Cum găseşti un partener de afaceri? România se pregăteşte de forumul internaţional de întâlniri ale oamenilor de afaceri

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 04 mai 2015 1810 afişări

Un contract pentru export, găsirea unui partener extern de afaceri sau identificarea de noi pieţe sunt motivele care determină companiile să-şi aloce bugete pentru participarea la forumuri, târguri şi expoziţii. Pe parcursul ultimului deceniu, a crescut de câteva zeci de ori numărul companiilor care aleg să fie prezente pe plan internaţional. Care sunt argumentele lor?

Cum găseşti un partener de afaceri? România se pregăteşte de forumul internaţional de întâlniri ale oamenilor de afaceri

Pentru numeroase industrii, târgurile şi forumurile internaţionale sunt platforme importante de comunicare a noilor game de produse, a ofertelor de sezon şi a inovaţiilor dezvoltate. „De la saloanele auto internaţionale la târgurile de tehnologie, până la forumurile internaţionale de gameri, toate permit jucătorilor importanţi dar şi celor emergenţi din acel sector de activitate şi / sau din cele conexe să interacţioneze“, spune Elena Badea, director de marketing la EY România. În opinia ei, identificarea de parteneri străini pentru IMM-uri româneşti este extrem de oportună, pentru că „poate deschide accesul la pieţe relevante şi poate aduce ulterior feedback de la consumatorii din acea piaţă, care să contribuie la evoluţia produsului în beneficiul tuturor consumatorilor“.

Mai mult, contextul economic actual este dominat de o dinamică a schimbărilor fără precedent, facilitată de internaţionalizarea afacerilor şi circulaţia în timp real a informaţiei, spune Adrian Barbu, CEO & Partner la the Consultants. „Soluţiile câştigătoare azi pot fi desuete în câteva luni. Nu mai poţi face afaceri viabile, nici durabile, dacă eşti doar «fruntaş în satul tău»“, afirmă Barbu. Tot el completează că o companie care doreşte să crească mult şi sustenabil trebuie să fie continuu conectată la inovaţiile strategice şi tehnologice din domeniul său, la scară internaţională. „Toţi vor să afle, să compare, să ia rapid cea mai bună decizie, să se facă rapid cunoscuţi şi să intre în circuitele largi, «unde se fac banii». În plus, piaţa românească este încă «subţire» şi fragilă, cel mai adesea poţi câştiga o scară reală doar dacă te extinzi peste graniţe“, mai spune Barbu.

Lista avantajelor oferite de activităţile de export se menţine însă deschisă. „Pentru IMM exportul este ozon, deoarece îi asigură cash flow-ul“, afirmă Bibiana Stanciulov, director general la Sonimpex Topoloveni. Tot ea adaugă că vânzarea peste hotare are avantaje între care se numără volumele, preţul (care nu include TVA), termenul de plată şi siguranţa încasării. În opinia antreprenoarei, prezenţa companiei la orice târg internaţional, bine organizat, este benefică pentru promovarea produselor. Cu atât mai mult în cazul companiilor pentru care exportul are o pondere importantă în cifra de afaceri. Ioan Popa, director general al Transavia, spune că participarea la târgurile internaţionale este o componentă a strategiei de afaceri, fiind „o ocazie unică de identificare a tendinţelor şi de analiză a companiilor de profil, fie ei competitori sau potenţiali parteneri“. În cazul Transavia, fiecare participare la târguri aduce noi contacte, dar este dificil de cuantificat beneficiul concret obţinut în urma fiecărui eveniment. „De cele mai multe ori vizitatorii îşi pregătesc agenda de acasă, studiind lista expozanţilor în prealabil. Consolidarea imaginii companiei în faţa partenerilor este o prioritate, iar participarea la principalele târguri (Anuga, SIAL) joacă un rol esenţial în acest sens“, spune Ioan Popa.

Rezultatele participării la târguri nu sunt însă imediate. „Cineva care participă pentru prima dată la un târg sau forum şi crede că se va întoarce acasă cu zeci de contracte semnate îşi face iluzii deşarte“, arată Vladimir Mănăstireanu, director executiv la Asociaţia Română a Cărnii (ARC). La acest tip de eveniment, pentru a atrage atenţia posibililor clienţi sau parteneri este necesară o investiţie importantă pentru standul de prezentare, ceea ce multe companii româneşti încă întârzie să facă. „Norocul nostru este că producătorii români au o reputaţie bună, produsele sunt căutate, oferă un raport bun calitate-preţ, iar din alocarea unor resurse mai mici rezultă un avantaj major: prezenţa la stand sau la eveniment a antreprenorului, a celui care a clădit acel business şi care se reprezintă pe el însuşi, dar şi compania sa şi produsele sale. Este un lucru mai puţin întâlnit la oamenii de afaceri occidentali“, spune Mănăstireanu. El a remarcat că mai mult decât în urmă cu câţiva ani există instituţii de stat, autorităţi care se implică în promovarea companiilor româneşti şi le intermediază accesul şi participarea la evenimente din afară. „Rămâne însă responsabilitatea antreprenorilor de a se interesa, de a cântări ce târg li se potriveşte, de unde pot avea un beneficiu în urma participării şi cred că sunt încă puţine situaţiile în care autoritatea vine să te tragă de mânecă pe e-mail sau prin invitaţii să te înscrii“, arată reprezentantul ARC. Despre Futurallia, Mănăstireanu crede că va oferi o oportunitate uriaşă membrilor asociaţiei, pentru că şi-au anunţat prezenţa reprezentanţi din mediul de afaceri din ţări ţintite de producătorii români ca pieţe de desfacere: Egipt, Emiratele Arabe Unite, Maroc, Turcia, Germania sau SUA.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
futuralia,
forum,
partener,
intalniri,
companii,
expozitii
/cover-story/cum-gasesti-un-partener-de-afaceri-romania-se-pregateste-de-forumul-international-de-intalniri-ale-oamenilor-de-afaceri-14202831
14202831
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.