Club BM: Cine mai economiseste?

Postat la 09 decembrie 2010 80 afişări

Presiunea cheltuielilor lunare in crestere si a veniturilor in scadere ii face pe multi romani sa-si ia adio de la ideea de economisire. Institutiile financiare se lupta sa atraga fiecare ban ramas in buzunarul oamenilor cu strategii de economisire si de investitii cat mai convingatoare. Competitia este insa foarte dura.

BUSINESS MAGAZIN: Cat de mare este acum competitia intre furnizorii de instrumente financiare de economisire, in conditiile in care capacitatea populatiei de a economisi a scazut foarte mult?

BOGDAN SPUZA: Atunci cand competitia are loc pentru atragerea de resurse pe termen lung, este foarte benefica. Cand competitia are loc pe termen scurt, beneficiul pe care il are o institutie financiara care face reclama, speculand un anumit moment de taxare, spre exemplu, este o greseala pe care cu totii o vom plati mai devreme sau mai tarziu.

OTILIA UNGUREANU: Acum este vorba mai mult de o provocare de a gasi pentru fiecare client exact produsul care i se potriveste cel mai bine. Nu e neaparat o competitie, in sensul clasic.

MARIUS POPESCU: Stiu ca acum sunt la moda produsele garantate, dar trebuie sa avem grija sa nu transformam riscul in ceva negativ, intr-un cuvant urat, pentru ca riscul este ceea ce aduce performanta. Un participant de 25 de ani la fondurile de pensii are nevoie de risc in portofoliu. Fara risc, nu poate obtine decat rata fara risc.

THEODOR ALEXANDRESCU: Depinde sub ce forma imbraci acest risc. Daca il imbraci numai de dragul de a colecta bani si a ii da clientului impresia ca are un capital la sfarsitul contractului, atunci nu este bine. La fel si la produsele unit linked. Eu intotdeauna ii voi recomanda unui client care vrea un unit linked sa ia un fond mutual.

DRAGOŞ NEACSU: Partea pozitiva si optimismul meu declarat vin de la clienti. Ne-am facut mari temeri legat de aceasta schimbare a fiscalitatii in mijlocul anului. Aici au fost indelungi discutii daca sa anuntam sau nu benevol investitorii despre schimbarea fiscalitatii. Pana la capat nu am facut-o si, cu toate acestea, clientii s-au comportat foarte rational.

EUGEN VOICU: Si noi avem un rol foarte important si trebuie sa transmitem mesajul corect catre clienti - sa stie exact care e riscul, ca doar cu riscuri asumate se pot obtine randamente. Cred ca mesajul catre clienti trebuie sa fie imbunatatit.

RADU TOPLICEANU: Bancile fac chiar in acest moment un efort consistent de educare a clientului, incercand sa-i explice ce-i mai bine pentru el. In mod evident, asta se face intr-un fel atunci cand este vorba de un investitor cu sume mari si intr-un alt fel atunci cand este vorba de un client de masa. Peisajul de azi este fundamental diferit fata de cel de acum doi sau trei ani, in privinta eforturilor depuse pentru educarea clientilor.

ROZAURA STĂNESCU: Eforturi de educare exista, pentru ca nu cred ca este vreo institutie bancara care sa nu vrea sa aiba resurse pe termen lung. Dar noi putem sa explicam la infinit ce este garantia, ce este riscul, daca ne lovim de aceasta rezistenta culturala si educationala a clientului. Se va schimba si asta, dar va lua timp. Oricum, spre asta ne indreptam, spre economisirea pe termen lung.

RADU TOPLICEANU: Fata de cati bani se alocau pentru a promova creditarea in 2008, acum o mare parte din ei s-a mutat spre educatia clientilor, fie ca vorbim de fonduri, de depozite sau de orice alte forme de economisire.

ELIZA ERHAN: Importanta este si diversificarea - sa nu ai toti banii numai in fonduri sau in depozite sau in asigurari.

ROZAURA STĂNESCU: Este ca in viata - e mult mai usor sa dai bani decat sa iei bani. Cand dam un credit, nu-l consideram un produs vandut, ci unul cumparat, in timp ce la un produs de economisire, clientul trebuie convins prin orice fel de argumente care tin de calitatea actului de vanzare sa ia banii pe care ii are si sa-i aduca la tine.

DRAGOS NEACSU: Dupa ce tema ultimilor doi ani de zile a fost recapatarea increderii in fondurile de investitii administrate profesionist, acum provocarea este intinderea orizontului de economisire dincolo de una-trei luni catre multianual. Noi am reusit sa depasim 12 luni pe medie, dar multianualul este inca o tinta. La fel si ideea de portofoliu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/club-bm/club-bm-cine-mai-economiseste-7776175
7776175
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.