Cum găseşti un partener de afaceri? România se pregăteşte de forumul internaţional de întâlniri ale oamenilor de afaceri

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 04 mai 2015 1810 afişări

Un contract pentru export, găsirea unui partener extern de afaceri sau identificarea de noi pieţe sunt motivele care determină companiile să-şi aloce bugete pentru participarea la forumuri, târguri şi expoziţii. Pe parcursul ultimului deceniu, a crescut de câteva zeci de ori numărul companiilor care aleg să fie prezente pe plan internaţional. Care sunt argumentele lor?

Cum găseşti un partener de afaceri? România se pregăteşte de forumul internaţional de întâlniri ale oamenilor de afaceri

Totuşi avantajele exporturilor sunt evidente, iar „participarea producătorilor de mobilă din România la evenimentele internaţionale de profil de anvergură (Köln, Milano, Moscova etc.) contribuie decisiv la creşterea schimburilor comerciale“, declară Aurica Sereny, preşedinte al Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR). Ca urmare a participării la târgurile internaţionale, exporturile de mobilă au crescut anul trecut, arată Aurica Sereny, ajungând la 1,885 miliarde de euro, o valoare de 2,7 ori mai mare faţă de 2003 şi cu aproape 69% mai mare decât în 2008. În plus, „industria de mobilă a avut anul trecut un sold favorabil export-import de circa 1,443 miliarde de euro, faţă de 2008, când soldul export-import a fost de 608,6 milioane de euro“, afirmă Sereny. Cifrele sunt şi o oglindă a cărţilor de vizită prezentate de producători la evenimentele de profil: abia în 2003 a început să se formeze un apetit real al producătorilor de mobilă pentru participarea la târguri, odată cu iniţierea unui program de susţinere cu fonduri de la bugetul de stat. În urmă cu 12 ani, 37 de companii au participat la trei târguri (la Milano, Moscova şi Bruxelles), iar un deceniu mai târziu (în 2013) numărul firmelor producătoare de mobilier care au participat la târguri a ajuns la 104. Roadele obţinute în urma târgurilor au devenit evidente, iar ca urmare „în 2015, fondurile bugetare au fost majorate substanţial“, iar producători de mobilă au fost deja prezenţi la trei târguri internaţionale, la Köln, Kiev şi Milano, iar pentru restul anului se organizează participarea la evenimente la Londra, Paris, Jeddah (Arabia Saudită), Belgrad.

Prezenţa directă a producătorilor de mobilă la evenimentele internaţionale de profil, afirmă Aurica Sereny, chiar şi BIFE-SIM, organizat an de an la începutul lunii septembrie la Bucureşti, „constituie o oportunitate clară pentru participanţi de dezvoltare a relaţiilor comerciale existente“. Pe piaţa Capitalei, principalul spaţiu de târguri şi forumuri, unde de altfel se desfăşoară şi Futurallia 2015, este Romexpo. „În ultimii cinci ani, numărul târgurilor proprii Romexpo nu a variat semnificativ, fiind organizate 45 de evenimente în fiecare an“, declară Cătălin Trifu, director general al Romexpo. Pentru anul acesta în schimb, Romexpo a introdus în program opt noi târguri şi expoziţii: Primăvara la Romexpo, Bucharest Pet Exhibition, Expo Sport şi Agrement, Mobila Expo, Paştele la Romexpo, Denta I, ediţia de primăvară, Auto Expo, Târgul IMM şi cooperaţie. „Pe lângă târguri şi expoziţii, ne-am propus ca în acest an să organizăm şi alte evenimente, festivaluri pentru publicul larg şi seminarii pentru diferite segmente de public“, adaugă Cătălin Trifu. În 2013 au expus la Romexpo companii din România şi alte 33 de ţări, iar anul trecut numărul acestora a ajuns la 39, aproape jumătate dintre expozanţi fiind companii din străinătate, conform lui Trifu. Din bugetul alocat de către un expozant pentru participarea la evenimentele Romexpo, ponderea alocată serviciilor prestate de organizator se plasează între 15% şi 40%. „În funcţie de dimensiunea, tematica, perioada de desfăşurare a târgurilor, dar şi numărul de laturi libere ale spaţiului închiriat, tarifele de participare pot varia între 30 euro/mp (cazul expoziţiei Bucharest Pet Exhibition) şi 117 euro/mp (cazul INDAGRA) pentru chiria unui spaţiu cu o latură liberă“, declară reprezentantul Romexpo. Iar preţul pentru construcţia unui stand standard interior este de 15 euro/mp, în timp ce pentru exterior se plasează la 40 euro/mp.

Nu la fel de optimişti sunt însă şi alţi operatori de pe piaţa de profil. Gradul de interes pentru târguri şi expoziţii s-a redus uşor pe parcursul ultimilor ani, nu atât din prisma numărului de evenimente, ci al celui de vizitatori, „cel puţin în cazul nostru,“ declară Decebal Anton, reponsabil organizări evenimente în cadrul Sălii Polivalente din Bucureşti. Evenimentele sportive au cea mai însemnată pondere (circa 60%) din totalul celor găzduite în complex, dar încasările aferente reprezintă 30%, diferenţa revenind târgurilor, expoziţiilor, seminariilor. Pe parcursul ultimului an Polivalenta din Capitală nu a găzduit nicio manifestare pentru segmentul business-to-business, dar în trecut „am avut de pildă târguri cu specific de nişă, cum ar fi echipamente pentru cabinete veterinare, pentru cabinete stomatologice sau săli cu jocuri de noroc ori cazinouri“, arată Decebal Anton. Complexul este doar gazda evenimentelor, nu se implică în organizare, iar Anton adaugă că „participanţii au un beneficiu foarte clar. În loc să umble din firmă în firmă, în numai 2-3 zile pot trece în revistă o gamă foarte variată de produse sau servicii, în funcţie de specificul manifestării“.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
futuralia,
forum,
partener,
intalniri,
companii,
expozitii
/cover-story/cum-gasesti-un-partener-de-afaceri-romania-se-pregateste-de-forumul-international-de-intalniri-ale-oamenilor-de-afaceri-14202831
14202831
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.