Au spus în Business Magazin. Au avut sau nu dreptate?
Opt ani înseamnă mult. Am adunat în revistă mii de poveşti de afaceri şi avem cea mai interesantă şi frumoasă colecţie de ziceri. Oameni de afaceri, antreprenori, analişti, experţi şi politicieni vorbind despre prezent, despre viitor, despre criză şi despre idei de afaceri.
OXFORD ANALYTICA, THINK-TANK BRITANIC.
//Românii din clasa de mijloc văd jocul politic ca pe un spectacol media vulgar, însă sunt prea apatici ca să înlocuiască partidele discreditate cu altele noi, care au o agendă ce-şi propune rezolvarea problemelor//
În primăvara anului 2011 ne întrebam şI întrebam un grup de oameni de afaceri dacă mai are România clasă de mijloc. Ideea de bază a fost că aceasta s-a înjumătăţit din cauza crizei.
DAN ŞUCU
PREŞEDINTELE MOBEXPERT
//Eu cred că inamicul economiei nu este consumul, ci risipa//
Preşedintele Mobexpert avertiza la sfârşitul lui 2009 că România a consumat cât nu i-a trebuit. A avut dreptate prin însuşi faptul că în 2009 şi 2010 românii au consumat fix cât le-a trebuit sau mai puţin, iar consumul a scăzut semnificativ. //Noi v-am spus că vine criza// a fost titlul unui cover story din toamna lui 2009, când BUSINESS Magazin rememora toate articolele scrise despre iminenţa crizei, în momente în care nimeni din piaţă nu voia să vorbească despre scenarii pesimiste.
ION ŢIRIAC
FONDATOR AL ŢIRIAC HOLDINGS
//Eu banii nu i-am făcut în România, i-am făcut în sport şi în sport aş fi făcut enorm în continuare. Dar mi-a trebuit să mă întorc în ţară şi sunt deja 20 de ani de când mă chinui şi mă bat acolo cu morile de vânt//
Afacerile lui Ion Ţiriac au stagnat în 2009 în România, iar 2010 i-a adus o scădere până la aproape jumătate faţă de anul anterior. În fiecare interviu pe care îl acordă presei, Ţiriac se referă la faptul că afacerile sale ar fi mers mult mai bine şi mai uşor dacă nu ar fi început businessul din România.
FLORIN TRANDAFIRESCU
MANAGER ÎN CADRUL UNILEVER RUSIA
//Dacă reuşeşti în Rusia, poţi reuşi oriunde şi oricând, eşti cu adevărat bun//
Pentru unii dintre managerii români, Estul a reprezentat cea mai mare provocare profesională, regulile pe care le-au învăţat în cadrul multinaţionalelor nefiind deloc valabile. Avantajul românilor era că ei erau obişnuiţi cu lipsa oricăror reguli, astfel că aveau un dezvoltat simţ al improvizaţiei în business.
GEORGE BUTUNOIU
HEAD HUNTER
//Clienţii străini sunt nedumeriţi de cât de greu se găsesc în România oameni buni pentru posturi de conducere în bănci şi cât de scumpi sunt//
Recrutarea de bancheri era în vervă în 2006, când salariile de la conducerea băncilor începeau de la 10-15.000 euro pe lună şi când toate băncile erau conduse de expaţi, iar în boarduri îşi mai găseau locul şi români. Între timp, lucrurile s-au mai schimbat.
JACQUES ABOT
FOST DIRECTOR COMERCIAL AL DACIA
//Lipseşte şcolarizarea la nivel de liceu. Nu există personal cu o bună pregătire tehnică//
Paradoxal sau nu, una dintre caracteristicile pieţei auto din România era, în urmă cu cinci ani, costul mare cu instruirea personalului: pentru pregătirea unui mecanic era nevoie de cel puţin 10.000 de euro. Cum nici liceele tehnice nu o duceau mai bine, iar dealerii auto îşi furau între ei angajaţii, o investiţie de 10.000 de euro într-un mecanic nu părea deloc rentabilă.
EUGEN RĂDULESCU
CONSILIER AL GUVERNATORULUI BNR
//Într-o ţară civilizată, guvernul nu are voie să aibă ca grijă principală să le fie bine clienţilor politici, nu ăsta e rolul lui//
A existat o Românie a prosperităţii, a apărut o Românie a sărăciei şi a nesiguranţei. Creşterea economică record din 2008, de 8%, părea că s-a topit în numai câteva săptămâni: cele mai optimiste prognoze indicau creşteri modeste, de 2%, iar alţii vorbeau de recesiune. Pe ce se bazau? În unele cazuri era de-a dreptul propagandă politică.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro