Metroul hi-tech. Urmează staţia: Angry Birds

Autor: Ioana Matei Postat la 14 octombrie 2012 94 afişări

Modul în care comunicăm, interacţionăm sau consumăm se schimbă drastic, iar anvergura transformărilor poate fi observată într-o simplă călătorie cu metroul: din ce în ce mai mulţi pasageri au câte un companion digital, fie că vorbim despre un reader, un smartphone, o tabletă sau alt dispozitiv electronic. Asistăm la un fenomen al transformării spaţiului public în spaţiu privat, la afirmarea unui statut, a unei nevoi de izolare sau, pur şi simplu, la o mare deschidere faţă de tehnologie şi internet?

SMARTPHONE LA UN CAPĂT, TABLETĂ ŞI READER LA CELĂLALT

Starul de la graniţa dintre sectoarele IT şi Telecom - tabletele - a reuşit să stabilească şi în trimestrul al doilea echilibrul pe această piaţă datorită avantajelor oferite consumatorului: mobilitate, flexibilitate şi o interfaţă prietenoasă. Iar printre brandurile care circulă cu metroul, Samsung este dominant, aspect care ne-ar putea induce ideea că Apple circulă, poate, mai mult cu maşina.

Alte branduri de smartphone-uri mai puţin observate sunt telefoanele din seria Nokia Lumia, Samsung Galaxy S2, iPhone, Galaxy S, HTC Wildfire, Kindle, Samsung Tab, iPod, Sony Xperia. Tendinţa se observă şi în vânzările Cosmote: "Samsung Galaxy SIII, iPhone 4S şi seria Nokia Lumia, alături de smartphone-urile Dual SIM se numără printre preferinţele de top ale clienţilor noştri". În materie de tablete, modelele variate din gama Samsung Galaxy Tab şi Allview All Dro sunt principalele alegeri ale clienţilor Cosmote. Pe acelaşi segment mai concurează taiwanezii de la Asus, japonezii de la Toshiba, dar şi românii de la Visual Fan, Televoice, E-Boda sau Serioux.

"Tableta este întâlnită la oamenii de business care citesc prezentări, rapoarte în drum spre birou, iar readerele sunt preferate de oamenii care vor să citească şi altceva în afară de documentele de la serviciu", observă specialistul în comunicare Tiberiu Iacomi, angajat la agenţia Graffiti PR. Tot el adaugă că smartphone-urile sunt preferate de oamenii grăbiţi care citesc ultimele ştiri şi care nu suportă nici chiar cele cinci minute dintre două staţii.

În afară de smartphone-uri, pe care se joacă destul de mulţi călători, e-readerele sunt cele mai folosite, iar cea mai răspândită marcă este Kindle - lucru observat şi de Andrei Pitiş, preşedinte al Asociaţiei Patronale a Industriei de Software şi Servicii. Preferinţa oamenilor pentru Kindle este uşor explicabilă: este făcut astfel încât să poată fi citit precum o carte. Iar primul model chiar arată aşa: "Chiar dacă acum există un model nou sub formă de tabletă, primul model seamănă cu o foaie de plastic care nu îţi oboseşte ochii". Amazon a lansat de curând cel mai ieftin e-reader al său, la un preţ de 79 de dolari. Pitiş a mai observat că aplicaţiile cel mai des utilizate sunt mailurile sau fluxurile de ştiri, iar de la Snake-ul pe care l-am încercat cu toţii a evoluat mult: "Cele mai mari transformări sunt că acum poţi deopotrivă să asculţi muzică şi să citeşti, de exemplu, iar forma şi dimensiunile sunt mult mai prietenoase". Cea mai interesantă aplicaţie i se pare Flitboardul - care te ajută să faci o selecţie a celor mai importante ştiri care te interesează şi îţi face în fiecare dimineaţă propria revistă. Tiberiu Iacomi a observat cum se adaptează oamenii în funcţie de durata călătoriei - la un drum de două ore, citeşti o carte de pe reader, dacă faci 20-30 de minute până la birou, citeşti ştirile. Folosirea tuturor aplicaţiilor este posibilă datorită reţelelor 2G şi 3G ale operatorilor de telefonie mobilă, precum şi unei reţele Wi-Fi din 24 de staţii de metrou prin intermediul a 174 puncte de acces, despre care însă nu ştiu mulţi sau nu le folosesc din cauza pierderii semnalului pe durata călătoriei.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
metrou,
gadgeturi,
tineri,
consum
/cover-story/metroul-hi-tech-urmeaza-statia-angry-birds-10203011
10203011
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.