Un business cu volum

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 07 noiembrie 2016 5321 afişări

Cât de mulţi clienţi apelează la consilierea în magazin sau la serviciul de consiliere disponibil online? „La început, în magazine, consilierea era de 100%, deoarece fiind o piaţă nouă, consumatorii nu recunoşteau multe branduri şi produse şi aveau nevoie de îndrumarea specialiştilor în alegerea produsului potrivit pentru tipul lor de păr“, spune Cristina Fleacă. Acum, circa 70% dintre clienţi apelează la consiliere, restul fiind clienţi fideli, care cunosc deja produsele care-i avantajează. Consilierea este foarte importantă, povesteşte antreprenoarea, şi trebuie acordată constant pentru că nu se rezumă doar la identificarea unui produs potrivit pentru o perioadă foarte lungă de timp şi apoi se încheie brusc cu alegerea acelui produs. Tipul de păr se schimbă în funcţie de agenţii externi sau interni şi apoi produsul trebuie schimbat corespunzător. „De asemenea, tendinţele se schimbă, produsele se îmbunătăţesc, iar clientul are nevoie de informaţii constante pentru a fi mereu conectat cu realitatea din piaţa produselor de înfrumuseţare.“ Numărul celor care au curiozităţi legate de produsele expuse în magazin, spune ea, este influenţat şi de locul în care se află spaţiul de vânzare. Spre exemplu, în locaţiile noi procentul este mai mare, în timp ce spaţiile care funcţionează de mai mult timp au deja clienţi fideli care cumpără direct produsele preferate. În magazinul online, notează Cristina Fleacă, aproximativ 50% dintre clienţi apelează la consiliere înainte de a cumpăra efectiv.

Reţeaua Profihairshop vizează locaţii exclusiv în mall-uri şi centre comerciale, fără a avea locaţii stradale. „În principiu ne orientăm către centrele comerciale deja deschise, pentru că şi investiţia de deschidere este mai mică, iar dacă mallul are succes, atunci şi magazinul va avea. Spaţiile deschise în mall-uri existente deja şi care au o vitrină sau o aerisire, presupun o investiţie de aproximativ 50.000 de euro. Dacă pornim de la zero, unde spaţiile se predau de către proprietar la roşu, suma totală se ridică la 100.000 de euro pentru fiecare magazin“, explică Klaus Reisenauer. Aceasta este însă o strategie standard, iar antreprenorul ţine să completeze că a inaugurat spaţii şi în Veranda Mall şi Mega Mall, ambele plasate în Bucureşti. „E foarte important şi locul unde ai magazinul, pe ce etaj, care este mixul chiriaşilor.“ Anul acesta, cei doi antreprenori au deschis patru noi magazine în mall-uri din Bucureşti şi din ţară – Brăila Shopping Center şi Mercur Center din Craiova. Cele mai bune rezultate ale vânzărilor înregistrază magazinele din zona Capitalei, unde funcţionează 14 unităţi ale reţelei.

În principiu, spune Klaus Reisenauer, sunt interesaţi de orice centru comercial care deserveşte o zonă cu cel puţin 100.000 de locuitori, obiectivul lor fiind să ajungă la 50 de magazine în următorii patru ani, ceea ce înseamnă circa şase magazine deschise într-un an. Printre oraşele vizate se numără, spre exemplu, Timişoara, Oradea şi Târgu-Mureş, dar managerii de la Profihairshop analizează orice propunere care vine din partea unui dezvoltator de mall‑uri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.