi-a aratat ca degeaba iau un stand in spatele curtii, unde nu ma vede nimeni".

MARCEL BARBUT, ADEPLAST: Deci, pe romaneste, avem nevoie de vizibilitate, de publicitate.

LARISA MATASARU, CORA: Este nevoie de mult mai multe - de disciplina, de consecventa. Pot sa va mai spun ca in piata autohtona a legumelor si fructelor totul se petrece netaxat. Marfurile se invart foarte mult si li se pierde urma. In schimb, am facut o vizita in Ungaria si am ajuns la concluzia ca sunt inaintea noastra cu 20 de ani ca mod de a face agricultura. Mai mult, sunt mijloace moderne prin care pot fi verificate toate importurile care intra in tara.

MARCEL BARBUT, ADEPLAST: Nu acelasi lucru se intampla insa pe toate domeniile. Am vrut la un moment dat sa vand produsele de la fabrica din Oradea pe piata ungureasca; in acest domeniu insa suntem mult inaintea lor.

ANDI DASCAL, PRODVINALCO: In Romania se face evaziune ca si in urma cu 20 de ani. Romanii sunt obisnuiti,dupa zeci de ani de comunism, cu acest sistem. De la obiceiul de a da bani la doctori.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
club bm,
revenire,
semne,
economie
/special/avanpremiera-verii-fara-prea-multe-semne-bune-8341990
8341990
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.