Promotie cu moderatie

Postat la 17 noiembrie 2010 105 afişări

Cand banii din portofelul cumparatorilor se imputineaza pe zi ce trece, chiar si cheltuielile cu bunurile de larg consum sunt afectate. Invitatii celui mai recent BUSINESS Club au fost de parere ca strategiile pe care le-au adoptat dau roade, chiar daca acest domeniu a fost ultimul in care s-au resimtit efectele crizei. Mai mult, aceasta perioada are o serie de oportunitati care nu ar fi existat in perioada de crestere economica.

BUSINESS MAGAZIN: In rau sau in bine?

BEATRICE DANIS: Eu zic ca in rau.

MARIUS CALUIAN: Si factorul politic are un rol destul de mare.

MARIUS MELESTEU: Si concurenta.

MARIUS CALUIAN: In primul rand concurenta.

ALBERT DAVIDOGLU: In momentul in care toata lumea - atat producatorii, cat si retailerii - se lupta pe o piata mai mica, apare excesul de promotii si de activitati. Practic, daca s-ar insuma cifrele de afaceri estimate de companii, rezultatul este mai mare decat valoarea pietei in care joaca. Si este normal ca in dorinta de a-ti atinge cifra sa accelerezi pe termen scurt cu activitatile promotionale. Pe de alta parte, trebuie sa te uiti si in viitor si cand vezi in ce directie s-au angajat pietele - fie -15%, fie -20% - intelegem ca noi am participat la acest fenomen aruncand in piata diverse activitati, pentru ca volumele nu au crescut. In momentul in care volumul nu creste sub nicio forma, orice reducere a pretului inseamna o scadere a valorii pietei pe ansamblu. Si atunci toata lumea se bate pe o piata mai mica - producatori, distribuitori, retaileri.

BOGDAN POPESCU: Eu nu cred ca situatia este chiar asa de neagra. Sigur, perspectivele nu par bune - creste somajul, scade puterea de cumparare samd. Eu sunt mai optimist si cred ca orice poate fi privit ca o oportunitate. In privinta disponibilizarilor din mediul de stat sunt doua aspecte - creste somajul cu efectele benefice pe care le stim sau nu creste somajul, dar nici nu are cum sa creasca consumul. In privinta concurentei: este o piata foarte aglomerata oricum, dar avantajul este ca nu vor fi nou-intrati pe piata cel putin pentru o vreme. In aceste conditii, companiile deja prezente trebuie sa-si eficientizeze operatiunile. La fel, se vorbeste despre criza si exista deja un slogan "criza este o oportunitate". Dar in realitate e, ca si razboiul. Cele mai mari descoperiri tehnologice in timpul razboaielor s-au petrecut. Contextul i-a impins pe oameni sa gaseasca modalitati de a beneficia de pe urma oportunitatilor. Eu vad acest lucru si in zona comerciala in prezent, cand companiile dezvolta concepte de magazine mai mici. O abordare care nu ar fi fost posibila in vremuri de crestere. Oportunitati exista in continuare - fondurile structurale, spre exemplu, sunt la indemana noastra. Bun, sunt neaccesate, si aici e o intreaga discutie - cum putem sa le accesam, ca nu avem garantii, oameni... Ar putea fi si bani de garantii, decat sa impru-mut pentru salarii, mai bine imprumut pentru garantii. Dar la un moment dat cu cat suntem mai pe marginea prapastiei, cu atat nu-si va mai putea permite nimeni sa ignore niste oportunitati care sunt la indemana noastra, la urma urmei.

ALBERT DAVIDOGLU: Masurile de adaptare - a operatiunilor, ajustarea preturilor - se petrece in mediul privat.

BOGDAN POPESCU: Sigur, doar ca unii se adapteaza mai usor si altii mai greu. Statul se adapteaza cel mai greu, dar e si cel mai mare actor de pe piata. Deci nu vad atat de mult pesimism ca justificat in 2011. Ce va fi in 2012 este deja prea departe.

MARIUS CALUIAN: Consumul a evoluat destul de bine corelat si cu cresterea salariilor. Statisticile oficiale aratau ca atunci cand salariile cresteau cu 20-30%, consumul inregistra o apreciere cumva in virtutea inertiei. Acum, cresterea somajului angajeaza o scadere a fondurilor disponibile.

BOGDAN POPESCU: Dar somajul nu poate sa mai creasca decat din disponibilizarile de la stat; si oricum ar fi, e bine.

ROBERT REDELEANU: Somajul, asa cum este reflectat de statisticile oficiale, este relativ, nu reflecta realitatea.

BOGDAN POPESCU: Da, in plus, exista o comunitate de romani semnificativa peste hotare, care vor simti primii efectele iesirii din criza. Pentru ca indiferent daca ne place sau nu, exista un decalaj intre piata romaneasca si cele vestice.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CLUB BM,
promotie,
moderatie,
bani,
FMCG
/club-bm/promotie-cu-moderatie-7712118
7712118
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.