Un business cu volum

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 07 noiembrie 2016 5321 afişări

Primul magazin pe care l-au deschis a fost cel din galeria Cora Lujerului din Bucureşti, care a avut rezultate foarte bune încă de la început. La foarte scurt timp după au deschis şi un magazin la Sibiu, iar „cifrele au fost atât de încurajatoare încât am decis să deschidem cel puţin zece magazine în următorii doi ani. Asta ne-a reuşit, aşa că foarte repede am ajuns la o reţea de 25 de magazine, cât avem în momentul de faţă, cu o suprafaţă totală de peste 1.100 mp.“

În primele 9 luni ale anului, reţeaua Profihairshop a înregistrat vânzări de 4 milioane euro, în creştere cu 35% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Un magazin Profihairshop amplasat într-un centru comercial înregistrează vânzări medii anuale între 5.000 şi 10.000 euro/mp. În ceea ce priveşte finalul anului 2016, cei doi parteneri estimează o cifră de afaceri de 5,5 milioane euro, în creştere cu 38% faţă de cifra de afaceri de 4 milioane de euro înregistrată în 2015. Pentru 2017, cei doi spun că au planificate investiţii de circa 500.000 euro, pentru deschiderea a şase noi magazine în România.

O piaţă în creştere

La nivel global, piaţa produselor de îngrijire a părului creşte în mod constant, fiind evaluată la 81,3 miliarde dolari în 2015; până în 2024, valoarea ar trebui să depăşească 105 miliarde dolari. Analiştii se aşteaptă la creşteri mai mari în regiunile dezvoltate sau în curs de dezvoltare, acolo unde investiţiile în cercetarea şi dezvoltarea acestor produse sunt mai consistente.

Din punct de vedere al veniturilor, segmentul şampoanelor este cel mai important şi a reprezentat anul trecut aproape 31% din totalul pieţei. Geografic, cele mai active zone au fost anul trecut Asia-Pacific (27 miliarde dolari), Europa (20 miliarde dolari) şi America de Nord (18 miliarde dolari), în vreme ce America Latină şi Orientul Mijlociu şi Africa au generat, fiecare, venituri de 8 miliarde de dolari.

Piaţa produselor cosmetice profesionale vândute în exteriorul saloanelor este estimată în acest moment la 28 milioane euro în România, ponderea cea mai mare fiind deţinută de produsele pentru îngrijirea părului (17 milioane euro), urmate de produsele pentru îngrijirea corpului (7 milioane euro) şi cele de manichiură - pedichiură (3 milioane euro). Consumatorii sunt preponderent femei, în procent de 85%, pe segmentul de vârstă 20-50 ani, iar restul de 15% este reprezentat de consumatori bărbaţi cu vârste cuprinse între 20-45 ani.

Românii au cheltuit anul trecut 3,5 miliarde de lei pe produse cosmetice, de îngrijire şi de parfumerie, cu 2,8% mai mult decât în 2014, potrivit datelor ZF. Creşterea a fost însă de circa trei ori mai mică decât a consumului per ansamblu, care a marcat un plus de circa 9% în 2015, cel mai bun an de după 2008. Cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai bun indicator pentru consum, a avansat anul trecut cu aproape 9%, mai ales datorită produselor alimentare, al căror TVA s-a redus de la 24% la 9% începând cu data de 1 iunie. Pentru bunuri nealimentare avansul a fost de aproape 3%, similar celui înregistrat de piaţa de cosmetice, produse de îngrijire şi de parfumerie. Avansul pieţei de profil a fost susţinut de aproape toate segmentele de piaţă, mai puţin produse profesionale vândute prin intermediul saloanelor de cosmetică. Acest segment însă are o pondere mică în totalul pieţei dominate clar de produsele de masă şi de vânzările directe, care au împreună 75% din totalul de 3,5 miliarde lei.

În prezent, piaţa de cosmetice din România este una dintre cele mai puţin dezvoltate din Europa şi din regiune în contextul în care la o populaţie de 18 milioane de oameni şi o valoare cumulată a vânzărilor de 780 de milioane de euro, cheltuiala medie per capita este nici 40 de euro pe an, respectiv 3,3 euro pe lună. Prin comparaţie, consumul de astfel de produse în ţările din regiune este de circa două ori mai mare, iar în state cu tradiţie precum Franţa ajunge de 4-5 ori mai mult. Pe plan local, consumul este diferit de cel din Franţa deoarece parfumurile şi produsele de machiaj au cea mai mare pondere, în detrimentul celor de îngrijire (skin care). Prin comparaţie, acestea din urmă sunt printre cele mai importante în state precum Franţa, situaţie ce denotă faptul că populaţia este mai preocupată de acest aspect.

În România circa jumătate din populaţie locuieşte în zona rurală, unde oferta de produse cosmetice este limitată, cea mai mare acoperire având-o aici companiile de vânzări directe. În aceasta zonă există în continuare locuinţe care nu sunt racordate la apă curentă, această situaţie putând explica consumul redus de produse cosmetice; companiile de vânzări directe precum Avon sau Oriflame controlează 25% din piaţă.

Profihairshop comercializează în prezent 50 de game profesionale, printre care Wella System Professional, Nioxin, L’Oréal, Joico, Londa, Moroccanoil, Tigi, Oro Del Marocco, Joc, şi produse de îngrijire care se adresează exclusiv bărbaţilor: EXL, produse din gama L’Oréal Men, B.APP, Wella System Professional Men.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.