Comerciantii inventeaza oferte personalizate

Postat la 21 iunie 2010 72 afişări

Tehnologia le permite comerciantilor sa-si adapteze ofertele de pret pentru diverse categorii de clienti si chiar sa vina cu promotii personalizate in functie de client, pe baza datelor stranse despre istoricul de achizitie al fiecarui om care calca pragul magazinelor. Unii s-ar simti stingheriti ca magazinele ajung astfel sa stie asa de multe despre ei; pentru altii insa e doar un prilej in plus de a cumpara mai mult si mai ieftin.

Pentru orice reducere de pret, Sam's Club poate afisa mesaje si preturi diferite in functie de clienti, explica Andrew N. Jennings, directorul de cercetare al FICO. Pe langa economiile de costuri, mesajele personalizate pot sublinia de asemenea caracteristici specifice ale produselor pe care le cauta un anume consumator, cum ar fi "organic" sau "prietenos cu mediul", spune el.

Mesajele sunt menite sa incurajeze achizitiile repetate sau sa stimuleze cumpararea in premiera a unui anume produs si sa evite promotii care se bat cap in cap. Unii promotori ai dreptului la intimitate se tem ca totusi consumatorii le permit corporatiilor sa stranga si sa exploateze prea multe date despre istoricul lor de cumparaturi. Evident, cei mai multi utilizatori de astfel de informatii, inclusiv Sam's Club, insista ca au protocoale riguroase pentru protejarea intimitatii clientilor.

In ciuda sofisticarii sale, nu e nicio garantie insa ca eValues va fi un succes. Cei mai multi clienti observati la o recenta vizita la magazinul din Secaucus au mers la cumparaturi fara sa bage in seama chioscul eValues.

In cateva cazuri, clientii magazinului s-au oprit la chiosc, dar un scanner nu a reusit sa citeasca codul de bare de pe carduri si a fost nevoie ca angajatii sa-l tasteze manual.

Totusi, unii clienti sustin ca au fost impresionati de ofertele pe care le-au primit prin eValues. Ricardo Mayoral a printat patru pagini cu oferte, intre care reduceri la suc de portocale, inghetata, televizoare si piept de pui. "Am economisit doi dolari la banane si un dolar la Toasted", arata el catre pachetul de biscuiti din cos.

Pentru Mayoral, 36 de ani, cea mai buna afacere a fost o reducere de 300 de dolari la un televizor de 1.200 de dolari. "Imi amintesc ziua aia, intrasem ca cumpar de mancare si am plecat cu doua televizoare".

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
New York Times,
comert,
oferte
/special/comerciantii-inventeaza-oferte-personalizate-6430835
6430835
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.