Noua forţă din lumea afacerilor

Autor: Iuliana Roibu, Ioana Mihai-Andrei Postat la 01 martie 2015 4817 afişări

Ascensiunea rapidă a doamnelor către vârful afacerilor îşi pune din ce în ce mai mult amprenta asupra businessului românesc. Sorana Baciu, Alina Bistreanu şi Daniela Budurea povestesc despre evoluţia lor recentă şi despre cum arată lumea managementului feminin.

Noua forţă din lumea afacerilor

Retailerul polonez de modă LPP a cumpănit, în urmă cu un an, dacă să renunţe la activităţile de pe piaţa locală sau nu. A ales expansiunea, iar directorul general al filialei româneşti, Alina Bistreanu, a creionat un plan care prevede deschiderea a 100 de noi magazine în următorii trei ani.

„Frecventez mai rar sălile de sport de când conduc LPP. Compania este acum prioritatea mea dintâi, ca un copil pe care îl cresc şi căruia îi dedic foarte mult timp. Dar alerg mult pe tocuri“, glumeşte Alina Bistreanu, care a preluat de un an conducerea operaţiunilor locale ale retailerului LPP.

Preferă pantofii tip stilletto, la trei întâlniri diferite avea tocuri de 10 cm, dar povesteşte că „sunt zile în care acum pot fi îmbrăcată elegant, iar peste o oră sunt în jeanşi şi bocanci, pentru că merg pe şantier ca să văd cum evoluează lucrările în magazine“. Vorbeşte clar şi calm şi spune că ascultă ce au de spus ceilalţi. „Întotdeauna poţi învăţa ceva de la cei din jur, important este să ştii să asculţi“, spune Bistreanu, care a deţinut funcţii de conducere de foarte tânără, adică de la 21 de ani.

Acum are 30 de ani şi conduce reţeaua LPP, care operează 11 magazine (6 Reserved, 2 Cropp, 2 Mohito, 1 Sinsay), două dintre ele fiind deschise la finele anului la Cluj. LPP are în România 150 de angajaţi, iar Alina Bistreanu estimează că până la finalul anului echipa se va tripla. A preluat funcţia actuală în urmă cu un an, când reţeaua avea 60 de angajaţi şi cinci magazine, iar, împreună cu oamenii pe care îi coordonează direct, „am pus pe hârtie un plan ambiţios, care presupune deschiderea a circa 100 de magazine în următorii trei ani“.

Deşi la începutul anului trecut brandurile LPP erau comercializate în România atât direct, cât şi prin intermediul unui francizat, compania a decis să abordeze exclusiv direct piaţa locală. Alina Bis-treanu spune că această reţetă va accelera expansiunea; o parte din magazinele operate anterior în franciză au fost preluate şi redeschise.

Tot anul trecut au fost aduse pe piaţă două branduri noi, Mohito şi Sinsay, ambele poziţionate în segmentul de modă feminină. Pentru 2015 LPP are planuri de extindere în Bucureşti (AFI Palace Cotroceni şi Mega Mall) şi în Braşov (proiectul Coresi), „dar mai vizăm şi Constanţa şi Timişoara“. Cifra de afaceri previzionată pentru anul în curs depăşeşte 25 de milioane de euro, dar atingerea acestei valori se leagă strâns de deschiderea spaţiilor planificate, completează Bistreanu.

Absolventă de studii universitare economice, Alina Bistreanu s-a angajat încă de la vârsta de 19 ani, în primul an de facultate, pe o poziţie de economist într-o companie care vindea echipamente de televiziune; era obişnuită să lucreze încă din perioada vacanţelor de vară din liceu, pentru că, spune ea, este o fire independentă şi prefera să aibă propriii bani. Spune că prima slujbă cu carte de muncă a ajutat-o mult, pentru că i-a creat uşurinţa de a înţelege şi de a analiza situaţiile financiare şi performanţa activităţii unei societăţi, lucru care îi este de mare folos şi azi. În plus, „am înţeles destul de repede că sunt o fire mult prea dinamică pentru un job de birou şi că domeniul vânzărilor e cel spre care vreau să mă îndrept“.

După mai bine de doi ani, a acceptat o poziţie de manager vânzări într-o companie din domeniul construcţiilor, iar în 2008 a început cariera sa în industria de retail de modă, ca director de magazin la Koton. În 2009, la numai 24 de ani, a fost numită director regional pentru România, Bulgaria, Croaţia şi Serbia la GAP (sub franciza companiei greceşti Marinopoulos), în 2012 a devenit director general al BSB România iar din martie 2014 a venit la actualul loc de muncă.

Compania poloneză, listată la bursa din Varşovia din 2001, este una dintre cele mai dinamice din domeniul fashion. Grupul are cinci branduri de modă (Reserved, Cropp, House, Sinsay şi Mohito), aproximativ 1.500 de magazine şi 18.000 de angajaţi. În 2014, compania a inaugurat 200 de maga-zine şi a intrat în două noi pieţe, Germania şi Croaţia. Astfel, LPP a ajuns la finalul anului trecut la o suprafaţă totală închiriată de 722.600 mp, cu aproape un sfert mai mult decât în 2013 şi o cifră de afaceri de peste 1,25 miliarde de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
fortare,
business,
afaceri,
femei,
management,
evolutie,
feminin
/cover-story/noua-forta-din-lumea-afacerilor-13914779
13914779
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.