CEO-ul Mercedes-Benz România vorbeşte despre ruşi, arabi şi milionari excentrici
Boris Billich, CEO al Mercedes-Benz România, a venit în România în 2013 şi a adus cu el un bagaj de 20 de ani de experienţă în piaţa auto, dintre care 17 a fost expat şi a învăţat să negocieze cu ruşi, cu şeici sau cu milionari excentrici.
Din punctul de vedere al mediului de afaceri, el crede că România şi-a revenit aproape complet după criza financiară şi vede investiţiile străine drept soluţia corectă pentru creşterea economiei. “România este încă o ţară în curs de dezvoltare şi cu un potenţial enorm. Avem impresia că totul merge mai bine în vest, dar nu e deloc aşa. Ar trebui să fim cu toţii ceva mai încrezători. Credinţa că poţi face mai mult este o provocare mai mare decât toate problemele de zi cu zi.”
În intervalul ianuarie-aprilie 2015, vânzările limuzinelor de lux au crescut cu peste 50%, la 103 unităţi, din care peste 70% reprezintă modelele din Clasa S de la Mercedes-Benz. Şi anul trecut, din cele aproape 300 de limuzine livrate, mai bine de două treimi au reprezentat modelul de lux. „Segmentul premium este stabil în 2014 datorită nouă”, declara anul trecut Billich. „Nu este însă o situaţie neaşteptată. În ultimii ani, vânzările de maşini premium pe piaţa locală au crescut mai repede decât piaţa sau au crescut în timp ce piaţa scădea. Acest lucru trebuia să se oprească la un moment dat, altfel s-ar fi ajuns la o piaţă dominată de segmentul premium, ceea ce nu se poate.”
În România anului 2007, ultimul an de creştere înregistrat de piaţa locală, Audi, BMW şi Mercedes-Benz înregistrau cumulat o cotă de piaţă de 2,5%. Anul trecut, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), tot cele trei mărci au ajuns să reprezinte 11% din totalul pieţei de autoturisme, în condiţiile în care brandurile premium au revenit încă din 2010 şi 2011 pe plus, pe o piaţă ce continuă să scadă puternic, la valori comparabile cu cele de la finalul anilor '90. Pe de altă parte, Mercedes-Benz a reuşit să crească în 2014 pe piaţa locală, în timp ce BMW şi Audi au scăzut, prin lansarea de noi modele, pe noi segmente. De asemenea, potrivit datelor Mercedes-Benz, înmatriculările de camioane grele au crescut în primele patru luni cu 30% faţă de perioada similară a anului trecut, ritm de creştere care poate fi susţinut până la finalul anului, în timp ce în 2014 piaţa a crescut cu circa 20%.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro