Traiectoria corectă în afaceri: de la simpli angajaţi la lideri de piaţă

Autor: Ana Raduta, Ioana Mihai-Andrei Postat la 07 noiembrie 2011 201 afişări

Au pornit ca simpli angajaţi, au ajuns în prima linie de management, iar când au decis că este cazul să o ia de la capăt pe cont propriu, au devenit lideri de piaţă. BUSINESS Magazin vă prezintă în paginile care urmează poveştile a trei oameni pentru care “limită” nu înseamnă decât un cuvânt scurt din dicţionar. Şi nimic mai mult.

În următoarea jumătate de an echipa Viewpoint a câştigat DHL, a atras mai mulţi clienţi şi a continuat să consolideze agenţia, astfel încât atunci când Ogilvy CEE a decis să-şi schimbe partenerul din România şi să afilieze o nouă agenţie, Viewpoint a fost singura care a primit o ofertă. "Am avut o săptămână de gândire şi am decis, în cele din urmă, să vindem, urmând ca în noua agenţie fondatorii să îşi păstreze participaţii la acţionariat", spune Szigeti. Astfel, în septembrie 1994, în România se lansa Ogilvy & Mather, agenţie pe care Szigeti a condus-o până în 2005, când a revenit la antreprenoriat, de această dată cu o altă viziune asupra pieţei şi asupra comunicării, în general, şi, mai important, cu o experienţă importantă în spate.

"Am început cu firma de media pentru că încă de la sfârşitul lui 2004 am simţit că piaţa va cunoaşte o creştere fără precedent, că bugetele vor exploda şi că agenţiile de atunci nu erau pregătite pentru asta", spune preşedintele The Group. Media Investment a fost, deci, primul pilon care i-a adus lui Szigeti 15 milioane de euro încă din primul an de activitate, deşi "noi plănuisem o cifră de afaceri de doar cinci milioane de euro". Bilanţul primului an, pe scurt, arată astfel: 41 de pitchuri câştigate, 35 de branduri aduse în portofoliu şi o echipă care a crescut de la 5 la 63 de oameni.

Al doilea an a fost unul furtunos pentru The Group: au fost lansate două noi agenţii de media buying, a fost semnat un parteneriat internaţional pentru agenţia de relaţii publice, au fost create agenţiile de cercetare şi managementul publicităţii outdoor şi a fost adăugată o divizie care se ocupă de implementarea retail marketingului. Multiplicarea competenţelor a continuat, iar astăzi grupul condus de Zoltan Szigeti are 17 agenţii, peste 200 de angajaţi şi rulează afaceri de peste 100 de milioane de euro anual.

A cucerit, practic, piaţa de publicitate din România, chiar dacă lupta s-a dat pe un teren periculos, dominat de giganţii multinaţionali. "Nu a fost un plan prestabilit să ne extindem pe atâtea linii de activitate şi nici nu ne-am gândit vreodată că ne vom dezvolta atât de mult, dar oportunităţile au venit pe parcurs şi nu ne permiteam să le ratăm", spune Szigeti. După 20 de ani petrecuţi în industrie şi şapte ani de când conduce propriul grup de comunicare Zoltan Szigeti are discursul unui om care ştie că şi-a făcut treaba bine. Nu-i lipseşte siguranţa de sine pe care în mod firesc a dobândit-o de-a lungul timpului, dar ştie că nu se află decât la jumătatea drumului şi că mai are încă pe atât de construit. E un lucru, fără îndoială, complicat - "e foarte greu să ai rezultatele pe care le aşteaptă mereu ceilalţi de la tine. Trebuie să ştii în permanenţă foarte bine care sunt următorii paşi", rezumă Szigeti.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/traiectoria-corecta-in-afaceri-de-la-simpli-angajati-la-lideri-de-piata-8938059
8938059
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.