Cealaltă cursă a antreprenorilor şi managerilor din mediul de afaceri autohton

Autor: Iuliana Roibu Postat la 09 noiembrie 2014 3613 afişări

Dincolo de cursa de business în care aleargă zi de zi, Dragoş Petrescu, Emil Bituleanu, Adrian Nănulescu şi alţi oameni de afaceri au decis să treacă la următorul nivel de performanţă şi la următorul sport de statut. Trendul sportiv a cuprins însă nu numai comunitatea de business, ci jumătate de populaţia urbană a României.

Cealaltă cursă a antreprenorilor şi managerilor din mediul de afaceri autohton

ADRIAN NĂNULESCU CREDE CĂ EXISTĂ O SERIE IMPORTANTĂ DE CALITĂŢI CARE SUNT COMUNE SPORTIVULUI DE PERFORMANŢĂ ŞI PERFORMERULUI ÎN BUSINESS: „În business eşti mai organizat şi mai disciplinat pentru că te-ai educat prin sport şi invers. Iar în sport, ca şi în business devii mai planificat, pentru că ştii că nu poţi obţine rezultate de azi pe mâine şi îţi stabileşti obiective realizabile sau în paşi mici. Este un exerciţiu util şi învăţabil pentru oricine îşi doreşte să îşi ordoneze mai bine viaţa“. Triatlonul este un sport de anduranţă şi presupune disciplină şi determinare pentru autodepăşire, caracteristici care s-ar putea suprapune pentru profilul general al oamenilor de afaceri şi al sportivilor, fără să fie însă restrictiv, continuă Nănulescu.

Un mare avantaj al triatlonului, care explică şi afluenţa de practicanţi din business, este flexibilitatea pentru vârstă: „Îl poţi practica şi la 30-40-50-60 plus de ani. De fapt, maturitatea sportivă vine după 30-35 de ani. Este şi zona de vârstă în care se încadrează cei mai mulţi din businessul local care fac şi încep să practice triatlonul. Explicaţia ţine de popularitatea disciplinelor înot, atletism, ciclism, care sunt foarte la îndemână, dar şi de un anumit nivel de «seriozitate», care se dezvoltă în general cu vârsta.

Popularitatea triatlonului şi deschiderea lui către orice vârstă şi tipar ţin şi de flexibilitatea obiectivelor pe care ţi le propui. Îţi poţi defini propriul univers de evoluţie şi poţi să îţi dai singur măsura propriului succes, dar îţi poţi propune să te autodepăşeşti şi doar să închei pur şi simplu o competiţie sau să îţi îmbunătăţeşti constant evoluţia, concurând cu tine însuţi sau cu alţii“.

Marius Lăzărescu, fondator al Today's, practică triatlonul de trei ani (iniţial ştafetă, iar ulterior individual, deoarece s-a descoperit a fi foarte competitiv) şi îl descrie ca pe un sport extrem de provocator: „E un sport complex, la care nu e suficient să fii bun doar la una dintre probe, iar poziţiile în clasament se dispută până în ultimii metri din proba de alergare“. „Triatlonul mă ajută din trei perspective: sunt mai disciplinat: dacă nu reuşeşti să îţi faci orele de antrenament săptămânale nu ai nicio şansă să termini un Ironman; în consecinţă, trebuie să petrec mai puţin timp la birou, deci am început să deleg mai bine; nu în ultimul rând, am mai mult timp pentru gândire «out of the box» şi astfel pot să aduc idei proaspete în business“.

IDEEA CĂ UN MANAGER SPORTIV POATE AVEA REZULTATE MAI BUNE CIRCULĂ DE CEVA VREME PRIN TOATĂ LUMEA ŞI A INSPIRAT ÎN ACEST AN PE DOI CERCETĂTORI NEMŢI SĂ STUDIEZE DACĂ SPORTIVITATEA CEO-ULUI ARE VREO LEGĂTURĂ CU BUSINESSUL (“CEO FITNESS AND FIRM VALUE”, PUBLICAT ÎN SEPTEMBRIE 2014). Peter Limbach şi Florian Sonnenburg au răsfoit rezultatele de la cele mai mari 15 maratoane din SUA, uitându-se după CEO din companii din top 1.500 S&P (6% dintre directorii generali din top terminaseră cel puţin un maraton în ultimii zece ani). I-au studiat şi au ajuns la concluzia că terminarea unui maraton se asocia pentru aceeaşi perioadă cu o creştere între 4 şi 10% a valorii companiei:

„Dat fiind efectul de mai bun control asupra stresului şi a funcţiilor cognitive, dar şi asupra proceselor de control şi de performanţă, sportul joacă un rol foarte important deoarece un CEO are un job caracterizat de cerinţe în continuă schimbare, de luarea deciziilor bune în timp scurt şi de mult stres“, spun cei doi cercetători care au studiat 9.500 de companii pe parcursul unui an. 

ALEXANDRU CÎRCEI, CEO AL COPIMAJ, O AGENŢIE DE SERVICII IT, A PARTICIPAT ALĂTURI DE SOŢII BITULEANU, DAR ŞI DE ALŢI ATLEŢI, LA TRIATLONUL DE LA ABU DHABI ŞI CREDE CĂ O PERSOANĂ CARE TERMINĂ UN TRIATLON CÂŞTIGĂ SIMULTAN ŞI NIŞTE CALITĂŢI INDISPENSABILE PENTRU BUSINESS: „Faptul că ai terminat un triatlon e un efort fizic care spune ceva despre tine. Eu aş angaja fără să ezit pe un om care a terminat un triatlon – capacitatea de a îţi împinge limitele, capacitatea de organizare, efortul de pregătire, toate reprezintă un efort pe care puţini oameni îl pot face. Sunt 250 de oameni în România care au terminat un triatlon, este o comunitate mică şi fiecare om din ea este un eveniment în sine“.

Cîrcei a terminat patru triatloane în acest an şi povestea sa cu sportul începe din copilărie, când a jucat rugby de performanţă pentru a se putea descurca în cartierul unde locuia. Nu a reuşit încă să termine un Ironman, deşi a participat de două ori la cel din Ţara Galilor, dar este convins că va reuşi să facă asta anul viitor. Alexandru Cîrcei este convins de legătura dintre business şi sport mai ales din propria sa experienţă: cele mai importante schimbări şi salturi în afacerea sa le-a făcut simultan cu atingerea a noi performanţe în competiţii sau antrenamente. „Cumva, sportul şi businessul s-au antrenat reciproc – un succes în business m-a împins să încerc al doilea Ironman. Cred că oamenii care fac sport îşi găsesc repede motivaţie de a performa în toate domeniile vieţii.“

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cealalta-cursa-a-antreprenorilor-si-managerilor-din-mediul-de-afaceri-autohton-13508510
13508510
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.