A renunţat la 12 ani pe care i-a investit pentru o carieră în armată şi şi-a reluat studiile în Franţa. Acum conduce 23 de centre comerciale în România

Autor: Ioana Mihai-Andrei Postat la 12 octombrie 2015 8987 afişări

Diaconu spune că în fiecare dimineaţă se uită la un singur indicator care reflectă activitatea de la Coresi Shopping Resort: traficul din ziua precedentă, şi aşa ştie dacă a fost o zi mai bună sau mai slabă. La centrele comerciale care au o anumită maturitate şi sunt performante, din numărul total de vizitatori circa 10‑12% sunt cumpărători. În cazul Coresi este prea curând pentru definirea unui model, dar relaţia statistică se regăseşte, "iar bătălia noastră de zi cu zi este să aducem trafic şi să-i facem să revină.“

Sistemul digital instalat la Coresi poate identifica clienţii fideli; acum, 55% din clienţi sunt fideli, adică revin cel puţin o dată pe săptămână. Pentru fidelizarea cumpărătorilor, mallul vrea să-i menţină permanent curioşi cu ceea ce se întâmplă între ziduri, iar pentru acest lucru a fost instalată o scenă pe care au loc zilnic spectacole, cu artişti sau organizate de şcoli, grădiniţe sau asociaţii. „E important ca omul să dorească să vină să vadă ce se întâmplă în centrul comercial, noi asta ne-am propus. Şi alte centre comerciale care îşi fac foarte bine treaba pun accent pe entertainment“, adaugă reprezentanul Immochan.

El mai explică faptul că în primii cinci ani un centru comercial înregistrează creşteri ale numărului de vizitatori, iar apoi este matur. Dar la Braşov rezultatele de până acum au depăşit cu mult aşteptările, „nu pentru că nu am fost ambiţioşi. Am făcut planuri cu calcule matematice şi în teorie populaţia x cu puterea de cumpărare y poate genera o cifră de afaceri de z. În primele şase luni am avut peste 4 milioane de vizitatori, iar cifra de afaceri totală a clienţilor comerciali, mai puţin Auchan, se plasează în jurul a 27 de milioane de euro“.

De când a preluat funcţia de director general al Immochan România, momentul de maximă intensitate a fost în seara deschiderii Coresi, la focul de artificii. „Este ca la sport. Când ridici cupa înconjurat de prieteni şi de echipă. Acela este un moment extrem de intens şi eu l-am trăit la Braşov.“ Tatian Diaconu afirmă că nu i-a părut rău nicio clipă că s-a întors în România, „sunt un mare admirator al României, deşi este greu să-i fii cetăţean. Am avut oportunitatea să trăiesc aproape 13 ani într-o altă ţară. Când vezi o ţară matură, te întorci şi îţi dai seama că există lucruri care trebuiesc ameliorate, nu suntem acolo unde vrem să fim în toate privinţele şi se pare că ei sunt deja, dacă ne referim la sănătate, infrastructură, educaţie şamd. Dar problemele pe care ei le au la pachet noi nu le avem aici. Oportunităţile, pentru următorii 25-30 de ani, sunt în România“.

Admite că echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală este complicat, pentru că funcţia de director general îl solicită 24 de ore pe zi şi sunt situaţii când trebuie să răspundă la un e-mail la miezul nopţii, chiar dacă aceste lucruri nu sunt trecute în fişa postului. „Eu m-am uitat la mine şi nu sunt. E ca la fotbal. Dacă joci în Liga Campionilor trebuie să-ţi asumi anumite lucruri, şi să joci cu plăcere până la capăt, iar dacă simţi că nu poţi nu te mai înscrii în liga campionilor, rămâi în divizia C. Este fair, se poate să ai maximum de satisfacţie. Eu am ales să joc în liga campionilor şi o fac încă cu mare plăcere.“

Tatian Diaconu este cel care a înfiinţat Immochan România, divizia locală a dezvoltatorului imobiliar din grupul Auchan. Din 2012 până acum afacerile au crescut exponenţial, mult peste planurile creionate iniţial la birourile de la Paris, care arătau că în trei ani biroul local al Immochan va avea opt angajaţi şi va gestiona activitatea a trei centre comerciale. Acum, la trei ani şi jumătate de la înfiinţarea firmei în România, compania are 45 de angaujaţi şi gestionează activitatea a 23 de centre comerciale. Diaconu, care şi-a construit cariera în cadrul Decathlon, Bricostore şi acum Immochan, este şi unul dintre premianţii de la ediţia din 2014 a Galei Tineri Manageri de Top.

În copilărie era pasionat de aviaţie şi pentru a-şi împlini visul de a fi pilot a urmat mai întâi Liceul Militar din Craiova şi ulterior Academia Militară de la Sibiu, chiar dacă în planurile iniţiale a intervenit o schimbare şi a făcut parte din cei care se pregăteau pentru trupele de uscat. Cu toate acestea, în 2002 a decis să renunţe la cariera pentru care se pregătise şi a plecat în Franţa, unde s-a înscris la facultate, pentru că studiile sale nu au fost echivalate. S-a angajat apoi, într-o poziţie de vânzător part-time, la Decathlon, iar la interviu, când a fost întrebat unde se vede peste cinci ani, a spus că el este cel care peste cinci ani va deschide primul magazin Decathlon din România, fiind director general al filialei din ţara natală. Cel cu care dădea interviul s-a gândit, o clipă, că românul este nebun, dar l-a angajat, iar parcursul profesional al lui Diaconu a urmat exact proiecţia acestuia de la momentul în care aplicase pentru slujba de vânzător. „Ideea de a fi director de magazin într-o ţară matură precum Franţa este un proiect de carieră. Sunt oameni care se trezesc dimineaţa şi îşi propun acest lucru, pentru asta lucrează zilnic. La noi în România anumite etape au fost arse şi oamenii s-au regăsit mult mai devreme în poziţii cheie“, explică Tatian Diaconu.

Cariera sa a continuat ulterior ca responsabil de dezvoltare al retailerului de bricolaj Bricostore (preluat de Brico Depot), pentru care a lucrat vreme de cinci ani, perioadă în care s-a ocupat de activitatea de dezvoltare a reţelei de bricolaj pe tot atâtea pieţe.

La finalul lui 2011 a fost recrutat de Immochan, companie care are acum în portofoliu 384 de centre comerciale în 12 ţări. Fondată în 1976 în Franţa, Immochan, membră al grupului Auchan, este una din primele societăţi europene de dezvoltatori imobiliari, proprietari şi operatori de centre comerciale.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/a-renuntat-la-12-ani-pe-care-i-a-investit-pentru-o-cariera-in-armata-si-si-a-reluat-studiile-in-franta-acum-conduce-23-de-centre-comerciale-in-romania-14818404
14818404
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.