Planurile sefului Carpatair, dupa un an de pierdere

Postat la 19 aprilie 2010 79 afişări

Istoria poate sa se repete. Este un fel de lectie pe care si-o preda Nicolae Petrov, fondatorul si CEO-ul Carpatair. Intr-un an, compania a pierdut ce a castigat in trei ani de crestere. Dar ce inseamna asta pentru urmatorii trei ani?

Sansele de reusita sunt legate insa acum de modul in care compania va sti sa beneficieze de urmatorul val de crestere a pietei de aviatie. Primul pas ar fi revenirea companiei la momentul decembrie 2008, cand Carpatair raporta afaceri de 93 de milioane de euro, din care 5% profit, si 670.000 de pasageri. 2009 s-a terminat cu afaceri cu aproape 30 de milioane de euro mai mici, fara profit, si cu putin peste 500.000 de pasageri. Scaderea companiei cu hub-ul la Timisoara a fost insa in linie cu intreaga piata locala - prin asta intelegand toate afacerile din aviatie, indiferent de modelul de business, dar si cele conexe, precum turismul sau hotelurile.

"Intreaga piata de profil a scazut in ultimul an cu 25-30%, iar revenirea la acelasi nivel de la care a inceput scaderea va dura cu siguranta mai mult de un singur an", spune Tinu Sebesanu, directorul companiei de consultanta Trend Hospitality.

Nicolae Petrov are propriile calcule: spune ca deja a proiectat pentru 2010 un business plan care a luat in considerare "o crestere limitata fata de 2009, bazandu-ne pe redresarea economiilor principale din vestul Europei, zona pe care suntem prezenti". Jurnalul de bord al lui Petrov, precum si urmarirea cu atentie a cererii din pietele vestice i-au impus si tactica de "hibernare" din 2009, cand Carpatair a lansat mai putine curse noi, a inchis ce mergea in pierdere si s-a pregatit de scadere.

"Din experienta crizelor precedente, industria aeronautica este unul din barometrele principale ale evolutiilor macroeconomice. Asadar, in masura in care economia va pasi pe o curba ascendenta, unul dintre primele sectoare in care se vor resimti efectele va fi si industria transportului aerian", dupa cum spune Petrov. Iar, dupa estimarile sale, "desi in anumite parti ale lumii exista indicii certe ca economia isi revine, in Europa si in special in Romania efectele se vor propaga cu o oarecare intarziere, iar primele semnale s-ar putea resimti abia incepand cu semestrul al doilea al anului 2011, iar numai din 2012 cresterea isi va recapata contururile certe".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/analize/transporturi/planurile-sefului-carpatair-dupa-un-an-de-pierdere-5914096
5914096
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.