3D - marketing cu o idee veche de 180 de ani

Autor: Ana Raduta Postat la 28 noiembrie 2010 162 afişări

Fenomenul 3D este mai batran decat oricine dintre cei care citesc acest text, avand in vedere ca inceputurile acestei tehnologii trebuie cautate acum mai bine de 150 de ani. Frenezia pe care a provocat-o este insa de data foarte recenta. La fel si magnitudinea pietei de miliarde de euro care se creeaza in jurul ei.

La fel de importanta este si masura in care retelele de televiziune sunt pregatite pentru a oferi continut 3D. De altfel, aceasta este urmatoarea bariera care trebuie daramata pentru ca fenomenul 3D sa-si spuna cuvantul cu adevarat. "Retelele TV sunt deja pregatite pentru continut 3D. La fel si echipamentele necesare televiziunii digitale (set top box-uri). Deci cablul in sine nu mai e o limitare. Factorul care limiteaza difuzarea de programe TV il reprezinta televizoarele si, bineinteles, continutul inca sarac", apreciaza Manuel Kohnstamm, presedintele Cable Europe.

Pentru furnizorii de continut, problema o reprezinta investitiile mari necesare pentru canale 3D, care nu se justifica atata vreme cat baza de posesori de astfel de televizoare este mica. Este un cerc vicios, pentru ca, in timp ce furnizorii de continut nu au cui sa se adreseze, oamenii nu cumpara televizoare 3D pentru ca nu au continut suficient la dispozitie. "La fel s-a intamplat si cu tehnologia HD, dar acum, dupa cum se poate observa, aceasta a devenit deja populara. Momentan, 3D este o unealta de marketing, de care profita din plin doar industria cinematografica", precizeaza Kohnstamm.

In ce priveste tarile unde ar putea fi difuzate programe TV, Olanda, Franta, Marea Britanie si Germania sunt primele la linia de start. Dintre cele din estul Europei, poate Polonia si Ungaria ar putea sa se califice, in timp ce de Romania nici nu poate fi vorba, deocamdata.

Ca in orice razboi, si pe frontul inovatiilor tehnologice, victoria apartine primului venit si celui mai agresiv dintre combatanti. Replicile sunt bune de trecut in palmares, insa doar inovatiile revolutionare pot aduce un capital de imagine solid in competitie. Teritoriul 3D ramane, judecand dupa lansarile de produse si continut din ultimii ani, o sursa destul de generoasa de dezvoltare, din care fiecare incearca sa prinda o felie cat mai consistenta. E valabil si pentru Romania, cu atat mai mult cu cat industria 3D nu aduna aici mai mult de cateva zeci de milioane de euro. O alta veste buna pentru producatori, dincolo de piata in stadiu incipient, sta in comportamentul de consum al romanilor, recunoscuti pentru lejeritatea cu care investesc in tot ceea ce inseamna lux si inovatie, fie ca este vorba de automobile sau de aparatele cu care fotografiaza rasaritul in vacanta. Premisele sunt, deci, cat se poate de bune, iar mingea este acum in birourile celor asteptati sa creeze urmatoarea idee capabila sa cucereasca publicul.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/3d-marketing-cu-o-idee-veche-de-180-de-ani-7752280
7752280
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.