Reportaj: O zi intr-o masina de 250.000 de euro

Postat la 17 mai 2010 122 afişări

O masina de 250.000 de euro, lansata in plina criza economica, in tara cu cei mai zgarciti locuitori din lume – reteta Bentley pentru a reveni in atentia bogatilor. Nu doar a imbogatitilor.

"Era important sa transmitem acest mesaj", afirma Richard Durbin, sef de comunicare pentru produs in cadrul Bentley Fiecare masina este produsa la Crewe pe parcursul a circa 12 saptamani. Sau aproape 500 de ore de lipit, sudat si imbinat manual cele patru elemente principale - otel, plastic, fibra de carbon si aluminiu. Toate pentru a realiza o masina care ar trebui sa vina ca un costum croit pe masura pentru cei 300 de clienti care vor primi un Mulsanne in ultimele luni ale acestui an, in schimbul unor sume care incep de la 250.000 de euro. Adica cei cu adevarat bogati, nu doar imbogatiti.

Ca o paranteza, fiecare masina inseamna mai mult de 6.000 de puncte de sudura, din care jumatate sunt efectuate de roboti (proaspat introdusi in cadrul fabricii de la Crewe in cadrul unei noi linii de productie care a implicat investitii de mai multe zeci de milioane de euro). Restul este responsabilitatea celor cateva mii de muncitori din fabrica Bentley, care executa manual multe dintre operatiunile care in cazul producatorilor de masa au devenit automatizate. Probabil ca cele mai sugestive imagini sunt cele ale unei femei care coase pielea de pe un volan sau a unui barbat care tocmai finalizeaza emblema Bentley pe spatarul unui scaun. Sigur, ambii sunt imbracati in tricouri tip Polo de culoare verde, cu logo-ul marcii britanice amplasat discret in partea stanga a pieptului si numele scris cu litere mari in partea dreapta.

Aceste franturi de imagini fac parte din ceea ce vanzatorii marcii britanice numesc "povestea Bentley", alaturi de informatii precum aceea ca Bentley este masina oficiala a Reginei Marii Britanii (un element de marketing decisiv pentru chinezi, spre exemplu) sau de faptul ca Bentley este castigatorul a nu mai putin de sase curse Le Mans (probabil cea mai cunoscuta competitie de anduranta pentru masinile de curse, care ruleaza neintrerupt pentru 24 de ore).

De altfel, denumirea Mulsanne vine de la numele localitatii aflate la capatul uneia dintre liniile drepte ale circuitului, unde masinile prind cea mai mare viteza. Practic, Mulsanne inlocuieste in gama Bentley modelul Arnage, al carui nume provenea de la viraj al circuitului de la Le Mans.

Dincolo de orice istorioare si alte elemente de marketing, producatorii de masini trebuie sa livreze tehnologie si calitate. Iar Mulsanne, la pretul ei de 250.000 de euro, trebuie sa ofere mult mai mult ca o limuzina de lux precum Mercedes S-Klasse, care costa "numai" 100.000 de euro. Dar ce le-ar putea oferi?

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
Bentley,
Mulsanne,
productie
/analize/transporturi/reportaj-o-zi-intr-o-masina-de-250-000-de-euro-6126411
6126411
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.