Comerciantii inventeaza oferte personalizate

Postat la 21 iunie 2010 72 afişări

Tehnologia le permite comerciantilor sa-si adapteze ofertele de pret pentru diverse categorii de clienti si chiar sa vina cu promotii personalizate in functie de client, pe baza datelor stranse despre istoricul de achizitie al fiecarui om care calca pragul magazinelor. Unii s-ar simti stingheriti ca magazinele ajung astfel sa stie asa de multe despre ei; pentru altii insa e doar un prilej in plus de a cumpara mai mult si mai ieftin.

"Nu avem cupoane colectionabile", explica Vytlacil, pentru ca eValues ofera "oferte foarte relevante la nivel individual pentru fiecare membru Plus. Tot ce trebuie sa faca este sa cumpere produsul, iar reducerile sunt aplicate automat la casa de marcat". Ca si in cazul altor cluburi, cumparatorii trebuie sa-si prezinte legitimatia de membru la casa de marcat.

Programul eValues este cea mai recenta transpunere in practica a unui domeniu cunoscut ca analiza predictiva, care foloseste cantitati mari de date pentru a identifica tendinte si a anticipa comportamentul consumatorilor.

Doua dintre cele mai cunoscute utilizari ale aplicatiilor analizei predictive se intalnesc la sefii cluburilor de baseball (care scaneaza statisticile ca sa descopere vedetele neremarcate de altii) si serviciul de inchiriere online de DVD-uri Netflix, atunci cand sugereaza filmele ce ar putea fi pe placul clientilor. Serviciul matrimonial eHarmony foloseste, de asemenea, aceasta metoda pentru a gasi parteneri potentiali pentru clientii lui, iar eLoyalty, care vinde tehnologie de customer service, foloseste algoritmi ca sa analizeze apelurile consumatorilor pentru a le face mai folositoare si usor de interpretat.

Spre exemplu, pe baza apelurilor dintr-o zi, eLoyalty poate prezice care consumatori au cele mai mari sanse sa-si anuleze conturile. Folosind aceasta informatie, o companie ii poate suna pe acei consumatori ca sa incerce sa-i faca sa se razgandeasca si poate folosi apelurile initiale pentru a imbunatati comportamentul angajatilor.

"Scopul este sa-i facem pe angajatii care se ocupa de satisfactia consumatorilor sa vorbeasca cu clientii in felul cum ar vrea sa li se vorbeasca lor", explica Jason Wesbecher, vicepresedintele eLoyalty pentru vanzari si marketing. "Incercam sa salvam clientii prinsi in capcana serviciilor de relatii cu clientii." De multa vreme, comerciantii incearca sa descifreze comportamentul consumatorilor cu ajutorul sondajelor, al analizei de grup sau folosind forme brute ale analizei de date. Inca de pe la sfarsitul anilor '90, multi comercianti au strans cantitati impresionante de date prin intermediul programelor de loialitate sau al cardurilor de membri, cum sunt cele oferite de Sam's Club sau de rivalul sau, Costco.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
New York Times,
comert,
oferte
/special/comerciantii-inventeaza-oferte-personalizate-6430835
6430835
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.