Regele Centrului Vechi. Povestea afacerii care a cucerit inima Bucurestiului

Autor: Iuliana Roibu Postat la 21 noiembrie 2010 1395 afişări

Centrul Vechi a devenit cel mai important pol de petrecere a timpului liber pentru toti bucurestenii, generand afaceri de aproximativ 150 de milioane de euro. In acest context, primul om de afaceri care a mizat pe Centrul Vechi cu cinci ani in urma, Dragos Petrescu, defineste 2010 ca fiind un "an senzational". Cum a procedat cel care a mizat pe bere, pe mancarea ieftina si pe centrul vechi al Bucurestiului pentru a da lovitura?

Dincolo de investitia imobiliara, cele doua noi berarii vor mai avea nevoie de 1 milion de euro investitii in amenajare, care are loc in aceasta perioada pentru ca berariile urmeaza a fi deschise in 2011. Desi sunt destul de aproape una de alta, Dragos Petrescu considera ca asta va face chiar bine afacerii: "Dincolo de faptul ca sunt la distanta mica si oamenii pot veni de la una la cealalta pe jos, in caz ca nu gasesc loc, este o ocazie senzationala de a implanta brandul in mintea bucurestenilor", explica Petrescu. Iar in cazul berariei de pe Pache Protopopescu, va aparea si un concept nou-nout: o microberarie. "In mijlocul celei mai mari incaperi va fi montata o instalatie de productie a berii, clientii vor vedea in timp real cum se produce berea si vor bea direct de la sursa", povesteste entuziasmat antreprenorul.

Investitia in microberarie va fi de 150.000 de euro si nu va avea neaparat ratiuni de costuri - cum ar fi internalizarea unui proces. Va fi, bineinteles, pentru spectacol, pentru ceea ce Petrescu numeste "fenomenul local". Va fi insa si un proiect interesant pentru partenerii lui Petrescu, URBB, microberaria reprezentand "o premiera pe piata din Romania, dat fiind ca in alte tari europene microberariile sunt extrem de populare si de apreciate de catre consumatori", dupa cum spune presedintele URBB, Shachar Shaine.

Dragos Petrescu este de altfel un client important pentru URBB - lantul City Grill, Caru' cu Bere, Hanul Berarilor si Cantina Sport Bar fiind cel mai mare client de HoReCa pentru producatorii de bere (la momentul actual, prin HoReCa se vinde cam o treime din valoarea totala a pietei berii, care merge spre 900 de milioane de euro), cu un consum de 500.000 de litri in 2010 si cu o estimare de 700.000 de litri pentru anul viitor. Asta inseamna ca in restaurantele lui Dragos Petrescu s-au baut anul acesta peste 1,5 milioane de halbe de bere, cate una pentru fiecare locuitor adult al Bucurestiului.

"Uitandu-ma in urma, sunt doua idei care au conturat businessul meu de astazi: Centrul Vechi si berariile", povesteste Dragos Petrescu modul cum s-a detasat de "pluton", practic de zecile de proprietari de restaurante care au ramas la cateva unitati si se lupta cu pierderile generate de criza economica. Fata de ei, Petrescu defineste 2010 prin cuvantul "senzational".

"Da, am avut un an senzational. Niciodata nu am crezut ca o sa ma pot dezvolta atat de bine si ca se pot face bani in plina criza economica. 2010 mi-a permis sa ma dezvolt si 2011 va aduce cele mai multe deschideri dintr-un singur an din istoria City Grill".

Cati oameni de afaceri ar putea caracteriza drept "senzational" anul 2010? Pana acum, au aparut foarte putini. Dragos Petrescu a spus-o zambind multumit inca dinainte de a ii spune ca evolutia lui de anul asta merita un articol de coperta. Pana la urma, ce a facut in 2010 Petrescu? A extins si a tras din greu la dezvoltarea celor doua linii de business pe care a pariat primul in urma cu niste ani si care s-au dovedit castigatoare: Centrul Vechi si berariile. Si, un segment mai nou, care deocamdata asteapta spatiile si strategia potrivite: saorma. Dezvoltarea conceptului Bundetot a fost un pas foarte important pentru Petrescu in conditiile crizei economice. Initial a fost instalat intr-un centru comercial (galeria Auchan), insa ulterior a fost mutat la intrarea in Centrul Vechi, alaturi de Cantina Sport Bar. Petrescu nu considera Bundetot ca fiind un brand matur si puternic pozitionat, fiind de acord ca are concurenti mult mai puternici pe piata saormei, o piata in valoare de 200 de milioane de euro, conform estimarilor BUSINESS Magazin.

Totusi, Bundetot a vandut in septembrie in jur de 1.200 de saorme in fiecare zi, dupa cum spune Daniel Mischie: "Avantajul Bundetot e locatia: intersectia strazilor Franceza si Selari reprezinta principalul punct de intrare in Centrul Istoric".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/regele-centrului-vechi-povestea-afacerii-care-a-cucerit-inima-bucurestiului-7731723
7731723
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.