13 ani de Business Magazin: Povestea celor doua prietene care conduc afaceri de peste 4 mld. euro

Postat la 05 octombrie 2017 3110 afişări

Pe 5 octombrie Business Magazin sărbătoreşte "ziua de naştere" a revistei. Au trecut de atunci ani în care am descoperit staruri ale lumii de business, în care am spus mii de poveşti, am prezentat tendinţe şi fenomene. De aceea, în următoarea perioadă ne propunem să vă prezentăm poveşti de business din anii trecuţi cu totul speciale

Cand vine vorba in 2010 de urmatoarea miscare de cariera, Mariana Gheorghe se refera intai la misiunea pe care o are la Petrom: "Eu cred ca Petrom este esenta transformarii Romaniei: trecerea de la o companie de stat, cu mentalitatea, tarele si provocarile - ca sa nu le zic altfel - unei mentalitati de comanda, rigide, fara existenta unor principii de piata, comerciale, la o companie pe care mi-o doresc si pe care sper sa o puteti numi cu totii in scurt timp o companie moderna, flexibila, dinamica, tanara, tot mai tanara - pentru ca in acest domeniu avem aceste tare ale imbatranirii -, un model al businessului romanesc".

Ulterior, managerul nu exclude si alte experiente, pe care nu le-a avut pana acum, si anume a conduce o afacere antreprenoriala: "Eu am un respect fantastic pentru antreprenori. Sunt motorul societatilor, au curaj sa faca ce nu stiu, viseaza, desi poate nu au toate instrumentele, iar daca ar fi sa lucrez pentru un antreprenor, as face-o doar pentru unul cu care as avea afinitati de personalitate." Gheorghe motiveaza ca afinitatile sunt importante, deoarece experienta atat de lunga intr-un mediu care i-a permis sa ia decizii doar in functie de evolutia pietei ar face dificil lucrul in functie de "toanele sau dorintele cuiva": "Daca as avea incredere, ar fi intr-un antreprenor care a ajuns la un anumit nivel si vrea sa ajunga in alta parte, la momentul in care accepta ca nu mai poate conduce singur, care vrea sa restructureze businessul, sa il diversifice, cand nu se simte capabil singur sa transforme un complex antreprenorial intr-o corporatie, asta poate m-ar interesa".

"Mie imi place sa conduc mii de oameni." Liliana Solomon face simplu aceasta afirmatie, pe un ton foarte relaxat. Motiveaza prin aceasta propozitie de ce nu ar intra niciodata in antreprenoriat - nici ca antreprenor, nici ca director de afacere start-up. Experienta de pana acum a managerului care conduce afacerile Vodafone Romania, dar si faptul ca a reusit sa isi dea seama exact ce vrea de la cariera o fac pe Liliana Solomon sa aiba o directie clara: "Am fost intrebata de multe ori daca vreau sa intru in antreprenoriat si raspunsul meu a fost nu. M-am decis pentru o experienta blue-chip, imi place atat de mult ce fac incat nu vad de ce as face altceva. Sunt si acum conectata cu multe fonduri de investitii, care ma tot invita la discutii pentru a prelua conducerea unor afaceri cu potential la Londra. Zic de fiecare data nu, pentru ca nu ma intereseaza".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/cover-story/13-ani-de-business-magazin-povestea-celor-doua-prietene-care-conduc-afaceri-de-peste-4-mld-euro-16755464
16755464
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.