Vedetele CES 2014: maşinile care se conduc singure, Michael Bay, Steam Machines, Marissa Mayer, dronele şi computerele care vă ghicesc starea de spirit

Autor: Vlad Popescu Postat la 10 ianuarie 2014 301 afişări

20.000 de produse, tehnologii digitale, prototipuri şi concepte s-au luptat pentru atenţia vizitatorilor şi a publicului larg, conectat la evenimente pe internet, la ediţia din 2014 a Consumer Electron-ics Show (CES), care a avut loc săptămâna trecută la Las Vegas.

Compania germană a adus însă la Las Vegas şi o tehnologie experimentală: un pilot automat curajos, capabil să conducă în condiţii dificile şi să împingă automobilul la limită. Un model Seria 6 Gran Coupe a făcut spectacol pe traseele Las Vegas Motor Speedway, ghidat de un sistem GPS de înaltă performanţă şi un arsenal de senzori capabili să perceapă cu precizie împrejurimile şi condi-ţiile de drum. Cu şoferul în postura de simplu pasager, automobilul a manevrat vioi prin poligon şi a alergat câteva ture de circuit la viteze respectabile, cu derapaje controlate în condiţii de asfalt ud, căutând parcă să ruşineze conservatoarele automobile Google Street View.

BMW a subliniat că sistemele de pilot automat nu vor fi gata pentru producţia de serie până când nu vor putea gestiona toate situaţiile care pot apărea la drum, inclusiv manevre de urgenţă. Prin această demonstraţie, compania a ţinut să sublinieze că industria auto face progrese mari în această direcţie, iar maşina care se conduce singură este mai aproape de a deveni practică şi sigură, chiar şi în condiţii de drum mai puţin fericite.

Automobilele aduse de BMW la Las Vegas au fost programate special de inginerii de la BMW pentru a naviga pe circuitul de acolo, iar compania consideră că un orizont de timp rezonabil pentru apariţia unei maşini cu adevărat capabilă să navigheze autonom ar fi finalul acestui deceniu.

Audi a venit de asemenea la CES cu automobile capabile să circule fără şofer, preferând însă o abordare mai practică. Compania şi-a prezentat inovaţiile în traficul din Las Vegas la oră de vârf, demonstrând cum cea mai enervantă latură a condusului poate fi ameliorată cu ajutorul tehnologiei. Compania a testat la Las Vegas un sistem care adună şi transmite şoferului informaţii privind traficul din faţă şi variaţia semafoarelor. Astfel, autoturismul recomandă în timp real conducătorului auto viteza cu care ar trebui să ruleze pentru a prinde verde la următoarea intersecţie.

Totodată, în cazul în care culoarea roşie nu poate fi evitată, şoferul este informat cât va avea de aşteptat. Sistemul funcţionează numai în oraşe cu sisteme inteligente de semaforizare, care se ajus-tează în timp real în funcţie de condiţiile din trafic. Audi a testat sistemul în Berlin şi alte mari oraşe europene şi crede că apariţia tehnologiei ca opţiune pentru clienţi ar putea fi o perspectivă îndepăr-tată, având în vedere cantitatea uriaşă de informaţie care trebuie adunată şi analizată. Odată colec-tate, datele de pe un traseu anume ar urma să fie procesate în centrele Audi şi transmise automo-bilelor prin conexiunea de internet mobil a acestora.

Compania a prezentat de asemenea la Las Vegas un sistem care poate conduce în locul şoferu-lui în condiţii de trafic foarte aglomerat. Senzorii detectează limitele benzii de circulaţie şi maşinile din jur, automobilul accelerând şi frânând de unul singur prin traficul bară la bară. Astfel de tehnologii se regăsesc deja pe multe modele, însă noutatea absolută prezentată de Audi este un sistem care detectează dacă şoferul a adormit, caz în care opreşte maşina şi chiar apelează serviciile de ur-genţă dacă acesta nu se trezeşte. Funcţia este asigurată printr-o serie de camere care detectează când ochii şoferului au fost închişi.

Toyota nu s-a lăsat mai prejos şi a adus la CES conceptul i-Road, prezentat în premieră anul tre-cut, la Salonul Auto de la Geneva. i-Road pare mai degrabă o capsulă electrică de transport per-sonal scoasă 
dintr-un film science fiction. Micul automobil cu trei roţi poate transporta o singură persoană, se înclină în curbe asemenea unei motociclete şi este gândit pentru condiţii de aglom-eraţie urbană, cu o viteză maximă de 45 kilometri pe oră şi o autonomie de sub 50 kilometri.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/vedetele-ces-2014-masinile-care-se-conduc-singure-michael-bay-steam-machines-marissa-mayer-dronele-si-computerele-care-va-ghicesc-starea-de-spirit-11881080
11881080
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.