Cora iese la atac: vrea 15 noi magazine in urmatorii ani

Autor: Ioana Mihai Postat la 07 noiembrie 2010 394 afişări

Seful si artizanul retelei de hipermarketuri Cora in Romania, Philippe Lejeune, unul dintre cei mai discreti manageri pe piata romaneasca, dezvaluie in premiera, pentru BUSINESS Magazin, ce planuri are pentru reteaua de magazine. Cu un buget de sute de milioane de euro, Cora planuieste sa deschida in urmatorii ani 15 noi magazine, cu care ar putea intra in cursa pentru pozitia de lider pe piata hipermarketurilor.

Un alt comerciant care nu s-a extins in perioada de crestere a consumului este Auchan, care planuieste insa acum sa castige teren. Conform planurilor anuntate, anul viitor ar trebui sa deschida un magazin cu o suprafata de vanzare de 5.000 mp in complexul Palas Iasi, investitia necesara fiind de 15 mil. euro. Auchan a semnat contracte si pentru spatii in complexurile Polus Center din Constanta, Coresi Brasov si Pallady Shopping Center din Bucuresti. La inceputul anului trecut, reteaua franceza a preluat integral actiunile companiei MGV Distri-Hiper, pentru circa 40 mil. euro (suma ce a vizat 51% din actiunile companiei).

Bazele retelei Auchan pe piata romaneasca au fost puse in 2005 de Regis Mougel, impreuna cu investitori straini si romani. Iar lumea e mica: inainte de acest proiect, Mougel a lucrat la Cora, fiind primul om pe care Philippe Lejeune l-a angajat pentru reteaua din Romania. Totusi, la mai putin de un an de la deschiderea primului magazin Cora, in mai 2004, echipa de management a fost demisa - "am divortat pur si simplu", spune rezervat Leujeune, fara a dori sa comenteze nici acum subiectul. Cand a fost demis Mougel, impreuna cu directorul de marketing Frederic Bout si alti cativa manageri straini - orice explicatie oficiala a lipsit, lasand loc la speculatii variate, care nu au fost insa dovedite niciodata. Conducerea retelei a fost preluata temporar de echipa de pe piata ungureasca, iar Lejeune a coordonat ani in sir din birourile de la Budapesta activitatile din Romania.

Odata ce punctul de interes al francezilor s-a mutat aici si s-au batut in cuie bugete generoase pentru expansiune, Philippe Lejeune s-a mutat insa in Romania - "aici imi petrec acum tot timpul". E de parere ca in cei zece ani de cand a facut cunostinta cu piata romaneasca, lucrurile s-au schimbat dramatic: "Este de ajuns sa iesi in strada ca sa vezi cat de diferite sunt lucrurile, daca iti aduci aminte ce era in trecut". Schimbarile sunt vizibile chiar si in comportamentul de consum al celor care trec pragul hipermarketurilor: "Cauta lucruri mai sofisticate si au pretentia sa gaseasca un sortiment mai larg". Pe placerea de a face cumparaturi a mizat de la bun inceput reteaua franceza, dupa cum isi aminteste Lejeune acum: "Ne-am gandit ca romanii sunt clienti buni - fiind latini, le place sa cheltuiasca". Si in plus, "am gasit si locuri foarte bune ca sa deschidem magazine".

Pentru a sustine dezvoltarea, "trebuie sa mai angajam 1.500 de persoane anul viitor", afirma francezul. Reteaua are acum 3.300 de angajati, peste 500 fiind recrutati in cursul acestui an. "Nu sunt niciun fel de probleme cu recrutarea fortei de munca", puncteaza reprezentantul retelei. Nici nu vede diferente demne de mentionat intre angajatii romani si cei din alte tari (a avut mandate in tari ca Franta si Ungaria), ba chiar una dintre cele mai mari satisfactii pe care i le ofera aceasta slujba este "contactul permanent cu oamenii, sa-i cunosti si sa-i vezi cum evolueaza". Privind in urma, Lejeune este convins ca si-a ales bine meseria si nu e nimic altceva ce i-ar fi placut mai mult.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cora-iese-la-atac-vrea-15-noi-magazine-in-urmatorii-ani-7694776
7694776
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.