Mai mult decât cifre

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 03 iulie 2017 1324 afişări

Deşi spune că nu s-a visat CEO, „aşa cum fac alţii”, Bogdan Ion a ajuns la conducerea EY în 2012. El povesteşte că nu crede în trăsăturile comune ce ar trebui să definească un lider şi că auditul înseamnă mai mult decât cifre şi analiza acestora.

Sub semnul digitalizării

Globalizarea a fost mult timp politică, economică, iar acum este într-o etapă socială şi legată de tehnologie, crede Bogdan Ion. Practic, prin aceste soluţii care au avut un succes extraordinar, globalizarea şi conectarea s-au realizat într-o perioadă extrem de scurtă. Companii precum Facebook sau Twitter rescriu sectoarele; „în momentul de faţă, Goldman Sachs - pe care o tratăm ca pe o bancă - are mai mulţi ingineri decât Facebook şi Twitter împreună. În ziua de azi, graniţele dintre businessuri sunt rescrise exact de aceste firme care redefinesc ansamblul competitiv al pieţelor.”

Cum va arăta însă auditul în viitor, date fiind ameninţările venite din partea tehnologiilor precum blockchain? În primul rând, e vorba de măsura în care cunoştinţele oamenilor care lucrează în firme de consultanţă şi audit vor mai fi relevante în 5 sau 10 ani, explică Bogdan Ion. Sunt studii care arată că această dimensiune de reînvăţare sau adăugare de calităţi nu este extrem de mare, pentru că există o abilitate de a învăţa sau reînvăţa. De pildă, executivul de la EY se aşteaptă ca pe viitor să fie angajaţi mult mai mulţi ingineri şi matematicieni decât în momentul de faţă. El vorbeşte, de asemenea, despre modul în care companiile de audit vor furniza serviciile într-o societate marcată de digitalizare. „Cred că peste 5 ani vom furniza o parte dintre serviciile noastre altfel decât o facem acum, în sensul că vom automatiza total multe dintre procesele pe care le avem. Utilizăm şi avem un centru de excelenţă în robotics process automation (sisteme de automatizare – n.red.) şi încercăm să eficientizăm şi procesele noastre interne“, explică Bogdan Ion.

La începutul acestui an, EY a lansat EY wavespace, o reţea globală de centre de inovare şi dezvoltare, care va avea rolul de a ajuta clienţii să se alinieze la noul val de schimbări ce vor decurge din transformarea afacerilor lor ca urmare a adoptării unei gândirii inovatoare în toate sectoarele industriale. Centrele wavespace, concentrate pe strategii şi tehnologii disruptive care vor avea impact în diverse industrii, vor fi integrate în reţeaua globală EY, cu spaţii şi capabilităţi diferite de lucru. Acestea completează reţeaua EY de centre de inovare dezvoltată pentru a ajuta clienţii să facă faţă provocărilor şi oportunităţilor generate de schimbarea continuă, de digitalizare şi fenomene disruptive.

„Companiile se confruntă în permanenţă cu un mediu disruptiv, deci liderii de business trebuie să genereze schimbarea pentru a păstra organizaţiile competitive. Mulţi dintre ei cred că o transformare radicală este pasul înainte pentru a-ţi atinge obiectivele de business, dar nu ştiu exact cum să înceapă. Noua reţea EY wavespace încurajează companiile să fie curajoase când vine vorba de identificarea ideilor surprinzătoare care pot conduce către reuşite extraordinare“, declara la acea vreme Bogdan Ion.

Printr-o investiţie de mai multe milioane de dolari, EY îşi va extinde reţeaua curentă de 15 locaţii cu noi centre care vor fi amplasate în Amsterdam, Atlanta, Mexico City, New York (Chelsea), Santa Monica (Silicon Beach), California, Sao Paulo, Trivandrum, (India) şi Toronto. Fiecare centru va fi axat pe anumite tehnologii şi specializat pe anumite pieţe şi va dispune de echipe multidisciplinare de consultanţi specializaţi în zona inovaţiei.

„Deşi România nu are încă un centru EY wavespace, echipa locală asigură accesul clienţilor la una dintre principalele tehnologii disruptive, Robotic Process Automation, RPA, pentru care suntem recunoscuţi drept Centru European de Excelenţă. Pornind de la această bază, ne vom întări capabilităţile în lunile care urmează prin adăugarea de tehnologii complementare RPA, precum Chatbots, Smart OCR şi Advanced Analytics, pentru a oferi un set de capabilităţi care să ajute clienţi din România, şi nu numai, să inoveze şi să-şi crească productivitatea“, a completat Vargha Moayed, advisory service leader and regional innovation leader la EY România.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.