Ziaristii care au reusit in business
Presa de afaceri din Romania a dat de-a lungul ultimului deceniu si jumatate nu numai stiri si analize si comentarii, ci si un numar de oameni de afaceri ce detin sau administreaza la ora actuala businessuri considerabile.
O traiectorie asemanatoare are si Radu Ionescu, managing partner si actionar al companiei de marketing online Kinecto, caruia in studentie “i s-a parut cool” sa vina la Ziarul Financiar, a petrecut doi ani aici si alti doi ani la revista Biz. “In perioada de jurnalism, cel mai mult mi-a placut sa discut cu manageri si antreprenori, mult peste ce aveam eu nevoie pentru a scrie articole. Ba uneori ma foloseam de pretextul de a fi jurnalist pentru a face
In privinta profesionalizarii presei de cand au plecat ei din presa si pana acum, parerile sunt impartite: generatia 2000 acuza generatia ‘90 de o relativa lipsa de cunostinte specifice si de un idealism desuet, in timp ce “idealistii” le reproseaza celor mai tineri abordarea rece, inginereasca, dar si o implicare sufleteasca redusa. In schimb, viitorul presei tiparite pare sa fie intuit la fel, indiferent de generatie: dupa ei, internetul va inghiti intr-o perioada oarecare cotidienele, in timp ce publicatiile periodice, saptamanale sau lunare, vor rezista
inca mult timp, atat din cauza ofertei de materiale mai complexe, care se preteaza mai greu sa fie citite mereu pe ecranul calculatorului, cat si datorita relatiei cititorului cu tiparitura. “Fiul nostru, cand primeste o carte, o desface, se uita la ea, o miroase, simte aroma de cerneala proaspata, de foaie noua, vad cum se umple de ele”, spune Crenguta Rosu. “Eu la Londra am trei computere si ma trezesc verificand mesaje de zece ori pe zi, dar cea mai mare placere este sa citesc la cafea un ziar pe care il inteleg, cu mirosul acela ca madlena lui Proust, miros care trage dupa sine adolescenta, tineretea, totul.”
In afara de teme de gandire, idei de business, notorietate si un bagaj de cunostinte, ce altceva le-a mai oferit insa jurnalismul acestor oameni? Si Ispir si Galateanu, si Dan Rosu insista pe cultura lucrului bine facut, pe temeinicie, iar Alexandru Paius si acelasi Dan Rosu au ramas cu reflexul verificarii informatiei din mai multe surse. “Jurnalismul iti da o gandire structurata si, de ce nu, capacitate de prezentare. Sunt avantaje importante, desi nu de neinlocuit”, adauga Radu Ionescu. Si, bineinteles, au capatat responsabilitati mai multe si mai dificile. “Grijile nu se termina niciodata, din momentul in care banii au plecat din banca, cand ai facut tranzactia si pana se intorc, pana ii multiplici si pe urma din nou; e ca o inchidere de editie nesfarsita”, spune Laurentiu Ispir.
DORU LIONACHESCU
In prezent este partener la casa de investitii Capital Partners
“Cred ca la ora actuala ne confruntam cu o inflatie de titluri jurnalistice pe piata si va trebui sa se petreaca o rationalizare a ofertei, prin consolidare. In ceea ce priveste mediul de afaceri, am fost si voi fi foarte pozitiv: directia in care merge Romania nu poate fi decat in sus, chiar daca mini-crize temporare sunt aproape inevitabile”
A lucrat la Mediafax
Acum conduce agentia Image Promotion
In prezent este partener la DC Communication
“Am inceput sa scriu la revista Institutului Politehnic inainte de 1989. Eram o persoana conformista si nu voiam sa imi asum vreo disidenta; ma motiva pur si simplu dorinta de a scrie. Ca in bancurile cu tocilari, spuneam ca ma duc la petreceri si mergeam in tipografie”
Acum este director general al Rompetrol Downstream
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro