Metroul hi-tech. Urmează staţia: Angry Birds

Autor: Ioana Matei Postat la 14 octombrie 2012 94 afişări

Modul în care comunicăm, interacţionăm sau consumăm se schimbă drastic, iar anvergura transformărilor poate fi observată într-o simplă călătorie cu metroul: din ce în ce mai mulţi pasageri au câte un companion digital, fie că vorbim despre un reader, un smartphone, o tabletă sau alt dispozitiv electronic. Asistăm la un fenomen al transformării spaţiului public în spaţiu privat, la afirmarea unui statut, a unei nevoi de izolare sau, pur şi simplu, la o mare deschidere faţă de tehnologie şi internet?

IUBITORII DE TEHNOLOGIE UNDERGROUND

"Metroul este unul dintre puţinele locuri din centrele urbane uriaşe unde toate rasele, religiile şi clasele sociale se confruntă una cu cealaltă şi cu aceeaşi situaţie", spuneau psihologii M.L. Fier şi V.J. De Fazio, citaţi de publicaţia americană Slate. Iar cea mai nouă situaţie cu care se confruntă pasagerii acestui mijloc de transport este folosirea gadgeturilor. 53% din segmentul pasionaţilor de tehnologie obişnuiesc să caute locuri de distracţie în oraş din mers, inclusiv în mijloacele de transport, potrivit rezultatelor unui studiu GfK realizat online, cu scopul evaluării atitudinilor faţă de tehnologia modernă. Iar pasionatul de tehnologie este întruchipat de adultul cu vârsta cuprinsă între 20 şi 40 de ani din mediul urban, spun oficiali ai Vodafone, în timp ce analiştii GfK, referindu-se exclusiv la împătimiţii de smartphone-uri, identifică un bărbat de 34 de ani pasionat de tehnologie şi liber profesionist.

Unul dintre aceştia ar putea fi Marian Roman, managing director al companiei CA Immo, care activează în piaţa imobiliară. El a ales să nu se alăture curentului general şi nu foloseşte niciun gadget pe durata călătoriilor cu metroul. Este un practicant destoinic al acestui "sport", chiar dacă se află la conducerea unei companii de real estate şi şi-ar permite un altfel de mijloc de transport: "Prefer să mă uit la oameni cât călătoresc; drumul dintre Tineretului şi Piaţa Victoriei este scurt, durează 10-15 minute şi nu am timp să mă plictisesc, dar, într-adevăr, majoritatea pasagerilor folosesc gadgeturi".

Iar cel mai des întâlnite sunt smartphone-urile, urmate de e-readere, tendinţă generală în care se încadrează consumatorul român, de a căuta tehnologii de ultimă generaţie la preţuri convenabile. În materie de smartphone-uri, reţeta câştigătoare este dată de tipul de touchscreen cu rezoluţie ridicată, combinaţia dintre procesor, memoria internă, procesorul grafic, precum şi designul, potrivit oficialilor Cosmote România. Preferatele sunt în ton cu ultimele apariţii din piaţă, Galaxy S3 şi iPhone dominând zona de high-end pe piaţa telefoanelor inteligente, spun şi oficialii Vodafone. În ce priveşte vânzările de tablete, acestea sunt semnificativ mai mici, comparativ cu cele de telefoane inteligente. Apple, Samsung, Asus, Sony şi alte companii pariază momentan pe tablete, iar produsele nou lansate aduc îmbunătăţiri la nivelul tehnologiei, precum şi preţuri mai accesibile, ceea ce va creşte piaţa globală a tabletelor, afirmă oficiali ai Flanco. Brand-urile româneşti, respectiv Evolio şi Allview, reprezintă un atu al pieţei locale de tablete, companiile reuşind în ultimul an să atragă mulţi consumatori mulţumită preţului atractiv şi funcţionalităţii bune a produselor. Piaţa din România manifestă o continuă creştere a cererii pentru astfel de dipozitive inteligente: smartphone-uri şi tablete. Dincolo de preţ, caracteristicile tehnice şi designul sunt repere în decizia de achiziţie, iar dispozitivele căutate sunt cele cu sistem de operare Android şi cu ecrane mari şi de calitate, adaugă oficialii GfK.

Valoarea totală a pieţei de telefoane mobile şi smartphone-uri a înregistrat în al doilea trimestru al anului 2012 o uşoară creştere, de 0,7%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, însumând 43 milioane de euro. Iar telefoanele inteligente continuă creşterea în vânzări şi reuşesc să aducă pe un trend ascendent valoarea sectorului telecom, potrivit celui mai recent studiu al GfK. În cadrul acestui segment de telefoane, preferinţele le vizează pe cele care au încorporat sistemul de operare Android, cameră foto mai mare de 5,5 megapixeli şi ecran tactil.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cover story,
metrou,
gadgeturi,
tineri,
consum
/cover-story/metroul-hi-tech-urmeaza-statia-angry-birds-10203011
10203011
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.