Club BM: Cine mai economiseste?

Postat la 09 decembrie 2010 80 afişări

Presiunea cheltuielilor lunare in crestere si a veniturilor in scadere ii face pe multi romani sa-si ia adio de la ideea de economisire. Institutiile financiare se lupta sa atraga fiecare ban ramas in buzunarul oamenilor cu strategii de economisire si de investitii cat mai convingatoare. Competitia este insa foarte dura.

BUSINESS MAGAZIN: Ce alti factori, in afara de dobanda, mai sunt acum atractivi pentru clienti, atunci cand aleg instrumente de economisire?

BOGDAN SPUZA: Sunt doi factori importanti - dobanda si increderea, si fiecare banca incearca sa se pozitioneze pe unul din cei doi piloni. Exista si clienti care au loialitate, pe fondul relatiei de lunga durata pe care au avut-o cu banca. Si inovatia ar mai fi un astfel de factor.

RADU TOPLICEANU: Cu cat gama de produse este mai larga, cu atat clientii sunt mai multumiti si ajung sa aprecieze nu numai faptul ca le dai o dobanda mai buna, ci si ca le dai alternative. Vad ca banii se muta de pe un instrument pe altul, dar raman in aceeasi organizatie.

BUSINESS MAGAZIN: In acest context, ce se intampla cu economisirea in lei?

BOGDAN SPUZA: Clientul alege intre a avea un risc mai mare, perceput pe lei si o dobanda mai mare. Toate bancile si-ar dori ca lumea sa economiseasca pe termen lung, in lei, cu dobanzi mici. Din pacate, situatia este diferita. Este o piata care s-a miscat in ultimii doi ani, catre dobanzi mai mari, pe termen scurt, pe lei.

ROZAURA STANESCU: Iar cine a tinut pe lei a pierdut, avand in vedere evolutia cursului.

BUSINESS MAGAZIN: Care este profilul romanului care face economii?

BOGDAN SPUZA: Sunt clienti care isi petrec vacantele si in Romania si in strainatate, care au cultura necesara sa inteleaga un portofoliu si disponibilitatile necesare sa faca acest lucru. Au 35-45 de ani, familii asezate, se gandesc serios la viitor, asculta sfaturile unui consilier si cer foarte mult de la furnizorul de servicii financiare. Partea buna este ca ii vedem din ce in ce mai loiali.

RADU TOPLICEANU: Interesant este ca vedem pe zona de fonduri ca, in afara de acesti clienti cu venituri peste medie si educatie financiara, vedem si clienti de masa. Nu vin cu sume mari de bani, dar daca avem o forta de vanzari capabila sa le explice, incep sa testeze. Poate nu pun toti banii deodata sau vin sa stea doar o vreme, dar este un semnal pozitiv. Un alt efort major pe care il facem noi, ca organizatii, este sa traducem limbajul tehnic pe intelesul clientului.

ROZAURA STĂNESCU: In general, barbatii sunt mai dispusi sa faca plasamente. Nu sunt foarte tineri.

OTILIA UNGUREANU: La asigurari este invers - femeile sunt cele care initiaza demersul, mai ales la asigurari de sanatate, iar barbatii sunt cei care iau decizia.

BUSINESS MAGAZIN: Cum credeti ca va evolua sistemul de economisire in anii urmatori?

RADU TOPLICEANU: Pentru urmatorii 10-20 de ani, eu sunt destul de optimist, pentru ca eforturile de educare pe care le facem cu totii vor da roade si se va schimba si ciclul economic. Cred ca si un orizont de cinci ani este plauzibil pentru acest scenariu.

DRAGOS NEACSU: Tot ce trece de doi ani este cu plus. Obiectivul nostru este intinerirea bazinului de clienti. Incepem sa avem inclusiv investitori minori in fondurile noastre.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/club-bm/club-bm-cine-mai-economiseste-7776175
7776175
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.