Noua forţă din lumea afacerilor

Autor: Iuliana Roibu, Ioana Mihai-Andrei Postat la 01 martie 2015 4817 afişări

Ascensiunea rapidă a doamnelor către vârful afacerilor îşi pune din ce în ce mai mult amprenta asupra businessului românesc. Sorana Baciu, Alina Bistreanu şi Daniela Budurea povestesc despre evoluţia lor recentă şi despre cum arată lumea managementului feminin.

Noua forţă din lumea afacerilor

Alina Bistreanu se consideră o persoană foarte norocoasă, deşi obişnuieşte să spună că norocul ni-l facem singuri. „În cazul meu, acest «noroc» se traduce prin ambiţie, pasiune şi foarte multă muncă, dar şi oportunitatea de a întâlni oameni care au crezut în mine, şi aici fac referire atât la an-gajatori, cât şi la echipele pe care le-am coordonat şi cu ajutorul cărora am reuşit să obţin rezultate.“ Deşi, completează ea, cariera sa nu se întinde pe o perioadă lungă de timp, a avut parte de multe reuşite, şi enumeră: a obţinut o poziţie de conducere la 21 ani, iar trei ani mai târziu prelua o poziţie internaţională cu responsabilităţi de coordonare şi expansiune a magazinelor Gap.

Apoi, la începutul anului 2012, a preluat conducerea companiei BSB, neprofitabilă la acea vreme şi după un singur an de activitate „am reuşit să încheiem anul pe profit“. Nu i se întâmplă des să vadă uimire pe faţa celor cu care lucrează, atunci când văd ce tânără e, şi chiar şi pe vremea când avea 24 de ani şi negocia deschiderea de magazine Gap în alte ţări reticenţa interlocutorilor era spulberată în numai câteva minute.

Povesteşte că obişnuieşte să meargă cel puţin o dată pe lună în magazinele reţelei din România, de 4-5 ori pe lună călătoreşte prin ţară şi mai rar de atât în Polonia. În săptămâna ce tocmai a trecut a participat la şedinţa anuală de strategie ţinută la sediul din Gdansk, în condiţiile în care planurile agreate cu polonezii vizează consolidarea poziţiei din România, astfel încât vânzările locale să se plaseze, ca valoare, imediat după cele din ţara-mamă.

Pe termen lung, Alina Bistreanu se vede în poziţia de antreprenor, cel mai probabil tot în domeniul modei, idee cu care cochetează de câţiva ani, dar, completează ea, „cu siguranţă în următorii cinci ani voi rămâne la LPP, unde am încă multe de construit“.

Alina Bistreanu, 
director general LPP România Fashion

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fortare,
business,
afaceri,
femei,
management,
evolutie,
feminin
/cover-story/noua-forta-din-lumea-afacerilor-13914779
13914779
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.