Ziaristii care au reusit in business

Postat la 29 iulie 2008 306 afişări

Presa de afaceri din Romania a dat de-a lungul ultimului deceniu si jumatate nu numai stiri si analize si comentarii, ci si un numar de oameni de afaceri ce detin sau administreaza la ora actuala businessuri considerabile.

Dorinta a fost asa de mare, incat Lionachescu a acceptat un salariu mai mic decat cel de redactor-sef adjunct la Capital si a devenit bancher la ING, in echipa condusa atunci de Anthony van der Heijden. Dupa doi ani trece la Citibank, unde descopera si se lasa sedus de investment banking. Cu doi ani inainte de a incepe activitatea cu Capital Partners, Doru Lionachescu vine la Bancpost, in functia de director general adjunct, si participa la restructurarea institutiei. La Bancpost, Lionachescu se intalneste cu doi dintre asociatii sai de la Capital Partners, Andrei Diaconescu si Victor Capitanu. Echipa se intregeste la inceputul anului 2006 cu Vlad Busila.

“Cariera de bancher mi-a dat fundamentul solid al intelegerii businessului, al aprecierii riscurilor si oportunitatilor, mi-a largit enorm cercul de relatii si mi-a permis sa-mi consolidez o reputatie profesionala. Multe dintre acestea am incercat sa le folosesc cand am inceput pe cont propriu. Antreprenoriatul este, totusi, in opinia mea, provocarea suprema si testul ultim de valoare personala in capitalism”, spune Lionachescu.


Concurand cu filialele de aici ale celor patru mari firme de consultanta - PricewaterhouseCoopers, Deloitte, Ernst & Young sau KPMG - precum si cu diviziile de investitii ale bancilor ING sau Raiffeisen, dar si cu companii ca BAC Investment Bank sau Altria Capital, Capital Partners a ajuns in nici patru ani sa fie pretuita la 64 de milioane de euro. Capital Partners a fost implicata intr-un numar de tranzactii importante: vanzarea BT Asigurari catre compania franceza Groupama, preluarea site-ului Ejobs de catre fondul american de investitii Tiger, vanzarea Millennium Business Center si a altor doua cladiri de birouri de catre fondul ECPC catre DEGI, fosta divizie imobiliara a Allianz, precum si vanzarea, in acest an, a companiei de consultanta in real estate Eurisko catre compania americana CB Richard Ellis.

 

Lionachescu admite ca succesul Capital Partners inseamna munca, un pic de noroc, o conjunctura economica favorabila, un moment potrivit pentru infiintare si faptul ca a avut oamenii potriviti. “Tranzactia facuta acum cu Piraeus este mult mai mult decat o simpla vanzare a unei participatii intr-o firma - suma reflecta faptul ca aceasta tranzactie are ample dimensiuni regionale, precum si asumarea de catre noi a unor responsabilitati foarte serioase in ceea ce priveste activitatile pe pietele de capital din regiune si crearea fondului de investitii regional”, adauga Lionachescu.

 

Doru Lionachescu si-a descoperit veleitatile de jurnalist la Ing, revista studentilor din Politehnica, unde spune ca a fost coleg cu Sorin Ducaru, actualul ambasador al Romaniei in Statele Unite. Tot la Ing a inceput sa scrie si Crenguta Rosu, fosta jurnalista la Tinerama, in prezent co-managing partner la compania de relatii publice si comunicare DC Communication.

 

Crenguta Rosu vorbeste si ea de colegul Sorin Ducaru, dar si de Dan Vardie, astazi unul din specialistii consacrati ai pietei auto. Despre ea spune ca era manata de dorinta de a scrie, pur si simplu. Desigur, nu si texte “din acelea”, desi era inainte de 1990; respectivele texte, laudele pentru Nicolae Ceausescu, erau obligatia redactorului-sef. Proaspat absolventa de Energetica, primeste o repartitie la “Brigada 8 Balaria”, in cadrul unei antreprize energetice care alimenta cu electricitate schele petroliere de genul celei unde lucra in aceeasi perioada Dan Rosu, sotul ei de astazi. Pe acesta il va cunoaste ca reporter acreditat la Guvern, in perioada cand el lucra la departamentul de comunicare al respectivei institutii. “As fi putut fi o sursa buna de informatii pentru Dan”, zambeste acum Crenguta Rosu - dar nu pentru mult timp, pentru ca in 1993 trece la saptamanalul Tinerama, creatie a jurnalistului Max Banus de la Europa Libera. Timp de mai bine de un an conduce sectia politica a saptamanalului, dar in acea perioada incepusera sa se faca simtite o serie de modificari in presa: succesul a ceea ce se cheama astazi quality se diminua, Evenimentul Zilei publica povesti senzationale, revista Romania Mare a lui Corneliu Vadim Tudor era pe val, in timp ce Tinerama se stabiliza la un tiraj de 80-100.000 de exemplare (de neatins pentru un saptamanal in Romania anului 2008, dar mic pentru o publicatie in Romania anilor 1990-1991).

 

Astfel incat Crenguta Rosu alege sa fie C din DC Communication si infiinteaza, in urma cu 13 ani, compania care astazi numara 36 de angajati si a avut la nivelul anului 2007 o cifra de afaceri de 2,2 milioane de euro. DC lucreaza cu nume importante, cum sunt Raiffeisen, Nokia, Dell, Western Union, Romtelecom sau firma de avocatura Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen.

 

Tot in urma cu 13 ani, omul de afaceri Adrian Sarbu, fondatorul si proprietarul MediaPro, care editeaza si Business Magazin, infiinta Image Promotion, companie de relatii publice gospodarita acum de Alexandru Paius, 36 de ani, unul din primii sefi ai sectiei economice din agentia de presa Mediafax. Paius a venit la Mediafax in 1994, pe vremea cand agentia isi avea sediul pe Calea Victoriei, intr-o veche si subreda cladire fosta guvernamentala, astazi demolata. La vremea aceea agentia insemna cateva birouri, masini de scris si faxurile pe care se transmiteau fluxurile de stiri. Alexandru, absolvent de ASE, a condus sectia economica pana in 1997, cand a trecut la MobilRom, compania de telefonie mobila care astazi a devenit Orange. A fost angajatul cu numarul 17 in companie, ca sef de relatii publice.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
afaceri,
business,
ziarist,
investitii,
jurnalism
/cover-story/ziaristii-care-au-reusit-in-business-2833659
2833659
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.