Regele Centrului Vechi. Povestea afacerii care a cucerit inima Bucurestiului

Autor: Iuliana Roibu Postat la 21 noiembrie 2010 1395 afişări

Centrul Vechi a devenit cel mai important pol de petrecere a timpului liber pentru toti bucurestenii, generand afaceri de aproximativ 150 de milioane de euro. In acest context, primul om de afaceri care a mizat pe Centrul Vechi cu cinci ani in urma, Dragos Petrescu, defineste 2010 ca fiind un "an senzational". Cum a procedat cel care a mizat pe bere, pe mancarea ieftina si pe centrul vechi al Bucurestiului pentru a da lovitura?

"Interesul acestei asociatii este sa discute cu autoritatile locale despre dezvoltarea zonei si despre rezolvarea principalelor probleme care impiedica o si mai mare crestere a businessului din Centrul Istoric", spune Daniel Mischie, care a avut saptamana trecuta o discutie de cateva ore cu primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, pe aceste teme. Principalele probleme ale Centrului Istoric sunt - inca - situatia incerta a proprietatii a peste 30% dintre spatii, dar si renovarea strazilor si a fatadelor. "Se vor face toate pana la urma, iar in 2011 Centrul Istoric va arata si mai bine", crede Daniel Mischie, care mizeaza pe dezvoltarea laturii culturale a petrecerii timpului liber.

Anul acesta a adus, odata cu dezvoltarea a catorva zeci de noi localuri, si un varf al traficului in zona. Daniel Mischie estimeaza ca, in zilele de vara, traficul mediu de clienti a fost zilnic de 60.000 de persoane, iar in serile de weekend a atins si 100.000 de persoane. "Mie imi crestea inima cand veneam in serile de sambata si vedeam oameni care nu mai incapeau in pub-uri si dansau pe strada cu berea in mana", spune Mischie, care precizeaza ca cel mai bun weekend a fost cel in care a fost concertul AC/DC - concertul a avut loc pe 16 mai 2010 -, cand traficul in Centrul Vechi a crescut cu peste 30% fata de o seara de weekend normala. "De fapt", spune Mischie, "orice eveniment major care are loc in Bucuresti - fie ca e vorba de concert, meci, manifestatie sau targ - genereaza trafic in Centrul Istoric. Unde sa se duca oamenii daca nu aici? Intra dintr-un local in altul pana gasesc locuri - nu mai sunt in alta parte in Bucuresti peste 100 de locuri unul langa altul unde sa poti bea o bere".

Apropo de bere. Cifrele de mai sus vorbesc singure despre planurile de dezvoltare ale lui Dragos Petrescu. Centrul Istoric, o mana cereasca pentru cei care fac business acolo, este pana la urma limitat. Ramane asadar de dezvoltat cealalta latura pe care mizeaza Petrescu, si anume, berariile. Dar si Caru' cu bere e un concept limitat la o singura unitate (brandul nu poate fi dezvoltat intr-un al doilea restaurant), asa ca ramane brandul Hanul Berarilor, inventat de Petrescu anul trecut, cand a inchiriat si a renovat (dupa o investitie de 200.000 de euro) fosta Casa Soare.

Beraria-eveniment devine asadar centrul de greutate al dezvoltarii afacerilor lui Petrescu in continuare. "Dansuri, concerte, hore, taraf, metri de bere, galagie", isi sintetizeaza Dragos Petrescu noua filozofie de business pentru acest segment, "trebuie sa vezi ce vor oamenii si asta sa le dai". Totul a pornit pentru Dragos Petrescu de la Caru' cu Bere si, ulterior, Hanul Berarilor: "Experienta extraordinara cu aceste doua restaurante m-a convins sa ma extind cat de mult pot pe acest segment, un segment unde nota de plata e mult mai mare decat la un restaurant obisnuit, unde oamenii stau mai mult, unde se fac petreceri si asa mai departe". Nota de plata in berariile lui Petrescu trece de 20 de euro pentru 2,5 persoane, in timp ce la restaurantele City Grill sau Trattoria Buongiorno un bon mediu este undeva la 15 euro.

Faptul ca s-a decis sa dezvolte conceptul de berarie i-a adus lui Petrescu si rezolvarea unei dileme. De doi ani, cumparase doua cladiri de mari dimensiuni: fosta primarie a sectorului 2 de pe Pache Protopopescu (cu 1,7 milioane euro) si fosta casa a Elenei Lupescu, de pe strada Olari (cu 1,2 milioane de euro). Acestea au fost cele mai importante investitii imobiliare ale lui Petrescu, alaturi de cladirea din Piata Victoriei, unde functioneaza Trattoria Buongiorno. Pe aceea a cumparat-o cu aproape 4 milioane de euro dupa mai multe discutii cu proprietarul - initial, a vrut sa renunte la restaurantul de acolo din cauza chiriei prea mari (14.000 de euro pe luna), dar pana la urma si-a adaugat cladirea in portofoliul imobilar: "Era mult prea bine asezata ca sa nu o cumpar".

Daca in Piata Victoriei conceptul Buongiorno s-a asezat, in cele doua cladiri grupul va deschide in 2011 doua noi berarii. Hanul Berarilor, bineinteles.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/regele-centrului-vechi-povestea-afacerii-care-a-cucerit-inima-bucurestiului-7731723
7731723
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.