Cum vrea China sa treaca de la rosu la verde

Postat la 24 mai 2010 61 afişări

China consuma tot mai multa energie si elimina tot mai multe gaze cu efect de sera, desi s-a angajat sa-si reduca drastic amprenta de carbon. Liderii de la Beijing nu mai par atat de optimisti ca-si pot atinge obiectivele de mediu fixate prin propriul plan cincinal; singura scapare ar fi o recalibrare a statisticilor pe ultimii ani, astfel incat raportul final sa iasa cum isi doresc conducatorii.

China a fost cel mai mare generator de gaze cu efect de sera la nivel mondial in fiecare an din 2006 incoace, depasind Statele Unite ale Americii cu un procent tot mai mare. Daca tara asiatica nu reuseste sa-si atinga tintele de eficienta energetica ar fi o mare lovitura pentru eforturile internationale de a limita aceste emisii. Un asemenea esec ar fi si jenant din punct de vedere diplomatic pentru guvernul chinez, care a promis lumii, chiar inainte de summit-ul privind eficienta energetica, desfasurat la Copenhaga in decembrie 2009, ca isi va imbunatati performanta in aceasta privinta.

Problema are implicatii majore pentru China si pentru pietele mondiale de energie. Apetitul pantagruelic pentru combustibili fosili este impulsionat de schimbarea bazelor economiei tarii - dinspre industriile de export usoare, ca textilele si productia de incaltaminte, spre industrii grele cu consum mare de energie, ca otelul si cimentul pentru productia de masini, electrocasnice si constructii orientate pentru piata interna. Aproape toate gospodariile urbane din China au o masina de spalat, un frigider si un aparat de aer conditionat, potrivit statisticilor guvernamentale. Raspandirea electrocasnicelor in mediul rural e si ea in crestere datorita subventiilor guvernamentale pentru achizitia acestora, introduse la finele lui 2008.

Proprietarii de automobile se inmultesc in zonele urbane, iar cei de biciclete scad in zonele rurale, pe masura ce tot mai multe familii isi cumpara motociclete si camioane usoare.

General Motors a anuntat la 6 mai ca vanzarile sale in China au crescut cu 41% in aprilie fata de anul anterior, aproape toate automobilele fiind produse in China din cauza taxelor de import mari.

Conform lui Zhou Xi'an, oficial al Administratiei Nationale pentru Energie, consumul de combustibili fosili ar urma sa urce in al doilea trimestru al acestui an din cauza tot mai multor automobile, a folosirii motorinei in agricultura tot mai mult mecanizata si a consumului suplimentar de combustibil al vizitatorilor Expozitiei mondiale de la Shanghai.

Schimbarea in componenta productiei chinezesti face sa paleasca expansiunea rapida a energiilor regenerabile si programul existent de conservare a energiei, afirma expertii din domeniu.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
special,
ecologie,
energie,
China,
verde
/special/cum-vrea-china-sa-treaca-de-la-rosu-la-verde-6160773
6160773
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.