In plina criza, unii investesc milioane de euro in industria alimentara. Care e secretul lor?

Postat la 01 februarie 2010 312 afişări

Intr-o perioada in care falimentele, insolventele, scaderea vanzarilor si evitarea riscurilor tin capul de afis al presei economice, in industria alimentara exista companii ce deruleaza investitii de multe milioane de euro. Ce le determina sa mearga contra curentului?

Cu tinta clara a inceput anul United Romanian Breweries Bereprod (URBB), producatorul Tuborg, Carlsberg si Granini in Romania. Pentru 2010, compania a bugetat sase milioane de euro pentru dezvoltarea si modernizarea liniilor de imbuteliere si a sistemului logistic. Ca urmare, vanzarile ar trebui sa fie mai mari cu 8% in segmentul de bere, tinta pentru cifra de afaceri fiind de 400 de milioane de lei (96 de milioane de euro). Compania a inregistrat in 2009 o stagnare a volumului de bere vandut, ceea ce i-a permis o majorare a cotei de piata la 9,5% in volum, in conditiile in care industria in ansamblu a scazut cu 15%. "Desi a fost poate cel mai dificil an pentru majoritatea sectoarelor, eforturile noastre de eficientizare a businessului au dat roade", a declarat Shachar Shaine, presedintele companiei. URBB este singura companie de profil care a anuntat investitii pentru anul 2010, in timp ce competitorii (Heineken si InBev) au inceput sa opreasca productia in fabricile lor.

Exista un cvasi-consens ca 2010 va continua sa fie un an dificil pentru economia romaneasca, cel putin in prima jumatate. Din anumite puncte de vedere ar putea fi chiar mai dificil decat 2009, spune Bogdan Belciu, intrucat criza persista, ceea ce impune prudenta, costuri reduse si o foarte mare proactivitate. Dar pe de alta parte incepe sa se vorbeasca din ce in ce mai mult despre iesirea la liman, "iar companiile care nu vor fi pregatite vor avea de suferit cel putin pe termen mediu", adauga Belciu. El conchide ca firmele vor trebui sa gaseasca acel punct de echilibru intre abordarea pe termen scurt, de criza, si cea pe termen mediu si lung, de dezvoltare, pe care economia romaneasca o va permite in continuare din plin.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
industria alimentara,
FMCG,
investitii
/analize/industrie/in-plina-criza-unii-investesc-milioane-de-euro-in-industria-alimentara-care-e-secretul-lor-5462690
5462690
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.