Câţiva antreprenori au decis să facă bani în România pe seama celor care investesc mii de euro ca să aibă o casă inteligentă

Postat la 29 decembrie 2015 605 afişări

Conceptul de casă inteligentă a ieşit demult din zona science fiction, dar nici nu a devenit ceva obişnuit. Posibilitatea de a controla de pe telefon becurile de acasă, frigiderul, aparatul de cafea sau apa de la duş este acum mult mai ieftină decât ar crede cei mai mulţi proprietari de locuinţe şi creează o piaţă din care câţiva antreprenori au decis să facă bani.

„Prin termenul de casă inteligentă se înţeleg de multe ori anumite automatizări şi funcţii care par desprinse din filmele science fiction. Dar, dacă ne uităm la exemple de succes din domeniu (spre exemplu, Nest), vedem că este mai important să acoperim funcţii de bază, care aduc o valoare deosebită utilizatorilor sau elimină anumite riscuri“, crede Alexandru Lăpuşan, CEO şi cofondator al Zitec. „Putem spune că o casă inteligentă face viaţa mai uşoară. De exemplu, oferă posibilitatea de a aprinde automat lămpile în grădină dacă este noapte şi se detectează mişcare sau de a activa cu un singur clic o «scenă» prestabilită: pornirea televizorului şi amplificatorului, selectarea intrărilor corecte, reducerea intensităţii luminilor, închiderea. În concluzie, o casă inteligentă poate să ofere confortul dorit, să optimizeze consumul anumitor aparate sau să prevină riscuri majore, cum ar fi, de exemplu, inundaţiile.“

Zitec, producătorul local de aplicaţii online, a intrat şi pe piaţa sistemelor de automatizare a casei, dezvoltând proiecte alături de companii din străinătate. „În acest moment lucrăm la mai multe proiecte, dintre care aş menţiona un sistem de prevenire a inundaţiilor în locuinţe, precum şi un sistem de control pentru debitul de apă în piscinele aflate în proprietate privată. Un alt proiect va acoperi automatizările necesare pentru accesul facil în garajele personale.“

Referitor la piaţa din România, cei de la Zitec se arată optimişti: „Cu siguranţă există cerere de astfel de soluţii, suntem chiar şi noi în discuţii cu potenţiali clienţi, însă din păcate ne este dificil să estimăm în acest moment dimensiunea pieţei locale“, subliniază Alexandru Lăpuşan.

Posibilităţile oferite de o casă inteligentă sunt numeroase, iar sistemele de automatizare de ultimă generaţie şi-au făcut loc pe piaţa din România. În condiţiile în care nu există o cultură a responsabilizării consumului, confortul pare să fie principalul motiv pentru care tot mai mulţi aleg soluţii care să le permită gestionarea casei de pe ecranul unui smartphone. Încrederea companiilor care au intrat pe această piaţă pare, la prima vedere, nejustificată. Însă pe măsură ce echipamentele se vor ieftini, ele ar putea deveni produse de consum, la fel ca telefoanele mobile sau tabletele. Luând în calcul şi sumele cheltuite de români pe electrocasnice şi produse hi-tech, care au ajuns în 2014 la peste 2 miliarde de euro, cel mai ridicat nivel înregistrat după 2008, putem trage concluzia că piaţa sistemelor de automatizare este abia la început şi că vor urma mişcări ale clienţilor în zona din ce în ce mai automatizată a vieţii.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/cativa-antreprenori-au-decis-sa-faca-bani-in-romania-pe-seama-celor-care-investesc-mii-de-euro-ca-sa-aiba-o-casa-inteligenta-14929539
14929539
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.