N-ati vazut un terorist?

Postat la 07 iunie 2010 17 afişări

Un slogan publicitar al agentiei metropolitane de transport din New York isi face tot mai mult simtita eficienta, la sapte ani de cand a fost lansat si folosit intr-o serie de costisitoare campanii de informare. Cel mai recent, sloganul “Daca vezi ceva, spune ceva” a salvat New Yorkul de la un atentat in Times Square care trebuia sa aiba loc la 1 mai.

De atunci a devenit un fenomen global - echivalentul in ce priveste securitatea nationala al sloganului "Just do it" al celor de la Nike - si a aparut in sistemele de transport public din Oregon, Texas, Florida, Australia si Canada, printre altele.

La nivel local, fraza a surprins, cu cinci cuvinte simple si o virgula, aceleasi temeri si aceeasi constiinta a timpului pe care le-a exprimat sloganul "I love NY" pentru orasul New York dupa atentatele de la 11 septembrie 2001.

Autoritatea de Transport a obtinut inregistrarea acestui slogan la Oficiul de Patente si Marci, desi folosirea lui neautorizata pare sa fie deja mai raspandita decat cea autorizata. O cautare pe Google dupa aceasta fraza produce peste 150 de milioane de rezultate. Este in acelasi timp titlul unui cantec al grupului de rock alternativ Taking Back Sunday, al unui monolog apreciat de critici al lui Mike Daisey si al unei carti despre opera fotografului francez Touhami Ennadre. A fost afisat pe autobuze si pe panouri stradale pe tot cuprinsul statului Ohio, ca parte a unei campanii a departamentului de securitate interna. Si a aparut pe pielea unei newyorkeze, Joy Rumore, o femeie de 31 de ani care si-a tatuat sloganul in engleza si in spaniola pe piciorul drept in 2007, cu acelasi font si acelasi stil folosit pe posterele din metrou.

"A fost ceva cam copilaresc", spune Rumore, proprietara salonului Twelve 28 Tattoo din Brooklyn. "Nu mi l-am facut ca sa fac un soi de declaratie politica, ci pentru ca iubesc metroul si iubesc New Yorkul. Este doar un logo usor de identificat."

Conducerea orasului, oficialii Autoritatii de Transport si expertii de marketing au laudat sloganul pentru ca i-a facut pe newyorkezi mai atenti la activitatile suspecte si pentru ca a fost o intoarcere la 180 de grade a indemnului "vezi-ceva-nu-face-nimic", perfect ilustrat in 1964, cand o femeie pe nume Kitty Genovese a fost ucisa, iar strigatele ei in timp ce era injunghiata au fost auzite in Kew Gardens, din cartierul Queens, de numerosi vecini, dar niciunul nu a chemat politia.

Campania ii indeamna pe oameni sa sune la telefonul gratuit antiterorism 1-888-NYC-SAFE. Oficialii din politie spun ca anul trecut au fost primite 16.191 de apeluri, in scadere de la 27.127, cate s-au inregistrat in 2008.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

/special/n-ati-vazut-un-terorist-6274713
6274713
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.