3D - marketing cu o idee veche de 180 de ani

Autor: Ana Raduta Postat la 28 noiembrie 2010 162 afişări

Fenomenul 3D este mai batran decat oricine dintre cei care citesc acest text, avand in vedere ca inceputurile acestei tehnologii trebuie cautate acum mai bine de 150 de ani. Frenezia pe care a provocat-o este insa de data foarte recenta. La fel si magnitudinea pietei de miliarde de euro care se creeaza in jurul ei.

Pentru unii, nu numai pretul ar putea parea descurajant, ci si o oarecare stare de disconfort atunci cand trebuie sa te uiti la televizor cu ajutorul unor ochelari speciali. Pentru altii, cei doi factori creeaza, de fapt, tocmai combinatia perfecta care da imaginea unui consumator elitist, rafinat si captivat de tehnologia moderna. "Reactia consumatorilor si valul de interes creat in momentul lansarii primului televizor 3D ne-a surprins: stocul primului model de televizor LG 3D a fost epuizat in prima luna de la lansare, peste estimarile noastre", declara Sorin Spinu, senior sales manager pe divizia de home entertainment de la LG. Gama de modele a inceput deja sa se extinda, accentul fiind pus in special pe posibilitatea de conversie 2D-3D.

Si reprezentantii Panasonic, care a inceput sa comercializeze televizoare 3D din luna mai a acestui an, confirma interesul crescut pentru aceasta tehnologie. Au vandut pana acum 400 de televizoare 3D, ceea ce le-a adus incasari de circa un milion de euro, iar pana la sfarsitul anului se asteapta sa ajunga la 1.000 de bucati vandute. Cei mai atrasi de aceasta tehnologie sunt barbatii cu varste cuprinse intre 30 si 50 de ani, aflati in permanenta la curent cu inovatiile tehnologice, dar si care au venituri suficient de mari pentru a face astfel de achizitii. De obicei, acestia nu castiga mai putin de 1.000 - 1.500 de euro pe luna. "Chiar si consumatorii care nu isi permit inca sa cumpere un televizor 3D sunt interesati si dornici sa testeze noua tehnologie. Ca dovada, turneul de tenis de la Roland Garros, transmis 3D in direct de catre Panasonic in sapte locuri din Capitala si din Oradea, s-a bucurat de un succes incredibil. Estimam ca peste 100.000 de oameni au urmarit secvente 3D de la meciurile de tenis", spune Alexandru Mina, director de marketing la Panasonic.

Tocmai de aceea, producatorii incearca sa se apropie cat mai mult de clienti si au ince-put chiar sa puna la vanzare aparatura 3D si in alte spatii decat showroom-urile proprii - cel mai bun exemplu sunt lanturile de retail sau magazinele online, precum eMag.

Deja si aici se observa o crestere in volum a vanzarilor, insa rezultatele nu trebuie interpretate gresit, intrucat baza de la care pornesc calculele este destul de scazuta. "Vanzarile de televizoare 3D sunt in crestere de la luna la luna cu peste 50%. Pana in acest moment, am vandut aproximativ 500 de bucati, dar estimam ca pana la sfarsitul anului vom ajunge la un numar dublu de televizoare 3D vandute", spune Radu Apostolescu, directorul de marketing de la eMag. Familiarizarea consumatorilor cu aceasta tehnologie ii determina pe producatori sa creada ca vanzarile din anul urmator le vor depasi pe cele din 2010, anul care a marcat intrarea pe piata locala a dispozitivelor 3D - camere video, foto si televizoare. "Credem ca anul 2011 va reprezenta pentru consumatori un an de acomodare cu noua tehnologie, urmand ca in 2012 televizoarele 3D sa devina, intr-adevar, un produs mass-market", completeaza Mina.

Pentru asta este insa nevoie nu doar de curiozitatea clientilor sau, in unele cazuri, de o anumita doza de snobism, ci si de cresterea ofertei de continut care sa se adapteze aparaturii specifice. Primul spot 3D din Romania, primul concert filmat 3D la noi reprezinta un inceput bun in acest sens. In aceasta categorie intra si DVD-urile cu filme 3D, disponibile deja de ceva vreme in librarii. Titlurile 3D lansate pana acum au fost in formatul standard DVD, cu tehnologia anaglifa, care foloseste o pereche de ochelari cu lentile colorate diferit, de obicei rosu si albastru, pentru a produce efectul stereoscopic. Potrivit lui Razvan Uruc-Olaru, head of concept management pentru IT&Media la Diverta, cele mai vandute titluri au fost "Barbie si al ei Pegasus", "Infern de ziua indragostitilor" si "IceAge 3D". Pachetele vin cu cel putin o pereche de ochelari inclusa, iar pretul nu este diferit de cel al DVD-urilor obisnuite. "Vanzarile au fost de cateva sute de bucati in 2010, in conditiile in care Diverta vinde peste 300.000 de filme pe DVD intr-un an", spune Uruc-Olaru. Deocamdata, titlurile BluRay 3D pentru noile tipuri de televizoare, cu ochelari 3D, nu au fost anuntate in Romania, insa reprezentantii Diverta afirma ca "Avatar" este cu certitudine unul dintre cele mai asteptate titluri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/3d-marketing-cu-o-idee-veche-de-180-de-ani-7752280
7752280
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.