Studiul de caz Mega Image

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 08 februarie 2016 6585 afişări

Mega Image s-a răspândit atât de tare în Bucureşti, încât între magazinele sale sunt numai câteva minute de mers pe jos. Cu cele 472 de spaţii pe care le operează, Mega Image are cea mai mare reţea de supermarketuri din România, testează mai multe variante de concept store şi postura de dezvoltator.

Despre rezultatele anului trecut omul de afaceri spune că au fost bune, dar nu a vrut să dea niciun alt detaliu, argumentând că reţeaua este parte a unui grup internaţional, listat la bursă. În opinia sa, 2016 va fi un an cu rezultate bune: „Cel puţin pentru prima jumătate creşterea se va menţine la un nivel similar cu cea din a doua parte din 2015, când consumul a fost impulsionat de reducerea TVA. Creşterea de consum din a doua parte a anului trecut a fost evidentă, dar nu a fost influenţată numai de reducerea TVA la alimente, ci de o combinaţie de mai mulţi factori“. Întrebat dacă este interesat de o achiziţie pentru a creşte mai rapid reţeaua în provincie, Vassilis Stavrou spune că „suntem deschişi la orice posibilitate, dar nu e vorba doar despre ceea ce vrem noi“. Oricum, în al doilea trimestru al acestui an Mega Image va ajunge la 500 de spaţii, conform oficialilor companiei, iar conform calculelor Business Magazin, anul viitor va ajunge la o cifră de afaceri de un miliard de euro.

Retailer şi dezvoltator

La jumătatea lui ianuarie, în seara geroasă când a fost inaugurat oficial magazinul-fanion, spaţiul era aglomerat de invitaţii la eveniment – şefi de companii, furnizori şi parteneri, angajaţi, jurnalişti, fotografi, dar şi de cumpărătorii obligaţi să facă slalom pentru a ajunge la rafturile care îi interesau. Spaţiul din Băneasa este mândria reţelei, spune Stavrou, care aduce în sprijinul ideii dimensiunea acestuia: cei 2.100 mp reprezintă o suprafaţă de câteva ori mai mare decât media unui magazin obişnuit. La asta se adaugă şi numărul mare de articole  - 16.000 de coduri de bare, de câteva ori mai mult decât alte magazine. Chiar dacă retailerul a mai dezvoltat de la zero câteva proiecte – cum sunt Concept Store Piaţa Sudului, Concept Store Piaţa Gemeni şi Mega Image Siseşti – proiectul din Băneasa este cel mai important, cu un buget de 9 milioane de euro, sumă care nu include şi achiziţia terenului.

Spaţiul din Băneasa reuneşte sub acelaşi acoperiş cele câteva concepte testate în alte locaţii (Wine Gallery, Gusturi Româneşti, Ready Meals sau Equilibrum), dar şi câteva noi (ca Fromagerie sau ca spaţiul dedicat ciocolatei, care poate fi personalizată cu mesaje standard sau la cerere). „Mulţi vor spune că acesta este încă un magazin al Mega Image sau un alt concept store. E adevărat, dar pentru noi nu este numai asta. Credem cu tărie că acesta este unul dintre cele mai bune magazine inventate vreodată“, afirmă Stavrou, care susţine că preocuparea principală este ca marca Mega Image să ajungă numărul unu în alegerea cumpărătorilor. Iar pentru acest lucru, cuvântul-cheie este experienţa pe care clienţii o au în spaţiile de vânzare, spune Stavrou. Preocuparea pentru experienţa oferită cumpărătorilor apare tot mai pregnant în listele de priorităţi ale retailerilor, dezvoltatorilor, proprietarilor de malluri şi chiar arhitecţilor care gândesc proiectele. „Consumul ostentativ este pe un trend descendent şi începem să ne aliniem şi noi la ceea ce economiştii au cuantificat demult, economia experienţei, altfel spus nu mai e suficient să vinzi marfă, lucruri, obiecte, trebuie să vinzi experienţe“, afirma recent sociologul Vintilă Mihăilescu.

Legat de experienţa la cumpărături, Stavrou spune că Mega Image a încercat de-a lungul anilor mai multe lucruri. Un exemplu este unul dintre concepte, în care „încercăm să ne legăm de tradiţia locală şi lucrăm cu 400-500 de producători români sub umbrela Gusturi Româneşti, care să amintească de gusturile copilăriei. Asta a făcut o diferenţă“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/studiul-de-caz-mega-image-15049087
15049087
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.