Chioscurile pentru platile electronice incep sa se inmulteasca

Postat la 12 aprilie 2010 191 afişări

La intrarea intr-o cladire de birouri se afla un automat de cafea. Alaturi e un alt tip de automat, unde se pot plati facturi sau reincarca o cartela telefonica. In competitia pentru cele cateva sute de milioane de euro, cat se cheltuie anual in Romania pentru credit pe telefon, incep acum sa intre si chioscurile pentru plati electronice.

Un alt competitor, firma de origine britanica PayPoint, este in proces de extindere a retelei, urmand sa incheie anul financiar curent, la 31 martie, cu 2.900 de terminale, potrivit lui Mugur Dogariu, managing director al diviziei locale a companiei. PayPoint permite si plata facturilor din vara lui 2008, avand contracte cu 29 de companii din telecomunicatii, utilitati si servicii financiare. "Pana in prezent, dezvoltarea retelei a fost influentata si de parteneriatele pentru colectarea de plati pentru facturi, asa incat dezvoltarea cu precadere in zonele urbane a fost fireasca", explica Dogariu. Prin reteaua PayPoint au fost procesate in perioada martie-septembrie a anului trecut aproape doua milioane de tranzactii. In aceeasi perioada, cifra de afaceri s-a ridicat la 14,5 de milioane de euro, aproape 15% din cele 107 milioane de euro inregistrate in aceeasi perioada la nivelul intregului grup.

Pentru Luis Janeiro de la compania PayUp, plata facturilor de-abia acum intra in discutie, serviciile telecom fiind deocamdata singurele disponibile pe cele 2.000 de terminale. Pare sa fie suficient insa; modelul portughez, piata unde a pus bazele afacerii PayUp, precum si experienta acumulata in Marea Britanie si Africa de Sud, i-au aratat ca poate fi construit un business bun doar din reincarcarea cartelelor preplatite. "Din aceasta piata cred ca detinem in jur de 4%, in conditiile in care o buna parte apartine direct operatorilor", spunea recent Janeiro intr-o discutie cu BUSINESS Magazin. "Pana la sfarsitul anului vom extinde reteaua la 4.500 de terminale si vom introduce si plata cu card bancar la terminale, plata facturilor si, eventual, si un serviciu de transfer international de bani." Va fi lansat si un sistem de plata electronica fara terminale, prin intermediul PC-urilor, asemenea modelului Payzone, numarul acestor puncte de plata urmand sa ajunga la 300.

Piata romaneasca este a doua, dupa cea din Polonia, unde s-a extins pana acum PayUp, iar spre sfarsitul anului va fi deschis un nou birou intr-o alta tara europeana. Romania inseamna in jur de 18% din afacerile grupului, cifra de afaceri din 2009 a PayUp Romania ajungand la 10 milioane de euro, cu plan de crestere pana la 25 de milioane de euro. Pragul de profitabilitate va fi atins de-abia in ultimele luni din 2010, dupa ce a inregistrat anul trecut pierderi de putin peste 700.000 de euro. Compania proceseaza lunar aproape 1,5 milioane de tranzactii, numar care creste insa, astfel ca marja bruta de profitabilitate a PayUp ar trebui sa ajunga la aproximativ 3% din cifra de afaceri, nivel similar cu cel din Portugalia. In Romania, investitia de pana acum depaseste 3,5 milioane de euro, urmand ca in 2010 sa ajunga la 5 milioane de euro si la 7 milioane in 2011.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
it,
automat,
plati,
telefon,
cartela,
reincarcare,
chiosc
/business-hi-tech/it/chioscurile-pentru-platile-electronice-incep-sa-se-inmulteasca-5852511
5852511
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.