Reportaj: O zi intr-o masina de 250.000 de euro

Postat la 17 mai 2010 122 afişări

O masina de 250.000 de euro, lansata in plina criza economica, in tara cu cei mai zgarciti locuitori din lume – reteta Bentley pentru a reveni in atentia bogatilor. Nu doar a imbogatitilor.

Alegerea Scotiei, cu castelele sale si cluburile de golf mai mult sau mai putin exclusiviste, este doar un mic element din strategia pusa la punct de Volkswagen, care trebuie sa dovedeasca faptul ca nu a cumparat marca britanica doar pentru a o transforma intr-o vaca de muls pentru profituri. Modelul Mulsanne este, asa cum le place oficialilor marcii britanice sa spuna, prima masina construita complet de la zero de marca britanica de 80 de ani incoace, cand pe piata aparea Bentley 8 Litri (da, aceasta a fost denumirea oficiala).

Nu este de mirare astfel ca in orice comunicat de presa sau catalog de prezentare a noului model masina construita in anii 1930 este la loc de cinste. De altfel, cele doua masini pe care le separa nu mai putin de 80 de ani pazeau intrarea in cadrul clubului de golf unde am fost gazduit saptamana trecuta, alaturi de alti ziaristi din regiune.

Iar pentru cei care se intreaba daca modelul din 1930 era functional, raspunsul este afirmativ. Ba, mai mult, masina expusa era chiar a doua construita din totalul de doar o suta de autovehicule, fiind condusa de insusi W.O. Bentley, fondatorul companiei. Mai surprinde pe cineva ca masina, al carei pret trece de sase milioane de lire sterline (pe care Volksawgen a cumparat-o cu doar cativa ani in urma), ajunge si acum, la mai mult de trei sferturi de secol de cand a fost construita, la o viteza maxima de peste 100 de mile pe ora (160 km/h)? "E cea mai scumpa masina pe care am condus-o in viata mea. {i am condus cateva masini de milioane de euro", glumeste Vito, un italian de vreo 40 si ceva de ani, nascut in Anglia, dar al carui zambet si accent te duce cu gandul imediat la Clanul Soprano. Vito este unul dintre cei cativa soferi pentru care masina este asigurata. Iar prima de asigurare anuala se apropie, conform celor de la Bentley, de pretul unei masini noi din clasa compacta sau medie.

Sa revin insa la Mulsanne, care ar trebui sa inlocuiasca in gama Bentley modelul Arnage si sa dovedeasca o data pentru totdeauna cine este castigatorul razboiului Volkswagen-BMW in segmentul masinilor de superlux.

Desi planurile initiale prevedeau economii de costuri prin folosirea unor componente de la Audi, brandul de lux din cadrul grupului Volkswagen, neamtul care conduce acum marca britanica, Franz-Josef Paefgen (sau Doktor Paefgen, cum cu respect este apelat de subalterni), avea o alta perspectiva. Alaturi de ceilalti membri ai echipei de conducere, in special ingineri, Paefgen a luptat mai abitir ca un britanic pentru ca imaginea Mulsanne sa nu aiba de-a face aproape deloc cu niciuna dintre marcile din cadrul grupului Volkswagen. {i, dupa lupte puternice, a reusit. Masina nu are aproape nimic in comun cu un Volkswagen sau un Audi, chiar si caroseria fiind realizata integral la fabrica din Crewe, pe parcursul a peste 100 de ore de munca.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
auto,
Bentley,
Mulsanne,
productie
/analize/transporturi/reportaj-o-zi-intr-o-masina-de-250-000-de-euro-6126411
6126411
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.