3D - marketing cu o idee veche de 180 de ani

Autor: Ana Raduta Postat la 28 noiembrie 2010 162 afişări

Fenomenul 3D este mai batran decat oricine dintre cei care citesc acest text, avand in vedere ca inceputurile acestei tehnologii trebuie cautate acum mai bine de 150 de ani. Frenezia pe care a provocat-o este insa de data foarte recenta. La fel si magnitudinea pietei de miliarde de euro care se creeaza in jurul ei.

Din cele 15 titluri de productii 3D difuzate de Hollywood Multiplex anul acesta, cei mai multi spectatori au fost atrasi de "Avatar", urmat de "Clash of the Titans", "Alice in Tara Minunilor", "Step Up" si "Shrek Forever After". S-au vandut 167.864 de bilete pentru filmele 3D, ceea ce inseamna incasari de 3,3 milioane de euro. "Este naturala si evidenta atractia filmelor 3D asupra spectatorilor nostri, in special datorita numarului crescand al filmelor realizate in acest format si care abunda in cele mai spectaculoase efecte speciale 3D posibile", comenteaza Raluca Moroianu, directorul de marketing al diviziei de entertainment al Media Pro.

La Cinema City, 2010 a marcat premiera a 13 filme 3D, iar topul titlurilor cu cei mai multi spectatori include "Alice in Tara Minunilor", "Shrek Forever After" si "Clash of the Titans".

Niciunul nu a atins insa performantele celebrului "Avatar", care a avut premiera la sfarsitul anului trecut si a reusit sa aduca in primul week-end cand a rulat pe ecrane mai bine de 67.000 de spectatori in salile de cinema. Succesul unor filme precum "Avatar" sau "Alice in Tara Minunilor" a avut un rol important in cresterea traficului in cinematografe, este de parere Raluca Demetriade, sales manager la New Age Media, regia de media a retelei Cinema City. "Formatul 3D este inca o noutate si deocamdata este destul de greu accesibil in afara cinematografelor. Ponderea audientei inregistrate de filmele realizate in acest format va creste cu siguranta, in masura in care studiourile vor investi mai mult in realizarea filmelor 3D", mai spune aceasta.

Sigur ca, pentru a putea difuza un film in format 3D, cinematografele trebuie sa doteze salile cu aparatura speciala, care nu e deloc ieftina. Pentru o singura sala, investitiile se ridica la circa 100.00 de euro. Este si motivul pentru care nu exista decat un singur cinematograf unde toate salile au fost dotate cu aparatura necesara. Restul au cel putin o sala de acest tip. De asemenea, majoritatea salilor unde pot rula filme 3D sunt plasate in malluri, acolo unde opereaza cele mai mari lanturi de cinematografe, precum Hollywood Multiplex, Cinema City, The Light Cinema Liberty Center sau Movieplex.

Costurile ridicate pentru crearea infrastructurii necesare i-au determinat, spre exemplu, pe cei de la City Cinema, care au un spatiu in City Mall, sa nu faca o astfel de investitie, ceea ce are un cuvant greu de spus in traficul inregistrat de cinematograf. Pe de alta parte, vorbim despre investitii amortizabile destul de usor, din moment ce cinematografele care difuzeaza filme 3D au vanzari din bilete de cateva sute de mii de euro pe an.

Odata cu cresterea interesului spectatorilor pentru filmele 3D, si companiile tind sa cumpere mai mult spatiu de reclama pentru promovare, inaintea difuzarii lor in salile de cinema, constata Raluca Moroianu. De altfel, deja a aparut primul spot 3D realizat in Romania, pentru un produs alimentar - zaharul Margaritar, produs de Agrana. Nu mai devreme de acum trei saptamani, spotul a fost difuzat in timpul stirilor de seara de la PRO TV. "Ideea de a utiliza tehnologia 3D apartine unui colaborator vechi, iar noua ni s-a parut suficient de interesanta si in linie cu ceea ce inseamna Margaritar, asa ca am imbratisat ideea de a fi prima companie cu un spot comercial 3D din Romania", explica Sorin Soroceanu, directorul de marketing de la Agrana Romania.

Conceptul si coordonarea campaniei au fost realizate de agentia Brandstalk, iar realizarea spotului nu a durat mai mult decat cea a unui spot obisnuit, insa elementele speciale de productie au implicat un tur de forta fara precedent pentru echipa care a realizat spotul. "Si costurile au fost mai mari decat pentru un spot 2D, pentru ca au fost necesare echipamente speciale si o mai mare atentie in aranjarea cadrului", completeaza Soroceanu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/3d-marketing-cu-o-idee-veche-de-180-de-ani-7752280
7752280
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.