Mobila de la Campina in toata tara. Cum cresti de zece ori in mai putin de un deceniu

Autor: Ioana Mihai Postat la 01 mai 2011 759 afişări

De la cateva piese de mobilier lucrate de mana in 1991, afacerea Lemet a ajuns la dimensiuni la care familia Rizea, cu ani in urma, nu s-ar fi gandit niciodata. Nivelul de afaceri generat este de 34 de milioane de euro, are 1.250 de angajati, si vinde zilnic 1.500 de module. Cat de abrupt a fost drumul pana aici povesteste in exclusivitate pentru BUSINESS Magazin Adrian Rizea, fiul fondatorului afacerii Lemet.

Alexandru Rizea este, in continuare, foarte implicat in afacere. "Vine aici din pasiune. Nu l-a interesat niciodata sa vanda si nici n-o sa fie cazul", spune fiul sau, care argumenteaza ca valoarea firmei este alta, in functie de reperul la care este raportata. "Pentru mine un ceas are o valoare mai mica decat pentru un pasionat", exemplifica el.

Odata aduse aceste utilaje, a urmat o alta etapa, in care pentru a putea creste volumele de vanzari au inceput sa produca mobila demontabila, in pachete plate. Pentru asta, designerii - Lemet are acum opt oameni care lucreaza in departament - au reproiectat toate produsele.

Insa momentul de cotitura in dezvoltarea firmei a fost cel in care Lemet a inceput sa vanda mobila modulara. Gama Xtend, lansata in mai 2004, este, "fara niciun dubiu", cea mai vanduta. Ingredientul cheie in ecuatia lansarii a fost faptul ca la acea vreme doar Mobexpert si Neoset mai aveau in oferta module. Acest tip de mobilier permite combinarea produselor dupa dorinta cumparatorului. In vestul Europei, spune Rizea, mobilierul modular era cunoscut de ani buni, dar in Romania era o noutate.

In aproape sapte ani de la lansare au produs peste 2,5 milioane de module. Daca ar fi sa luam in considerare ca in Romania sunt cinci milioane de gospodarii, un calcul simplu arata ca unul din doua camine ar putea avea un modul din gama Xtend. Fireste, pentru utilarea unei bucatarii insa este nevoie de mai multe piese - in jur de opt pentru un spatiu de dimensiuni medii. "Reversul medaliei cu un produs care are succes este ca te concentrezi foarte mult asupra lui, lucru care nu te lasa sa te dezvolti in alte directii." Care sunt insa riscurile de a ramane cu un pas in urma cererii, in aceste conditii? "Ma ghidez foarte mult, in politica noastra, dupa durata de viata a masinilor. Si stim cu totii ca sunt unele modele, care se vand ani buni de la lansare", argumenteaza Rizea.

Dovada ca ani in sir de la momentul lansarii, activitatea fabricii era sustinuta doar de vanzarile de bucatarii din gama Xtend. Acum, aproape o treime din cifra de afaceri este realizata din piesele de mobilier pentru bucatarii, dar "vrem sa accentuam ponderea lor", spune Rizea, care stie deja toate amanuntele tehnice ale proceselor din fabrica si poate vorbi ore in sir despre produse, procese tehnologice si planuri.

Rapiditatea cu care erau cumparate corpurile de mobilier modular depasea cu mult asteptarile, iar acest lucru le-a permis sa produca la nivel industrial. Asa se face ca in 2005, firma a pasit peste un nou prag: vanzari de un milion de euro pe luna.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
lemet,
mobila,
lemn,
afaceri,
Adrian Rizea
/cover-story/mobila-de-la-campina-in-toata-tara-cum-cresti-de-zece-ori-in-mai-putin-de-un-deceniu-8204708
8204708
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.