Traiectoria corectă în afaceri: de la simpli angajaţi la lideri de piaţă

Autor: Ana Raduta, Ioana Mihai-Andrei Postat la 07 noiembrie 2011 201 afişări

Au pornit ca simpli angajaţi, au ajuns în prima linie de management, iar când au decis că este cazul să o ia de la capăt pe cont propriu, au devenit lideri de piaţă. BUSINESS Magazin vă prezintă în paginile care urmează poveştile a trei oameni pentru care “limită” nu înseamnă decât un cuvânt scurt din dicţionar. Şi nimic mai mult.

Berarul

La fel de aspre sunt regulile jocului şi pe piaţa băuturilor alcoolice, pe care Ovidiu Negrea a atacat-o în anul 2002. După ce a lucrat timp de trei ani pentru o firmă care se ocupa, printre altele, de importarea energizantului Shark în România, Negrea s-a gândit că poate el însuşi să se dezvolte în acest domeniu. Ar fi vrut să intre pe comerţul cu băuturi spirtoase, însă piaţa era deja destul de formată, iar birocraţia şi autorizaţiile necesare implicau mult timp pierdut şi bani încă şi mai mulţi. Aşa că s-a oprit la bere şi s-a gândit să aducă produse care să se deosebească total de ce exista la acel moment în piaţă. Cu 18.000 de dolari şi trei asociaţi alături, a creat firma Stuff Distribution Grup, un soi de afacere de familie, în condiţiile în care unul dintre ceilalţi trei asociaţi este chiar sora lui şi a început să importe şi să distribuie băuturi în toată ţara.

Ovidiu Negrea a fost primul om care a adus berea Salitos în România pentru care în continuare deţine monopol. Afacerile nu au mers ca unse de la început, iar primii patru ani, până când a venit profitul, au fost extrem de grei, dar Negrea a continuat să-şi lărgească portofoliul, care astăzi cuprinde nu numai bere, ci şi o marcă de apă plată destinată sportivilor şi o marcă de biscuiţi. Faptul că a luat-o de la capăt şi şi-a asumat riscuri mari înfiinţând propria afacere reprezintă, cu siguranţă, cea mai bună decizie pe care a luat-o în viaţa sa profesională. Mai mult, firma pentru care lucrase înainte a dat faliment la câţiva ani de la plecarea lui, aşa că regretele nu au avut unde să se strecoare "N-am regretat niciodată această decizie, mai cu seamă că mi-a dat o libertate şi un stil de viaţă pe care altfel nu le-aş fi avut", povesteşte şeful Stuff Distribution. Asta nu înseamnă că a fost uşor, ultimii doi ani, cel puţin, fiind extrem de dificili, "de coşmar", aşa cum Negrea însuşi îi caracterizează.

Nu numai că au scăzut vânzările, dar au avut probleme şi cu băncile care, dintr-o dată, le-au închis linia de credit, dar şi cu parteneri care au dat faliment şi de la care nu au mai putut să-şi recupereze banii. Acum, Ovidiu Negrea lucrează după un model extrem de prudent, îşi alege cu grijă clienţii şi a renunţat la o bună parte din costuri. "Avem clienţi mai puţini, dar siguri, nu mai dăm bani decât pentru ce este absolut necesar şi am externalizat o parte din activităţi, precum logistica sau marketingul", precizează importatorul de bere.

Chiar în condiţiile în care afacerea sa nu a avut o evoluţie furtunoasă, Ovidiu Negrea este astăzi cel mai mare importator independent de bere din România. Planurile sale continuă însă şi are de gând ca în perioada următoare să-şi dezvolte investiţiile şi să înceapă o afacere şi în industria horeca, mai ales că este familiarizat cu rigorile din domeniu, având în vedere că 35% din vânzările de bere sunt făcute prin baruri, restaurante şi terase. Poate că oamenii despre care vorbim au avut un atu pe care unii l-ar numi noroc - s-au aflat la locul potrivit, în momentul potrivit. Au avut însă şi multă intuiţie şi curaj, două calităţi care pentru antreprenori sunt obligatorii. Au afaceri solide şi vor să se dezvolte în continuare, aşa că cel puţin 15 ani de-acum încolo nu se gândesc la retragere. Stau însă şi urmăresc piaţa. O oportunitate nouă poate apărea oricând.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/traiectoria-corecta-in-afaceri-de-la-simpli-angajati-la-lideri-de-piata-8938059
8938059
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.