3D - marketing cu o idee veche de 180 de ani

Autor: Ana Raduta Postat la 28 noiembrie 2010 162 afişări

Fenomenul 3D este mai batran decat oricine dintre cei care citesc acest text, avand in vedere ca inceputurile acestei tehnologii trebuie cautate acum mai bine de 150 de ani. Frenezia pe care a provocat-o este insa de data foarte recenta. La fel si magnitudinea pietei de miliarde de euro care se creeaza in jurul ei.

Promovarea in varianta 3D merge chiar mai departe de atat - recent, solista Loredana Groza si-a lansat noul album, "IubiLand", care include si concertul artistei filmat in format 3D si disponibil pe o editie limitata de discuri 3D Blu-Ray. Evident, prima reclama si primul concert filmate cu aceasta tehnologie reprezinta doar inceputul pe o piata de la care oamenii din domeniu se asteapta la dezvoltari notabile.

La fel de bine primite au fost si primele publicatii care au aparut pe piata in format 3D. Tendinta a fost lansata in strainatate anul acesta, cand tabloidul britanic The Sun a lansat prima editie in format 3D, iar la scurt timp exemplul a fost urmat si de publicatii romanesti. ProSport si Gazeta Sporturilor au fost primele doua titluri care au adus inovatia pe piata presei scrise din Romania, in aceasta vara. Vanzarile arata ca demersul a fost bine gandit. "Au fost trei editii 3D ale ProSport. La prima editie, din 60.000 de exemplare am vandut 57.000, la editia a doua, dintr-un tiraj de 79.000 de exemplare am vandut 69.000, iar pentru editia a treia,

dintr-un tiraj de 74.000 de exemplare am vandut 59.000", afirma Cosmina Noaghea, director de publishing la Publimedia International. Ulterior, Publimedia a mai lansat editii 3D si pentru alte doua publicatii - The One si PRO TV Magazin.

Catalin Tolontan, redactor-sef al Gazetei Sporturilor, explica vanzarile record printr-un factor extrem de simplu, care atrage intotdeauna consumatorii foarte rapid - curiozitatea. "Curiozitatea a vandut editiile 3D ale ziarelor peste tot in lume. Romania nu a facut exceptie. Nu cred insa ca imaginile 3D pe hartie reprezinta viitorul jurnalismului sau al ziarelor. A fost un experiment dragut, carismatic, publicitatea s-a vandut bine si oamenii s-au amuzat. Dar aici cred ca se va opri relatia dintre fenomenul 3D si hartie." Posibilitatea revitalizarii acestei relatii, adauga Tolontan, ar exista daca ziarele vor aparea pe un alt suport, cum ar fi hartia electronica.

Pe de alta parte, publicitarii confirma faptul ca primele publicatii care au avut curajul de a iesi pe piata in acest format au castigat un imens capital de imagine. "Presa este vehiculul media care a suferit cel mai mult din cauza taierilor bugetare media si orice proiect care o pozitioneaza in atentia advertiserilor ca inovatoare, nonconformista este de bun augur. Toate editiile de ziare si reviste 3D au atras bugete mai mari in zilele respective decat intr-o zi obisnuita, ceea ce atesta dorinta advertiserilor de a iesi din tiparul cotidian", confirma Alexandra Olteanu, buying director la Initiative Media.

Dincolo de inovatiile in materie de continut media, industria 3D este mult mai bine definita de toate produsele electronice lansate in ultimii ani si care au inceput sa-si castige clientela. La acest capitol, televizoarele 3D ocupa un loc fruntas. Nu sunt nici pe departe produse adresate maselor, insa daca estimarile producatorilor se vor adeveri, pana la sfarsitul anului se vor fi vandut 3.000 de unitati, ceea ce va genera o piata a televizoarelor 3D in valoare de sase milioane de euro, la un pret mediu de 2.000 de euro.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/3d-marketing-cu-o-idee-veche-de-180-de-ani-7752280
7752280
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.