N-ati vazut un terorist?

Postat la 07 iunie 2010 17 afişări

Un slogan publicitar al agentiei metropolitane de transport din New York isi face tot mai mult simtita eficienta, la sapte ani de cand a fost lansat si folosit intr-o serie de costisitoare campanii de informare. Cel mai recent, sloganul “Daca vezi ceva, spune ceva” a salvat New Yorkul de la un atentat in Times Square care trebuia sa aiba loc la 1 mai.

"E un mesaj puternic, e simplu si e un indemn la actiune", spune Mary Warlick, director executiv la One Club, o organizatie non-profit care onoreaza munca oamenilor din industria publicitatii. "In acelasi timp, toata lumea se simte ceva mai bine pentru ca, iata, avem o fraza din publicitate care chiar a facut ceva bun."

Dar fraza a si fost criticata de multi, pentru ca ar alimenta paranoia si teama. A fost parodiata, persiflata si distorsionata de artisti si activisti; "Daca te temi de ceva, vei vedea ceva", scrie pe un banner de pe www.fulana.org.

"E o fraza nevinovata, dar a ajuns sa aiba un adevarat corolar orwellian", crede Bill Dobbs, un militant pentru libertati civile si pentru drepturile homosexualilor. "Fraza a ajuns sa insemne <cheama repede politia>. Nu mai e o invitatie la angajamentul cetatenilor, ci arunca o suspiciune asupra tuturor."

"Noi, newyorkezii, trebuie sa tinem minte ce s-a intamplat la 11 septembrie, dar bunul-simt si comunitatea reala, cea unde avem grija unul de celalalt, sunt esentiale, nu doar chemarea politiei. Bunul-simt a salvat situatia in Times Square, nu un afis al acestei campanii", adauga Dobbs.

Kay spune ca obiectivul lui cand a scris sloganul nu a fost sa faca trimitere la Orwell, ci sa salveze vieti. "Eu sunt mandru de ce-a iesit si de potentialul pe care acest slogan il are ca sa faca si mai mult. Unele lucruri pur si simplu nu pot fi oprite. Dar daca este ceva ce poate fi oprit si acel gand face pe cineva sa se gandeasca de doua ori si sa spuna ceva care sa opreasca ceva, atunci asta e ratiunea de a fi a acestui slogan."

Autoritatea de Transport a cheltuit intre doua si trei milioane de dolari pe an pentru campania "Daca vezi ceva, spune ceva" la televizor, radio si in presa scrisa, mare parte din bani provenind din granturi oferite de Departamentul pentru Securitate Interna.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/n-ati-vazut-un-terorist-6274713
6274713
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.