CEO-ul Mercedes-Benz România vorbeşte despre ruşi, arabi şi milionari excentrici
Boris Billich, CEO al Mercedes-Benz România, a venit în România în 2013 şi a adus cu el un bagaj de 20 de ani de experienţă în piaţa auto, dintre care 17 a fost expat şi a învăţat să negocieze cu ruşi, cu şeici sau cu milionari excentrici.
Rusia a reuşit să îl surprindă, vânzările fiind neaşteptat de bune după criza din Crimeea. „După criza financiară din ultimii ani, în ţări precum Germania sau Spania oamenii ar fi preferat să nu mai cumpere produse de care nu au neapărată nevoie, ar fi preferat să ţină banii. În Rusia, după căderea rublei din ultimul an, vânzările Mercedes-Benz s-au dublat. Oamenii au vrut să cumpere lucruri de calitate înainte ca banii lor să nu mai valoreze nimic.”
Boris Billich a preluat de la jumătatea anului 2013 conducerea Mercedes-Benz România, înlocuindu-l pe Michael Grewe. Billich a luat contact cu România în 1994, când a fost numit market manager pe segmentul de Autoturisme şi Autovehicule Comerciale Uşoare în Europa Centrală şi de Est. „România s-a schimbat mult în ultimii douăzeci de ani”, spune Billich: „În anii '90, în România, oamenii veneau cu pungi de plastic pline cu bani şi spuneau: «OK, ăsta e modelul pe care îl vreau»”.
În anii '90, automobilele Mercedes erau aduse în România de grupul Ţiriac. Ion Ţiriac şi-a construit imperiul auto pornind cu Mercedes-Benz, un brand pe care l-a adus în 1990 în România prin intermediul companiei Autorom. Ulterior, Ţiriac a ajuns la rulaje de 800 de milioane de euro în industria auto. În 2007, Grupul Ţiriac şi Daimler au semnat un acord prin care grupul german preia participaţia de 49% deţinută de Ion Ţiriac la Mercedes-Benz România, iar în 2009 omul de afaceri român a ieşit definitiv din acţionariatul companiei.
Programul zilnic al CEO-ului Mercedes-Benz România trădează rădăcinile sale de neamţ: ajunge primul la birou, se pregăteşte pentru fiecare întâlnire şi ia lecţii de română de trei ori pe săptămână. „Nu pot spune exact câte întâlniri am într-o zi; astăzi, spre exemplu, am avut doar una, dar a durat cinci ore”, povesteşte el.
Billich spune că nu mai există pe piaţă „maşini proaste”, calitatea produselor crescând în ultimii ani. Totul este făcut decent până la un anumit nivel, iar asta înseamnă că nevoia elementară de transport a fost acoperită. „Întrebarea care se pune acum este următoarea: ce îţi doreşti de la o maşină? Te interesează confortul, siguranţa, vrei să transmiţi un mesaj cumpărând acea maşină? Există numeroase tipuri de maşini, aşa cum există numeroase tipuri de oameni”, explică Billich. „Sloganul nostru este «the best or nothing» (cel mai bun sau nimic - n. red.)", iar eu înţeleg din asta că o maşină nu trebuie să fie neapărat cea mai bună din toate punctele de vedere, dar combinaţia, pachetul final să reprezinte cel mai bun lucru pe care îl poţi obţine.“
Despre România, Billich are numai cuvinte de laudă şi se declară un ambasador al ţării peste hotare. Recunoaşte că imaginea noastră în Germania nu este foarte bună, dar crede că putem face lucrurile la fel de bine ca cei din vest. Compania din care face parte va începe să producă în România, din 2016, cutii de viteze pentru mai multe modele premium. Boris Billich explică alegerea României pentru acest proiect „pentru că românii sunt foarte buni pe acest domeniu, nu pentru că mâna de lucru este mai ieftină”.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro