Au spus în Business Magazin. Au avut sau nu dreptate?

Autor: Dorin Oancea Postat la 05 octombrie 2012 169 afişări

Opt ani înseamnă mult. Am adunat în revistă mii de poveşti de afaceri şi avem cea mai interesantă şi frumoasă colecţie de ziceri. Oameni de afaceri, antreprenori, analişti, experţi şi politicieni vorbind despre prezent, despre viitor, despre criză şi despre idei de afaceri.

VIOREL LUPU

CONFERENŢIAR LA UMF CLUJ-NAPOCA

//Copiii au acces la noile tehnologii încă de la 1-2 ani. Am întâlnit copii care se jucau bine pe computer la 3 ani şi alţii care manipulau abil telecomanda la 2 ani//

"Generaţia Multitasking" analiza în 2006 tânăra generaţie, modul cum poate ea fi cucerită de advertiseri, dar şi impactul intrării acestora pe piaţa muncii. Cum privesc angajatorii primele generaţii de absolvenţi "multitasking" se vede acum, însă performanţele lor vor putea fi măsurate în următorii ani.


LORAND SZARVADI

FONDATOR AL DOMO

//Nici nu vreau să mă mai gândesc vreodată la investiţii imobiliare//

Frenezia imobiliară i-a împins pe mulţi oameni de afaceri cu rezultate bune în alte domenii, de la IT şi petrol la bănci sau mobilă, să parieze mult sau aproape tot pe cartea imobiliarelor. Euforia a fost înlocuită de regrete în numai câteva luni.


UMBERTO ECO

SCRIITOR

//Eu pot să înţeleg că un fabricant de izmene în carouri, dacă pe neaşteptate ar exploda un scandal oarecare pe tema unor presupuse izmene în carouri ale lui Brad Pitt, să-şi asocieze numele propriei mărci cu acel scandal, pentru că afacerile sunt afaceri//

Editoriale ale lui Umberto Eco au fost publicate, în exclusivitate pentru România, în BUSINESS Magazin.


GEORGE COPOS

PROPRIETARUL GRUPULUI ANA

//Vă garantez că în doi ani de zile vom face staţiuni care să rivalizeze cu staţiunile din Austria//

O simplă plimbare prin zonele turistice din România ar fi suficientă pentru a contrazice declaraţia pe care Copos o făcea cu şapte ani în urmă din postura de vicepremier. În ciuda numeroaselor intenţii de a investi în turismul românesc şi de a-l moderniza pentru a-l face atractiv pentru turiştii străini, România scoate în continuare la înaintare aceleaşi staţiuni vechi, cu infrastructură precară şi în care sunt practicate preţuri, de cele mai multe ori, mult peste nivelul serviciilor oferite.


CONSTANTIN STROE

VICEPREŞEDINTE AL DACIA

//Dacia este o regină în ţara săracilor. Este numărul unu pe o piaţă aflată în declin//

Deşi vânzările mărcii Dacia au cunoscut o evoluţie ascendentă în ultimii ani, Constantin Stroe vede mai degrabă partea goală a paharului, spunând în 2008 că poziţia de lider a mărcii Dacia pe piaţa auto din România nu reprezintă neapărat un titlu de glorie, în condiţiile în care piaţa a început să se prăbuşească, tendinţă care s-a accelerat în 2009.


MONICA MARIN

DIRECTOR GENERAL AL EUROMETROPOLA

//Dacă mergi la restaurant sau la o cafenea în nordul Bucureştiului, în oricare vei intra, la cinci mese din zece vei auzi o discuţie despre imobiliare//

Nivelul la care a ajuns interesul faţă de afacerile imobiliare era maxim în 2008. Aceasta graţie faptului că imobiliarele au permis, în doar un an sau chiar mai puţin, profituri mai rapide decât se obţineau în ani de zile în alte domenii. Mulţi erau atraşi mai mult ca niciodată de câştigurile fabuloase din afacerile imobiliare şi au riscat, devenind dezvoltatori de mici proiecte rezidenţiale - bloculeţe sau ansambluri de vile.


RADU STOICOVICIU

FOST SENIOR PARTNER AL PWC

//Este de aşteptat ca noi multinaţionale să-şi deschidă operaţiuni în România şi ca marjele de profitabilitate să scadă spre nivelul înregistrat în alte state din UE//

Previziunea făcută de Radu Stoicoviciu în urmă cu doi ani s-a adeverit doar pe jumătate: marjele de profitabilitate ale companiilor din România au scăzut dramatic în ultimii doi ani. Pe de altă parte, planurile multinaţionalelor de a-şi deschide birouri în România au fost sistate şi nici nu sunt semnale că vor fi reluate prea curând. Putem nota însă două mici excepţii: până la sfârşitul anului, Axa, liderul pieţei europene de asigurări, îşi va face intrarea pe piaţa locală, iar pentru primăvara lui 2011 este programată cea mai aşteptată lansare de pe piaţa de fashion: deschiderea H&M în România.


BOGDAN PUTINICĂ

FONDATOR AL IP DEVEL

//Am putut să greşim de-a lungul timpului şi să nu murim//

Firma de software IP Devel, fondată de Bogdan Putinică, a fost preluată în mai 2008 de suedezii de la Enea de la grupul Adeco. Dincolo de milioanele de euro aflate la mijloc, această tranzacţie însemna finalul erei de pionierat în businessul românesc cu programatori. Globalizarea ajunsese în Carpaţi.


DAN ŞUCU PREŞEDINTE AL MOBEXPERT

//Momentul în care ai avere suficientă este atunci când nu te mai uiţi la nota de plată sau la preţurile de pe etichete//

Pentru unii câteva zeci de mii de euro par o avere nemaivăzută. Pentru alţii însă sunt de fapt ceva mărunţiş, iar liniştea lor financiară începe de la cifre cu cinci-şase zerouri. "E mult mai greu să ajungi de la zero la cinci milioane decât de la cinci la cincizeci", spunea cu aceeaşi ocazie Şucu, dovadă în plus că ordinul de mărime poate varia enorm, în funcţie de idealuri, de pregătire sau de domeniul în care acea persoană şi-a clădit averea.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/lideri/au-spus-in-business-magazin-au-avut-sau-nu-dreptate-10166023
10166023
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.