Comerciantii inventeaza oferte personalizate

Postat la 21 iunie 2010 72 afişări

Tehnologia le permite comerciantilor sa-si adapteze ofertele de pret pentru diverse categorii de clienti si chiar sa vina cu promotii personalizate in functie de client, pe baza datelor stranse despre istoricul de achizitie al fiecarui om care calca pragul magazinelor. Unii s-ar simti stingheriti ca magazinele ajung astfel sa stie asa de multe despre ei; pentru altii insa e doar un prilej in plus de a cumpara mai mult si mai ieftin.

Dar ei au facut prea putin cu aceste informatii, in afara de a folosi cardurile ca oportunitate de branding sau ca sa ofere reduceri de pret tuturor posesorilor. "Avem sute si mii de programe de loialitate si pot sa spun ca doar cateva sunt folosite asa cum ar trebui", crede Stuart Aitken, director executiv al Dunnhumby USA, considerat un pionier in furnizarea de studii analitice catre retelele de magazine, ca Kroger.

Unii comercianti, insa, au folosit informatiile ca sa-si dea seama care ar fi mixul de produse si aranjarea potrivite pentru magazinele lor sau ca sa ofere reduceri unor categorii de clienti. Cei de la Sam's Club afirma ca ei sunt printre primii care ofera promotii individualizate la o scara atat de mare, asertiune confirmata de unii experti din domeniu. CVS Caremark si Kroger sunt alte doua lanturi comerciale care ofera discounturi individualizate.

Melissa Studzinski, director de marketing la CVS, spune ca datele folosite in programul de loialitate ExtraCare al retelei au fost "un mod subtil de a face business" pe care competitorii nu prea au cum sa-l sesizeze. "Am considerat ExtraCare ca varful de lance al vanzarilor noastre."

Printre avantaje, ofertele adaptate pentru fiecare client fac bugetele de marketing mult mai eficiente. {i ii mentin si pe consumatori multumiti. "Daca esti mai relevant pentru clienti, primesti in schimb mai multa loialitate, mai multe venituri", remarca Dave Carlton, director executiv la Relevance Partners, care ofera software retelelor de magazine pentru ca acestea sa poata extrage date privind comportamentul clientilor, urmarindu-le istoricul de achizitii.

O problema in crearea eValues a fost dimensiunea programului: permutarile de clienti, produse, magazine si discounturi au insemnat 1.000 de miliarde de posibilitati numai pentru membrii Plus, spun acum oficialii. Lucrand impreuna cu FICO, companie mai cunoscuta ca furnizor de ratinguri de credit, Sam's Club si-a imbunatatit capacitatea de a anticipa ce va cumpara fiecare client si intervalul de timp in care va surveni acea achizitie.

Paginatie:

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
New York Times,
comert,
oferte
/special/comerciantii-inventeaza-oferte-personalizate-6430835
6430835
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.