Promotie cu moderatie

Postat la 17 noiembrie 2010 105 afişări

Cand banii din portofelul cumparatorilor se imputineaza pe zi ce trece, chiar si cheltuielile cu bunurile de larg consum sunt afectate. Invitatii celui mai recent BUSINESS Club au fost de parere ca strategiile pe care le-au adoptat dau roade, chiar daca acest domeniu a fost ultimul in care s-au resimtit efectele crizei. Mai mult, aceasta perioada are o serie de oportunitati care nu ar fi existat in perioada de crestere economica.

BUSINESS MAGAZIN: In acest context, credeti ca un TVA de 5% ar putea sa schimbe ceva?

MARIUS MELESTEU: Orice inseamna reducere de pret va avea impact pozitiv.

BUSINESS MAGAZIN: In mod cert avem de-a face cu o redimensionare a pietei. In aceste conditii perspectivele perioadei urmatoare, indiferent de ce cred cei de la FMI sau Guvernul sau de perspectivele revenirii economice, cat de optimist priviti anul viitor?

MARIUS MELESTEU: Eu cred ca in 2011 consumul cu siguranta va scadea.

BUSINESS MAGAZIN: Indiferent de ce se va intampla? Sa zicem ca luam in calcul o crestere de 1%...

MARIUS MELESTEU: Vorbind realist, pentru ca toate previziunile pe care le-am vazut eu sunt foarte pesimiste. Desi la inceput de an se vorbea de plus, acum scaderile despre care se discuta sunt mai mari de 3%.

ALBERT DAVIDOGLU: Noi am plecat de la "nu exista criza" si am ajuns la minus.

MARIUS MELESTEU: Realist vorbind, nu este nicio baza pentru optimism. Daca somajul va continua sa creasca, oamenii au tot mai putini bani, iar cei pe care ii au trebuie sa-i indrepte catre costuri pe care nu le pot evita...

MARIUS CALUIAN: ... utilitati.

ROBERT REDELEANU: Eu as imparti 2011 in doua parti. Cred ca prima jumatate vom suferi amarnic pentru ca primele sase luni ale acestui an au fost mult mai bune decat aceasta perioada, si probabil ca undeva spre sfarsitul anului vom vedea o ameliorare. Daca ma uit la ce se intampla acum - trimestrele trei si patru - exista o oarecare speranta sa vedem o ameliorare. Daca tot anul 2011 va fi o cadere continua, ramane sa vedem.

ALBERT DAVIDOGLU: Ma uitam la indicele de incredere: am trecut de la super- optimism in 2012 la superpesimism. Si asta se relationeaza de intentia de cumparare: cand omul are incredere, cumpara. Altminteri asteapta.

ROBERT REDELEANU: Dar cum a trecut la superpesimism poate trece, la fel de repede, si in cealalta extrema.

BEATRICE DANIS: Romanii au o inclinatie de a fi extremisti.

ALBERT DAVIDOGLU: Ar fi bine de stiut ce trebuie facut ca sa ne intoarcem la superoptimism.

BOGDAN POPESCU: Am vazut ca trecutul nu e o garantie. La fel si acum, e neplacut. Pare deja ca va dura la nesfarsit. Dar rational vorbind, nu e asa. In 2008 negam criza. Daca o luam sec si cu cifre, aveam motive foarte intemeiate sa ne gandim la criza. Dar au venit combinate, si elementele subiective, si cele obiective. Nu vorbea nimeni in 2008 de deficite bugetare si de probleme de stat. Ele au iesit acum la lumina...

BEATRICE DANIS: Dar ele existau si atunci. Si daca n-ar fi fost contextul international tot ar fi colapsat.

ALBERT DAVIDOGLU: La 8% crestere PIB pe an toata lumea se astepta ca o sa facem atatia bani in Romania ca vom acoperi problemele. Dar cand am ajuns la -2% lucrurile n-au mai fost la fel de luminoase. E ca un buget.

BOGDAN POPESCU: Nici macar nu era vorba de PIB, ci de cum cheltuiam surplusul acela. Nu s-a gandit nimeni la asta atunci.

BUSINESS MAGAZIN: Pe ce mizati acum cand faceti un scenariu de afaceri si cat de des il schimbati?

ROBERT REDELEANU: Ajustarile existau si inainte. Asa cum exista afaceri superoptimiste, erau schimbari si atunci. E un exercitiu permanent.

BUSINESS MAGAZIN: Dar sunt aceiasi factori pe care ii luati in considerare?

ROBERT REDELEANU: Aceiasi. Sigur, piata e mai greu de citit si nu e acelasi lucru daca vorbesti de o ajustare de la 8% la 12% cu una de la plus la minus. E dificil de inteles ce se intampla. Si probabil ca 2011 va fi planificat cu mai multa precautie.

MARIUS CALUIAN: In 2009 eram destul de sceptici ca sa spunem ca vom intra in continuare pe scadere. Acum deja se vorbeste de minus doi si cred ca toata lumea a facut ajustarile.

ALBERT DAVIDOGLU: Nu uitati ca acest minus 2% este artificial pentru ca vine cu exporturi mai mari. Daca ma uit la consumul casnic, acesta scade dramatic; daca ne referim la export - creste, daca vorbim de cerere guvernamentala si ne gandim la infrastructura (drumuri, poduri samd), situatia este destul de dificila. Astfel, in mod practic in industria in care jucam noi, daca eliminam exportul, situatia este mult mai neplacuta.

MARIUS CALUIAN: Dar un investitor cand face un buget pentru extinderea in Romania se uita la indicatori macroeconomici, mai putin la informatii defalcate.

ALECSANDRA FULGA: Pe de alta parte, cred ca momentan consumul nu este ajustat la un nivel static. Comportamentul de consum se schimba intr-o perioada de timp mai lunga dupa punerea intr-un context. Lucrurile se vor mai schimba.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
CLUB BM,
promotie,
moderatie,
bani,
FMCG
/club-bm/promotie-cu-moderatie-7712118
7712118
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.