Cora iese la atac: vrea 15 noi magazine in urmatorii ani

Autor: Ioana Mihai Postat la 07 noiembrie 2010 394 afişări

Seful si artizanul retelei de hipermarketuri Cora in Romania, Philippe Lejeune, unul dintre cei mai discreti manageri pe piata romaneasca, dezvaluie in premiera, pentru BUSINESS Magazin, ce planuri are pentru reteaua de magazine. Cu un buget de sute de milioane de euro, Cora planuieste sa deschida in urmatorii ani 15 noi magazine, cu care ar putea intra in cursa pentru pozitia de lider pe piata hipermarketurilor.

Un argument in plus in favoarea Romaniei este si faptul ca teschereaua destinata investitiilor a adunat si 66 mil. euro din tranzactia prin care francezii au vandut anul trecut magazinele Profi catre fondul de investitii Enterprise Investors.

Din punctul de vedere al sefului Cora Romania, prezentul nu are niciun dezavantaj pentru retelele care vor sa apese acum pedala de acceleratie la capitolul extinderii. Francezul are planuri cat se poate de concrete pentru inca 15 magazine pe care vrea sa le deschida in urmatorii ani. Un exemplu: spatiul de la Drobeta Turnu-Severin, aflat in constructie si a carui inaugurare este planificata pentru luna martie a anului viitor. Bugetul destinat acestui proiect este de 22 mil. euro, suprafata magazinului fiind de 8.000 mp cu o galerie comerciala de aproximativ 4.000 mp. "Din magazinele pe care le vom deschide in continuare, cam doua treimi vor fi spatii in proprietate, restul fiind inchiriate", precizeaza Lejeune.

Cele mai mari semne de intrebare in privinta datelor de inaugurare le ridica insa spatiile inchiriate, "avand in vedere ca in cazul proiectelor de a caror dezvoltare ne vom ocupa noi putem controla indeaproape evolutia". Proiectele vor avea si galerii comerciale, intre 2.000 mp si 5.000 mp, variind de la oras la oras. In cazul complexului pe care Cora vrea sa-l ridice in Constanta, avand ca data de deschidere 2012, suprafata hipermarketului va fi de 16.000 mp si va fi suficient loc pentru o galerie cu 250 de magazine.

Ritmul anuntat acum de francezi este radical diferit fata de tot ceea ce au facut pana acum in Romania. Dupa ce a inaugurat primul magazin in 2003 (in Pantelimon, Bucuresti), la un an dupa ce Carrefour deschisese primul hipermarket, Cora a mai deschis in urmatorii sapte ani doar doua magazine: unul la Cluj si inca unul in Capitala. Intre timp, Carrefour a ajuns sa numere 23 de hipermarketuri, iar germanii de la Real au deschis, in numai sase ani, 24 de unitati. Or, politica pasilor marunti urmata de Cora a fost cu atat mai ciudata cu cat toate hipermarketurile de la noi care si-au deschis portile au fost invadate de clienti inca din prima zi.

Vizitele la hipermarketuri s-au transformat intr-un reflex saptamanal, daca nu chiar cu frecventa mai mare, iar studiile de cercetare de piata evidentiau in urma cu cativa ani functia de socializare si divertisment a acestor spatii. Circa o treime dintre cei care intrau intr-un hipermarket declarau ca vad in asta un prilej de a-si petrece timpul in mod agreabil, impreuna cu partenerul. Atat Carrefour, cat si Cora au raportat rezultate peste asteptari in primii ani de functionare in Romania.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cora-iese-la-atac-vrea-15-noi-magazine-in-urmatorii-ani-7694776
7694776
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.